Hei!
Lurer på hvilken forhåndsregler dere har når dere er prøvere?
Lever dere som normalt/som før?
Tar dere et glass vin til maten f.eks. i prøvetiden? Mellom mens og EL?
Eller unngår dere alkohol helt?
Takk for svar!![]()
Jeg unngår alkohol mellom el og ikm..just in case..
PP13: - fått henvisning til fertilitetsklinikken..
Jeg tenker ikke noe over det mellom mens og el, da vet man jo sikkert at man ikke er gravid, så ingenting å skade med å drikke da! Man har godt av å leve litt selv om man er prøver, kan ikke tenke på det hele tiden, da blir man jo gal! Men er mye mer forsiktig i dpo perioden, kan være jeg tar et glass rett rundt el, men ikke noe rett etter og helt frem til mens, for man vet jo aldri!![]()
Jeg har vært prøver et år nå og har bestemt meg for å leve som normalt frem til jeg får en positiv test.
Jeg lever også som normalt. Risikerer jo at man har drukket litt og så finner ut at man er gravid, men det går som regel greit. Som de sier over meg her, så blir man gal av og legge alle forhold til rette fra dag 1, og så kan det ta så fryktelig lang tid. Fortjener litt kos også! Men er litt mer forsiktig mellom el og ikm jeg også![]()
Tro hvabringer oss ? Termin 26. april 2013, og skal ikke vite kjønn
Det er sikkert bare jeg som er bekymrer meg litt for mye..
Men vet helt sikkert at jeg ikke er gravid, men gudene vet når EL min er.. Hvis jeg har EL i det hele tatt..
Er sikkert derfor jeg bekymrer meg litt..
Men en kan ikke leve i hysteri fra dag en. Tenk på de som venter flere år på å bli gravide.
Blir sikkert litt små rar!![]()
Jeg er helt enig med deg. Nesten helt frem til nå har jeg levd som en nonne mellom EL og IKM, men jeg kjente at jeg ble helt utslitt. Når spira sitter kommer jeg selvfølgelig til å kutte alkoholen og alle de andre tingene man skal holde seg unna, men frem til da må jeg leve som vanlig. ( Drikker meg ikke full, men tar noen glass vin på fest.)
Jeg tåler 3-4 glass med hvitvin, mer en det så er jeg full.
i mitt forrige svangerskap så visste jeg ikke at jeg var gravid og hadde meg to skikkelige fester uken etter el (typisk at hun som aldri fester havner på to stk akkurat da). Tror ikke det er helt uvanlig at man får i seg litt alkohol før man vet at man er gravid.
Denne gangen kommer jeg til å leve som vanlig fram til jeg får positiv test. Drikker max en gang i måneden, så det skal nok gå fint. Tenker litt mer på røyken, men det er ikke så mye det heller, så satser på det går fint.
Når jeg tester positivt slutter jeg selvsagt med alkohol og røyk på fekken!
LusenLoppen
Jeg lever også som normalt foreløpig. Men har ikke fått normal syklus ennå da, men vil tro jeg fortsetter å leve normalt til positiv test.. Man vet jo virkelig ikke hvor lang tid det tar, viktig å nyte livet nå også =)
Jeg har gitt oppDrikker hvis sjansen byr seg, men det er ikke akkurat ofte. Drikker ikke under IVF, men i de "vanlige" prøvemnd så lever jeg som vanlig. De første 1,5 årene ca var jeg veldig nøye mellom EL og mens.
Mamma til Knottingen, født 04.07.09.
Ex.u (06 og 11), SA (10, 10, 10, 11, 13), 4 pergo 2011, 2 IVF og 1 FER 2012, 1 IVF og 1 FER 2013
3. FER - Juli?
It's hard to wait around for something you know might not happen, but it's even harder to give up, when you know it's everything you want.
~*~Prøvedagbok~*~
Jeg var 8 uker på vei når jeg fann ut at jeg var gravid med sønnen min,(gikk på pillen, så ikke forventet) hadde både drukket og røykt i den perioden, og sønnen min har det helt fint den dag i dag! Nå mener jeg virkelig IKKE at man skal drikke og røyke når man er gravid, hadde veldig dålig samvittighet når jeg fann det ut, og var livredd for at jeg kunne ha skadet barnet, men både legen og jordmor beroliget meg med at det nok er mange friske barn der ute som har opplevd en fest eller to i 1 trimester!
MEN det jeg vil frem til er at det nok ikke er så veldig farlig om vi tar oss en fest i tiden etter el, selv om det skulle vise seg i etter tid at man er gravid! Kan som de fleste sier her ikke slutte å leve av den grunn, og tror det bare blir vanskeligere viss man skal "være gravid" i to uker hver måned, for så å ikke være det igjen viss dere skjønner.. Men man kan jo så klart begrense seg litt, treng jo ikke bli fullest mulig liksom, men noen glass vin ser jeg ikke problemet med!![]()
Du får skynte deg å ta en fest da, slik at du blir gravid[/QUOTE]
Ja, det ble en to dagers! Det er lenge siden sist..men var kontrollert drikking, formen var fin men ikke overstadig.. :P
5-6 cidere fordelt utover hele kvelden. Akkurat passe! Sikkert lenge til neste fest nå.![]()
Jeg vil gjerne høre deres mening om en sak;
Jeg har IKM mandag den 20.08. Fredag 17.08 har jeg blitt invitert til et lag med jobben og av erfaring blir det en del alkohol på slike sammenkomster.. Jeg har tenkt å teste den lørdagsmorran, men sett at (hvis jeg er gravid da riktignok) at jeg ikke har produsert nok hcg til at den slår ut 3 dager før IKM... Da vil jeg jo få neg test og leve i den tro at jeg ikke er gravid og så drikker jeg meg full, og så finner jeg ut noen dager etterpå at jeg var gravid hele veien.
Hva hadde dere gjort?
Storesøster 2008
Lillebror 2010
Er yoghurt en sukkerbombe for barn?
At en matvarer inneholder tilsatt sukker betyr ikke nødvendigvis at den er usunn.
Kan man spise ost i svangerskapet?
De fleste oster er trygge å spise når du er gravid, mens andre bør du unngå. Vi gir deg svaret.
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)