Viser resultatene 1 til 5 av 5
    Innmeldt
    Feb 2006
    Hvor
    ei øy i rogaland
    Alder
    29
    Poengstyrke
    36

i uke 33,klar,festet og langt ned i bekken.

Vel overskrifta sier seg vel selv.hun står ganske langt nedi bekken hos meg og jordmor sjekket dette etter så mye kynnere og nedpress. der sto hun allerede festet og klar.heldigvis ikke noe åpning enda.men mormunnen var mykere blitt sa hun.2-3. vet ikke om de sier noe.

de som uroer meg er att jeg skal ha keisersnitt den 13 august.skulle egentlig ha 10 men siden de er en fredag å travelt så flyttet de dem til mandagen....

burde jeg igrunn ta kontakt med sykehuset? hørt att startet fødsel før så er de verre me keisersnitt,de stoppet ikke fødsel nå sku de skje i følge jordmor,men forstått att de da kan ende i hastekeisersnitt ,som er verre en vanlig planlagt keisersnitt....

noen som har vert utfor de att de har startet før planlagt keisersnitt...å burde jeg ta kontakt emd dem eventuelt å gi beskjed om dette,så vi kansje kan unngå att de skjer,noe som er faren for her,me så mye falske rier,nedpress og en så klar unge.....
    Gutt Des.2006 Jente nov.2008 ,Jente aug 2012

Innmeldt
    Feb 2006
    Hvor
    ei øy i rogaland
    Alder
    29
    Poengstyrke
    36

Sv: i uke 33,klar,festet og langt ned i bekken.

mormunnen er vel ikek de samme som åpning? eller?

Innmeldt
    Jun 2010
    Hvor
    Bedfordshire, England! <3
    Alder
    27
    Poengstyrke
    25

Sitat Opprinnelig lagt inn av 2barnsmammen Se innlegg
    mormunnen er vel ikek de samme som åpning? eller?
    Man skiller mellom den trange indre mormunn (isthmus uteri), i overgangen mellom livmorhulen og -halsen, og den ytre mormunn (ostium uteri), som er livmorhalskanalens åpning mot skjeden.
    http://snl.no/.sml_artikkel/mormunn

Er dette ditt første barn? I så fall så er det helt normalt å ha festet hode osv. i uke 33. Med flergangsfødende tar det ofte litt lengre tid siden vi allerede har født før og det er mere plass i bekkenet.
    At det begynner å mykne opp er også bare positivt, normalt sett fordi det er kroppens måte å gjøre klar til vaginal fødsel og jo mykere og "klar" du er inni der, jo bedre blir fødsels forløpet heter det vel, selv om dette er veldig individuelt.

Jeg ville da tro at om JM var bekymret for resultatet av undersøkelsen så ville hun ha sagt noe? Hun er vel fullt klar over at du skal ha planlagt KS?

Jeg ville bare tatt det helt med ro. Det beste for barnet er jo å bli der inne så nært termin som mulig, men skulle du begynne å få sammentrekninger i ryggen og vondt, eller at vannet gikk, så må du jo selvsagt ringe føden.

Om du er veldig bekymret så må du jo og selvsagt bare ringe opp, men det skal stå i journalen din på datan at du har planlagt KS dato etc, så du må nesten bare spørre de.
    Z 05.09.04CA 13.01.11 HS 09.09.12 Bloggen
    Ammetåka, FBG for oss som ammer.

Innmeldt
    Feb 2006
    Hvor
    ei øy i rogaland
    Alder
    29
    Poengstyrke
    36

tusen takk for svar,da ble jeg litt klokere på d ette med mormunnen dette er mitt 3 barn.jordmor vet om keisersnitt.så sku ringe sykehus skjedde noe nå fremover.heldigvis er ikke noe skjedd enda.går konstant me murringer og menssmerter,men får håppe hun holder seg enda litt til.

Innmeldt
    Jun 2010
    Hvor
    Bedfordshire, England! <3
    Alder
    27
    Poengstyrke
    25

Sitat Opprinnelig lagt inn av 2barnsmammen Se innlegg
    tusen takk for svar,da ble jeg litt klokere på d ette med mormunnen dette er mitt 3 barn.jordmor vet om keisersnitt.så sku ringe sykehus skjedde noe nå fremover.heldigvis er ikke noe skjedd enda.går konstant me murringer og menssmerter,men får håppe hun holder seg enda litt til.
    Krysser fingrene for det ja. Lykke til!
    Z 05.09.04CA 13.01.11 HS 09.09.12 Bloggen
    Ammetåka, FBG for oss som ammer.

Annonsebilag

Kan man spise ost i svangerskapet?
De fleste oster er trygge å spise når du er gravid, mens andre bør du unngå. Vi gir deg svaret.

Frokosttips!
Hvor mye bør jeg spise til frokost? Det finnes anbefalinger på nettopp det. Les rådene her.

Er yoghurt en sukkerbombe for barn?
At en matvarer inneholder tilsatt sukker betyr ikke nødvendigvis at den er usunn.

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •