Viser resultatene 1 til 8 av 8

Tråd: Gravid?

Innmeldt
    Aug 2012
    Poengstyrke
    0

Gravid?

Hei
    Jeg hadde ubeskyttet sex 14.07, men tok angrepille 16.07. Samme dag begynte jeg på p-pillen Diane. Om kvelden hadde jeg ubeskyttet sex. Han kom inni meg flere ganger. Kan jeg ha blitt gravid? Jeg har ikke fått noen blødning etter angrepillen.

Sluttet igjen på p-pillen 27.07, forventet mens 28.07. 01.08 kom det noe lysebrun utflod noen timer, som gikk over til rødt. Men vil si den er noe uvanlig enn ellers, har en litt annerledes lukt, og er mer slim (beklager nøye beskrivelser her). Det er også mindre enn vanlig (02.08 er det like mye i bindet som det vanligvis er de par siste dagene). Har hatt litt ubehag i magen fra før jeg sluttet på pillen, mange tisseturer (men tisser ikke så mye hver gang), tregere tarmer, hjertebank/høy puls for ingenting, hatt skallebank i flere dager, og nettopp begynt å bli litt småkvalm som kommer og går. Hver gang jeg raper føles det som jeg må spy, og annenhver gang får jeg type spy/sure oppstøt. 01.08 begynte jeg å kjenne noe sviende vonde i halsen, lignende meget vond hals, men så er det like brått vekke igjen som det kom. Og avgir en del luft
    Og vet ikke om dette er relevant, men i dag har jeg hatt noe type "levende muskler" i magen hele tiden, om dere skjønner hva jeg mener

Er i utgangspunktet en aktiv person , og går vanligvis veldig sjeldent på do.

Siste menstruasjon var fra 30.06-07.07, så begynte på p-pillen midt i syklusen.
    Og kan denne lille blødningen komme pga p-pillen? Altså falsk mensen, og at den vil komme uansett?

Har også lest om dem som har mensen "som vanlig" utover i graviditeten, så tenker jeg vil ta en GP ganske så snart, bare for å berolige meg, men ville likevel høre litt her inne
    Sist endret av Malka; 02-08-12 kl 22:31.

Innmeldt
    Jun 2010
    Hvor
    Bedfordshire, England! <3
    Alder
    27
    Poengstyrke
    24

Sv: Gravid?

Siden du har har tatt angrepille så tenker jeg meg at du ikke hadde lyst å bli gravid? Jeg vet ikke helt hvordan den pillen fungerer, men jeg synes da det var litt sent å ta den hele to dager etter?
    Jeg skjønner heller ikke hvorfor du har ubeskyttet sex igjen når du har tatt en angrepille??

P-piller trenger tid på å virke, noe som er grunnen til at det står på de fleste bruksanvisninger at man skal vente med å ha ubeskyttet sex i ca. 1 uke så pillene faktisk får tid til å virke.

Så jah, det er store sansynligheter for at du kan ha blitt gravid...
    Z 05.09.04CA 13.01.11 HS 09.09.12 Bloggen
    Ammetåka, FBG for oss som ammer.

Innmeldt
    May 2012
    Poengstyrke
    2

Alle de symptomene du beskriver er noe som kommer senere i svangerskapet og ikke i en så tidlig fase....

Innmeldt
    Nov 2008
    Hvor
    Utenfor Drammen
    Alder
    27
    Poengstyrke
    26

Sitat Opprinnelig lagt inn av Konemor74 Se innlegg
    Alle de symptomene du beskriver er noe som kommer senere i svangerskapet og ikke i en så tidlig fase....
    Tull og tøys. Jeg fikk både oppkast og blodtrykksfall før positiv test på 10 DPO.
    Mamma til Knottingen, født 04.07.09.
    Ex.u (06 og 11), SA (10, 10, 10, 11)
    4 pergokurer 2011, 2 IVF og 1 FER ved Riksen 2012, 1 IVF ved Porsgrunn 2013
    2. FER - Ruger på to små eskimoer fra 16.05. TD 30.05
    It's hard to wait around for something you know might not happen, but it's even harder to give up, when you know it's everything you want.

