Var hos legen i dag og skulle sette inn spiral, men det gikk ikkeLegen sa at "det var noe i veien" skjønte ikke helt hva han mente, bare at det ikke gikk. Fikk henvisning til gynekolog, men hvem vet hvor lang tid det vil ta...
Noen som har opplevd det samme eller vet om private gynekologer i bergensområdet som ikke har veldig lang ventetid og som ikke tar langt over tusenlappen for noe slikt??
20.02.2011
Jeg har aldri vært borti at legen kan sette inn spiral jeg. Det er noe som jeg trodde bare gynekologer gjorde.
Jeg tok min ut hos legen, men den ble satt inn av gynekolog ved hjelp av UL mm.
Fastlegen skal kunne sette inn spiral visstnok, men jeg venter på time hos gynekolog. Eneste som var litt rart var at legen åpnet pakken og når han ikke fikk satt den inn tapet han den bare igjen og sa det gikk fint å sette den inn uansett, men i pakningsvedlegget står det at pakken bare skal åpnes rett før den settes inn. Litt kjipt om jeg må bruke 1200 på enda en spiral hvis den ikke kan brukes...
20.02.2011
Her satt jeg inn spiral hos min lege nå nyligHun forklarte at det var ikke alltid de klarte det, av ulike grunner, blant annet at vi kvinner kan være ulike anatomiske, slik at det kan være vanskelig for legen å vite om spiralen sitter riktig, fordi de ikke har ultralyd mm, slik gynekologer har
Åpnet legen pakningen helt inn til spiralen, eller bare den eska? Man bør nemmelig ikke åpne pakningen før man har funnet ut om det er mulig å sette inn spiralen
![]()
Guttemamma
Storebror 2009
Lillebror 2012
Åpnet plasten rundt spiralen. Også sa han at om han hadde prøvd å sette den inn, men ikke fikk satt den inn, kunne de sende den tilbake til produsenten og få ny gratis. Men jeg kan nå sikkert bare ringe til kontoret til gynekologen og høre når jeg får brev i posten. De vet nok hva som bør gjøres![]()
20.02.2011
Gjør det duJeg veit ikke om jeg ville brukt noe som skal være sterilt når pakningen er åpnet, da er den jo usteril, selv om den ikke er brukt
![]()
Guttemamma
Storebror 2009
Lillebror 2012
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)