Viser resultatene 1 til 4 av 4
    Innmeldt
    Jul 2012
    Hvor
    Biri
    Poengstyrke
    0

Ferie i sola !

Heihei, Nå drar man snart til varmere strøk og jeg har nå lest flere steder at man skal være forsiktig med sol på kroppen da man går gravid. Står også at man skal bruke høy solfaktor :) Høy solfaktor? Er det noe fasit svar på hva høy solfaktor er eller skal man bare kline på med faktor 50 ? ;)

Innmeldt
    Jun 2010
    Hvor
    Bedfordshire, England! <3
    Alder
    27
    Poengstyrke
    24

Sv: Ferie i sola !

Kommer jo ann på hvordan hud du har fra før av og hvor du skal dra.
    Selv bruker jeg faktor 22 på sommern her da jeg fort blir rød, mannen tåler ikke sol, så han bruker 30 og 50 hehe akkurat som den minste ungen.
    Du kan helt fint sole deg, men du skal ikke TA sol, men du føler fort når det blir for varmt, så du burde ha avbrekk i skyggen.
    Så lenge det bare er solskinn sånn der, så klarer ungen å kontrollere varmen, men det er ikke bra å steike seg så alt for lenge om gangen i sola. (se 4t i strekk foran bassenge for eksempel)
    Så jeg ville nok satt meg nært en parasoll så jeg fikk litt avbrekk.

God tur!
    Z 05.09.04CA 13.01.11 HS 09.09.12 Bloggen
    Ammetåka, FBG for oss som ammer.

Innmeldt
    Jul 2012
    Hvor
    Vestfold
    Alder
    31
    Poengstyrke
    1

Jeg klarer ikke helt å se forskjell på å legge seg to uker i stekende varme i syden, og det å ta 10 minutter solarium (så lenge du ikke er blitt stor).
    Har ikke gjort det, men ser bare ikke hvorfor det ene er greit og det andre ikke.

Innmeldt
    Jun 2010
    Hvor
    Bedfordshire, England! <3
    Alder
    27
    Poengstyrke
    24

Sitat Opprinnelig lagt inn av Temari Se innlegg
    Jeg klarer ikke helt å se forskjell på å legge seg to uker i stekende varme i syden, og det å ta 10 minutter solarium (så lenge du ikke er blitt stor).
    Har ikke gjort det, men ser bare ikke hvorfor det ene er greit og det andre ikke.
    Gravide og solarium

Vanligvis så kan gravide ta solarium. UV-strålene går kun cirka 0,5 millimeter inn i huden. Fosteret blir dermed ikke berørt. Gravide kvinner kan imidlertid få pigmentflekker og oppnå ujevn bruning når de soler deg.I tillegg er det uheldig for fosteret hvis moren blir for varm.
    Du finner masse info om Sol og Graviditet her: http://mammanett.no/graviditet/livss..._og_graviditet

og her: http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.1314163

Alle JM jeg har vært borti dog, fraråder solarium på det sterkeste. Men det er jo forskjellig hva de sier.

Dog det er ikke i det hele tatt anbefalt å ta sol, så det sier seg jo selv.
    Z 05.09.04CA 13.01.11 HS 09.09.12 Bloggen
    Ammetåka, FBG for oss som ammer.

Annonsebilag

Vårens festmat
Her finner du en rekke flotte retter til festbuffeen

Dropp ikke frokosten!
Få gode tips og råd om hvordan du kan få en god frokostrutine, og les hvorfor det er viktig!

17-mai kaken
Vi gir deg tips og råd til hvordan du skal bake den perfekte 17.mai kaken.

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •