Hei!
Jeg lurer på om det er mulig å få flyttet termindato når man er kommet et stykke ut i graviditeten?
Jeg hadde i utgangspunkt menstermin 24. juli, men etter ultralyd i uke 14 og 18 ble den flyttet til 08.08.
Nå har jeg vært til flere ultralyder etterpå (uke 24, 28 og 29), og der måler de gutten i magen min til å være større enn det gjennomsnitts babyen er (sånn jeg skjønte det så var han en god del større en normalen).
Jeg lurer derfor på om det er en sjanse for å få flyttet termin tilbake til menstermindato eller til litt før ultralydterminen jeg opprinnelig har fått?
Er begynt å bli lei nå, har MANGE plager (sterke kynnere, blødninger, og jeg blir tett fulgt opp pga fostervannet). Jeg er også veldig bekymret for å gå mye over tiden. For tenk om menstermin egentlig stemmer og jeg plutselig blir gående 3 uker over tiden? Jeg har hørt at dette ikke er bra for en baby.
Kan man i noen tilfeller få flyttet litt på termindatoen som er fastsatt på ultralyd i uke 14/ 18, eller er den endelig?
Jeg er 31 uker + 3 dager på vei nå om jeg følger ultralyd termin. Har også ligget øverst i siktet på SF målene hele tiden (helt øverst på det grønne feltet på helsekortet og litt utenfor), så både de og vektestimeringen passer bedre til at jeg har termin den 24. juli framfor 08. august som nå er satt.
Hadde vært greit å høre om hva som er vanlig praksis med dette før jeg skal tilbake på ultralyd i neste uke.
Setter pris på svar![]()
Hei
Nei, man forandrer ikke på terminen når den er satt i 18 uken.
Den hjelper oss med at se hvordan babyen vokser der inne. Og nå må vi håpe på at din baby kommer ut mellom 37-39 uker, så du slipper alle plagene.
Så bra at du har en god oppføling av graviditeten din.
Lykke til . NÅ er det ikke lenge kvar.
Fakta om laktoseintoleranse
Hva er egentlig laktoseintoleranse? Hvilke meieriprodukter kan jeg spise? Få gode tips og råd!
Dropp ikke frokosten!
Få gode tips og råd om hvordan du kan få en god frokostrutine, og les hvorfor det er viktig!
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)