Viser resultatene 1 til 5 av 5
    Innmeldt
    Apr 2012
    Poengstyrke
    0

Nedsunken blære

Nedsunken blære

Jeg er 38 år og fikk mitt andre barn for 3 måneder siden. På 6 ukerskontrollen ble det konstatert nedsunken blære Legen sa at de ikke kom til å gjøre noe enda fordi underlivet ofte leget seg selv. Jeg har knepet en god del, men ser enda blæren i skjedeåpningen. Uff! Dette er ganske fortvilende. Lekker ikke urin, men kjenner at det "gnisser" i underlivet (blæren?) når jeg går... Det er ubehagelig. Har noen av dere erfaringer med dette? Hva kan gjøres dersom det ikke hjelper bare å knipe? Må jeg vente med å begynne og trene? Tør ikke bruke bukpressa da jeg er redd for at blære kommer enda mer ut...

Innmeldt
    Oct 2008
    Hvor
    I et hvitt hus.
    Alder
    27
    Poengstyrke
    500

Sv: Nedsunken blære

Jeg ville fortsette med kniping. Om dette ikke har bedret seg i løpet av en god stund ville jeg gått til legen. De kan operer det. Skal du ha flere barn? Isåfall er det muligens lurt å vente til du er ferdig med å få barn..
    09 & 11

Blogg: Nenne og prinsenes hverdag

Innmeldt
    Jul 2010
    Hvor
    Ringerike
    Alder
    27
    Poengstyrke
    500

Jeg har googlet denne ballen jeg har i underlivet som har blitt verre (kommet lengre ned) etter jeg ble gravid igjen og jammen havner jeg ikke på mammnett hver gang
    Men er det nedsunket blære det er altså.. litt dårlig på kniping, men skal ta meg sammen... Burde kanskje ta opp dette med lege/jordmor kanskje? Håper ikke alt faller ut mens jeg føder bare

Innmeldt
    Apr 2012
    Poengstyrke
    0

Sitat Opprinnelig lagt inn av Callie Se innlegg
    Jeg har googlet denne ballen jeg har i underlivet som har blitt verre (kommet lengre ned) etter jeg ble gravid igjen og jammen havner jeg ikke på mammnett hver gang
    Men er det nedsunket blære det er altså.. litt dårlig på kniping, men skal ta meg sammen... Burde kanskje ta opp dette med lege/jordmor kanskje? Håper ikke alt faller ut mens jeg føder bare

Jeg har vært hos gynekolog nå. De skal operere etter at jeg har sluttet å amme og hormonene "normale" igjen om det ikke blir bedre. Ble oppfordret til å knipe masse. Fikk en brosjyre med flere øvelser og henvisning til fysioterapeut.
    Ville absolutt ha diskutert "ballen" med jormor. Evt forebyggende for at alt ikke skal dette ut under fødsel... Og ja, man må være ferdig med barnefødsler før de opererer.

Innmeldt
    Jul 2010
    Hvor
    Ringerike
    Alder
    27
    Poengstyrke
    500

Det var ikke meningen med de latter smilyene altså for det er jo et problem, men jeg måtte flire når jeg havnet på mammanett når jeg googlet dette...
    Jeg kniper endel om dagen, men er det noe mer jeg kan gjøre selv? Åssen øvelser er det snakk om?
    Har jo hørt at dette kan faktisk havne utenfor vaginaen og DET virker skummelt og ikke noe jeg ønsker! Skal ta det opp med legen jeg...

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •