Viser resultatene 1 til 5 av 5
    Innmeldt
    Apr 2012
    Poengstyrke
    0

Billigere tannpleie under svangerskapet?

Jeg er gravid med nummer to,og merker nå samme plager jeg hadde for 7 år siden da jeg gikk gravid med nummer 1. Jeg blør ofte og mye i tannkjøttet,og har allerede i uke 16 fått to hull. Forrige gang gikk jeg til tannlegen etter svangerskapet og hadde 8 hull og myyye tannstein. Jeg lurer å om man har krav på billigere tannlege når man har store tannproblemer i forbindelse med svangerskapet? Måtte betale 14000 etter endt svangerskap sist nemlig...

Innmeldt
    Jun 2010
    Hvor
    Bedfordshire, England! <3
    Alder
    27
    Poengstyrke
    24

Sv: Billigere tannpleie under svangerskapet?

Sitat Opprinnelig lagt inn av lillsmama Se innlegg
    Jeg er gravid med nummer to,og merker nå samme plager jeg hadde for 7 år siden da jeg gikk gravid med nummer 1. Jeg blør ofte og mye i tannkjøttet,og har allerede i uke 16 fått to hull. Forrige gang gikk jeg til tannlegen etter svangerskapet og hadde 8 hull og myyye tannstein. Jeg lurer å om man har krav på billigere tannlege når man har store tannproblemer i forbindelse med svangerskapet? Måtte betale 14000 etter endt svangerskap sist nemlig...
    Så vidt jeg vet er ikke dette noe Norge prioriterer nei.
    Noe som er veldig synn! Det var iallefall ikke slik når jeg gikk gravid med nr 1, men det kan jo for all del hende de har forandret det.
    Du kan jo alltids bare ringe tannlege å høre?
    Z 05.09.04CA 13.01.11 HS 09.09.12 Bloggen
    Ammetåka, FBG for oss som ammer.

Innmeldt
    Apr 2012
    Alder
    25
    Poengstyrke
    2

Det er dessverre ikke noe sånt tilbud i Norge. Er du flink med tannpuss, tanntråd og munnskyllevann?

Venter en liten prins i september

Innmeldt
    Apr 2012
    Poengstyrke
    0

Jeg pusser to ganger om dagen og bruker munnskyllevann. Rene blodbadet hver gang jeg pusser. For bare noen dager siden begynte det å falle av bittesmå biter av ene jekselen og igår knakk tanna så halvparten er borte. Akkurat som tenna blir porøse når jeg går gravid... Skal til tannlege til mandag og fikse det mest nødvendige,for de vil helst ikke ta store inngrep i svangerskapet. Men var ikke snakk om å få noen form for støtte eller refusjon. Så det blir nok en gang en dyr affære.... Frustrerende

Innmeldt
    Oct 2012
    Poengstyrke
    0

Jeg har hørt at tannbehandling er gratis under graviditeten. Ei som er tannlegestudent har fortalt meg dette. Men kan sjekke det opp med ho igjen. for å få et litt klarere svar.

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •