Jeg er gravid med nummer to,og merker nå samme plager jeg hadde for 7 år siden da jeg gikk gravid med nummer 1. Jeg blør ofte og mye i tannkjøttet,og har allerede i uke 16 fått to hull. Forrige gang gikk jeg til tannlegen etter svangerskapet og hadde 8 hull og myyye tannstein. Jeg lurer å om man har krav på billigere tannlege når man har store tannproblemer i forbindelse med svangerskapet? Måtte betale 14000 etter endt svangerskap sist nemlig...
Jeg pusser to ganger om dagen og bruker munnskyllevann. Rene blodbadet hver gang jeg pusser. For bare noen dager siden begynte det å falle av bittesmå biter av ene jekselen og igår knakk tanna så halvparten er borte. Akkurat som tenna blir porøse når jeg går gravid... Skal til tannlege til mandag og fikse det mest nødvendige,for de vil helst ikke ta store inngrep i svangerskapet. Men var ikke snakk om å få noen form for støtte eller refusjon. Så det blir nok en gang en dyr affære.... Frustrerende![]()
Jeg har hørt at tannbehandling er gratis under graviditeten. Ei som er tannlegestudent har fortalt meg dette. Men kan sjekke det opp med ho igjen.for å få et litt klarere svar.
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)