Jeg visste ikke helt hvor jeg skulle poste denne, så bare flytt den om den ligger feilVi snakker mye om dagen om å få en til. Vår lille gutt er 9 måneder om to dager og vi muligens prøve på en til fra august. Håper da på å bli gravid i løpet av høsten og det vil bli alt fra 20 måneder og utover mellom han og nestemann. Noen som har to tette her og kan fortelle litt hvordan det er? Det jeg egentlig lurer mest på er hvordan det er å gå gravid med en liten en da vi ikke har fått barnehageplass så jeg må gå hjemme med han mens jeg er gravid.
Her er det akkurat 2,5 år mellom guttaog jeg synes det er perfekt
Storebror er ganske selvstendig i forhold til påkledning mm.Vi har da to bleiebarn, og selvfølgelig er det hektiske dager, men storebror er i barnehagen på hverdagene, litt kortere dager har han da. Å være gravid med bekkenløsning og en aktiv 2 åring var ikke bare bare, men kom meg gjennom det også
![]()
Guttemamma
Storebror 2009
Lillebror 2012
Det blir nesten 11 og over 6,5 år i mellom mine, så her har det ikke vært mye tett. Tror det er fordeler og ulemper uansett. Fadderungene mine er det 16 mnd. mellom, og foreldrene er skilt, selvom det selvfølgelig har flere årsaker.
Dytter litt på denne![]()
Jeg synes 1 år imellom er helt perfekt. Her var det 14mnd mellom, og kunne godt tenkt meg litt tettere :P
Var helt greit å gå gravid mens jeg hadde unge fra før, for svangerskap nummer to ble mye lettere enn første. Men merket det var tungt på slutten når hun eldste akkurat hadde lært å gå/løpe, og jeg var høygravid![]()
Var hjemme med begge to i ett år, så hun eldste begynte ikke i bhg før hun var nesten 2,5 år. Gikk i grunn greit, men var jo slitsomt til tider. Men det kan ha noe med at mannen har reisejobb, så jeg var alene med de i ukedagene.
Har også fått ei til siden det, og der er mellomrommet 2,5år mellom mellomste og yngste. Og det synes jeg rett og slett er slitsomt, for de er så langt fra hverandre i utvikling osv. Mye lettere å ha dem på nesten samme alder![]()
Jente-07 Jente-08 Jente-10
14 mnd mellom ungene her å. Nå fikk vi tvillinger da, så da blir det litt mere "ekstremt" men eller er det greit med tette barn. Regner med at de får mye glede av hverandre opp igjennom årene![]()
har en gutt på 5 år og jente på 3 år.23 mnd forsjell mellom dem.å dem har så mye glede av hverandre og støtter hverandre....henger endatil sammen når jeg henter dem i barnehagen og støtter hverandre der og beskytter hevrandre....så jeg ser bare fordeler med att dem er så tette.gruer meg max nå som eldstemann begynner på skolen og de skilles....
Gutt Des.2006 Jente nov.2008 ,Jente aug 2012
Jeg har litt over 4år mellom mine, og synes det var veldig deilig at storesøster var stor nok til å forstå hva som skjedde.
Også veldig deilig at hun var ferdig med bleier og barnemat når babyen kom i hus.
jeg ville ikke hatt mine tettere enn det, men det er sikkert en smakssak.
Hannah
12.02.2004
Christoffer
13.06.2008
Pluggen
04.12.1998 - 16.08.2011
.....
Dagbok .... Sytråd...... LiVe design........LiVe-Design på facebook
Her virker det som om det man har valgt selv er det som er perfekt..
Her har jeg to stk med to år og tre mnd mellomrom.. Jeg har ikke gjort meg selv en tjeneste med å få de så tett for å si det sånn, men håper jeg har gjort noe bra for barna mine, at de går godt overens og at de får masse glede av hverandre i årene som kommer!
Nå må det sist at jeg ikke vet åssen det er å ha større mellomrom mellom ungene daSå kan godt være at jeg hadde vært like fornøyd om jeg hadde hatt flere år mellom ungene
Nå liker ikke jeg de første mnd med baby (kunne gjerne vært 3-4 mnd når de ble født for min del
) men fordelen med å ha de tett er at da den fasen kjapt over i alle fall
![]()
Jeg har fått mine med 21, 14 og 20 mnd mellomrom og syntes det har gått helt greit. har bare positive erfaringer med å ha de tett.
Mamma til 4
8 år
6 år
5 år
4 år
Her er det ca 7 år tror jeg?mellom eldste og midten, men har to forskjellige fedre. Dette har gått veldig bra og han har ikke hatt problemer i det hele tatt med å ha vært ene barn så lenge, han var strålende fornøyd med å få søsken.
Han er ifra sept 04 og hun er jan 11 så.
Det blir 20mnd mellom nr 2 og nr 3 da, og det er jo veldig bra.Jeg håper de får mye gleder med hverandre at de er så tett.
![]()
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)