~*~Prøvedagbok~*~

Innmeldt
    May 2012
    Poengstyrke
    2

Sitat Opprinnelig lagt inn av Knottemamma Se innlegg
    Tull og tøys. Jeg fikk både oppkast og blodtrykksfall før positiv test på 10 DPO.
    Nå tenkte jeg mest på tett nese, hodepine, trege tarmer osv jeg... Men men.....

Innmeldt
    Jan 2011
    Poengstyrke
    3

Ta test.. Ingen her som kan svare på om du er gravid.

Innmeldt
    Apr 2012
    Poengstyrke
    2

ja, du kan bli gravid selv om du tar angrepille.... er ikke alltid den funker.
    lykke til

Innmeldt
    Dec 2009
    Poengstyrke
    4

Sitat Opprinnelig lagt inn av Malka Se innlegg
    Hei
    Jeg hadde ubeskyttet sex 14.07, men tok angrepille 16.07. Samme dag begynte jeg på p-pillen Diane. Om kvelden hadde jeg ubeskyttet sex. Han kom inni meg flere ganger. Kan jeg ha blitt gravid? Jeg har ikke fått noen blødning etter angrepillen.

Sluttet igjen på p-pillen 27.07, forventet mens 28.07. 01.08 kom det noe lysebrun utflod noen timer, som gikk over til rødt. Men vil si den er noe uvanlig enn ellers, har en litt annerledes lukt, og er mer slim (beklager nøye beskrivelser her). Det er også mindre enn vanlig (02.08 er det like mye i bindet som det vanligvis er de par siste dagene). Har hatt litt ubehag i magen fra før jeg sluttet på pillen, mange tisseturer (men tisser ikke så mye hver gang), tregere tarmer, hjertebank/høy puls for ingenting, hatt skallebank i flere dager, og nettopp begynt å bli litt småkvalm som kommer og går. Hver gang jeg raper føles det som jeg må spy, og annenhver gang får jeg type spy/sure oppstøt. 01.08 begynte jeg å kjenne noe sviende vonde i halsen, lignende meget vond hals, men så er det like brått vekke igjen som det kom. Og avgir en del luft
    Og vet ikke om dette er relevant, men i dag har jeg hatt noe type "levende muskler" i magen hele tiden, om dere skjønner hva jeg mener

Er i utgangspunktet en aktiv person , og går vanligvis veldig sjeldent på do.

Siste menstruasjon var fra 30.06-07.07, så begynte på p-pillen midt i syklusen.
    Og kan denne lille blødningen komme pga p-pillen? Altså falsk mensen, og at den vil komme uansett?

Har også lest om dem som har mensen "som vanlig" utover i graviditeten, så tenker jeg vil ta en GP ganske så snart, bare for å berolige meg, men ville likevel høre litt her inne
    Hei
    Siden du begynte på p-pille 16/7 og slutta 27/7.. Og siste mens startet 30/6.
    Jeg har hørt at en skal starte på p-pillen den dagen menstruasjonene begynner og at første uken bør en bruke tilleggsprevensjon.
    Har du fått mensen enda?
    Jeg synes du bør ta deg en graviditets test til. Den Clearblue med ukeindikator er litt dyr men den er veldig presis Så den kan jeg anbefale Når de andre testene har vært litt postive men ikke nok til og gi ett sikkert svar så har den gitt konkret svar. Der kommer det med tekst. Og eventuelt hvor mangen uker.
    Men det høres ikke helt bra ut det me pillene og samleie hvis du ville unngå og bli gravid.
    Hva symptomer har du nå? Hvordan føles kroppen og hva er annerledes? Har du fått mensen igjen enda? Når da og hvordan var den?
    hilsen meg.
    Mistet barnet i uke 14+1 i "MA"
    Gravid i pp13, Barn 0stk, Alder 30år, Status gift

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •