Side 6 av 6 FørstFørst ... 456
Viser resultatene 126 til 132 av 132
    Innmeldt
    Feb 2010
    Hvor
    Et kvitt hus i Møre og Romsdal
    Poengstyrke
    29

Sv: 60 % av Norges befolkning mener små barn kan sitte fremovervendt i bil.

Her løsner jeg alltid selene før jeg tar henne ut av stolen, og så strammer jeg dem temmelig hardt når jeg setter henne inn. Enkleste måten å justere for påkledning synes jeg Men det er ille ja, at folk ikke forstår at selene skal være stramme i bil. Det gjelder forresten voksne også - hoftebeltet skal ligge tett inntil og bør etterstrammes i løpet av bilturen ved å dra i beltet...

Innmeldt
    Jun 2010
    Hvor
    Bergen
    Alder
    28
    Poengstyrke
    25

Sitat Opprinnelig lagt inn av chakka81 Se innlegg
    Her løsner jeg alltid selene før jeg tar henne ut av stolen, og så strammer jeg dem temmelig hardt når jeg setter henne inn. Enkleste måten å justere for påkledning synes jeg Men det er ille ja, at folk ikke forstår at selene skal være stramme i bil. Det gjelder forresten voksne også - hoftebeltet skal ligge tett inntil og bør etterstrammes i løpet av bilturen ved å dra i beltet...

Vi ogå løsner ved inn og ut setting, det må vi. De er så stram at det er på grensen til barnemishandling dersom de skulle stått på samme sted hele tiden, for da må de tvinges ganske brutalt nedi "klikken" og over hennes skuldre. Men jeg etterstrammer skikkelig, gjerne til jeg blir lilla i trynet

Lusen Loppen

Innmeldt
    Apr 2010
    Alder
    26
    Poengstyrke
    9

dårligste forklaringen noensinne!

Og ja, vil tro det skal MYE kraft til for å røske gutten min ut av sete..Han sitter bom fast!
    i begynnelsen da vi alle skulle på tur og det var sambo som festa han i sete, var jeg alltid bak for å sjekke at han festa ordentlig men han trodde virkelig han hadde stramma nok, lærte fort da

Sladrer med Lillemoren

Innmeldt
    Jun 2010
    Hvor
    Bedfordshire, England! <3
    Alder
    27
    Poengstyrke
    25

Sitat Opprinnelig lagt inn av hardanger Se innlegg
    dårligste forklaringen noensinne!

Og ja, vil tro det skal MYE kraft til for å røske gutten min ut av sete..Han sitter bom fast!
    i begynnelsen da vi alle skulle på tur og det var sambo som festa han i sete, var jeg alltid bak for å sjekke at han festa ordentlig men han trodde virkelig han hadde stramma nok, lærte fort da
    Det har jeg og opplevd at min mann ikke har strammet godt nok, selvsagt ikke med vilje, han var som du sier, godt sikker på at han hadde gjort det riktig. Men der hadde hun fått armen ut i et tilfellet, og da er det selvsagt ikke godt nok. Stakkar han ble jo redd og tok det veldig alvorlig heldigvis, så jeg viste han hvordan jeg gjør det.
    Jeg strammer og skikkelig, og løsner når jeg tar henne ut, eller, hun tar seg selv ut når belte er løsna og strekker seg for å bli løftet ut.

Men her strammes det, så drar jeg litt i skulderpartiene, for ofte ser man da at man kan ta det strammere, og så strammer jeg nok en gang, og da sitter hun BOM FAST.
    Z 05.09.04CA 13.01.11 HS 09.09.12 Bloggen
    Ammetåka, FBG for oss som ammer.

Innmeldt
    Jan 2012
    Poengstyrke
    2

Eg viste faktisk ikkje at det var anbefalt å sitte bakover-vendt i setet til dei var 4år!.... Eg kjøpte større sete til sønnen min når han var 1år, det var framover-vendt sete, han har sotte den veien sidan den dagen. Men hadde eg vist dette, hadde eg da ALDRI gjort det !... Eg snakka med sambu, som heller ikkje viste at det var påbudt, eg snakka med mine foreldre som heller ikkje viste det... Altså vi alle trudde at så lenge barnet satt bakovervendt i setet, var det trygt!... Så eg vart litt sjokka over dette og at vi ikkje viste det.... Eg lurer på korleis eg kan ha gått glipp av denne infoen.. Men da lurer eg også på kor mange foreldre som meg går rundt og aner ikkje at barna deira ikkje er trygge... Men iallefall, skulle det bli ein kollesjon i rompa på bilen har iallefall barnet mitt vert trygt... Men det var nett som nokon foreldre som ikkje viste kvifor ein skulle bruke base, jo altså, har du ikkje base til bilsete ditt, jo da kunne du nesten eigentlig berre hatt barnet ditt liggjande laust i bilen! Dette lærte eg på glattkjøringskurs og sikkerhetskurs no nylig. Men da fekk eg ikkje vite noko om at barnet skal sitte med ryggen til oss foreldre, for å vera tryggast......

Innmeldt
    Jan 2012
    Poengstyrke
    2

Sitat Opprinnelig lagt inn av Hestejenta91 Se innlegg
    Eg viste faktisk ikkje at det var anbefalt å sitte bakover-vendt i setet til dei var 4år!.... Eg kjøpte større sete til sønnen min når han var 1år, det var framover-vendt sete, han har sotte den veien sidan den dagen. Men hadde eg vist dette, hadde eg da ALDRI gjort det !... Eg snakka med sambu, som heller ikkje viste at det var påbudt, eg snakka med mine foreldre som heller ikkje viste det... Altså vi alle trudde at så lenge barnet satt bakovervendt i setet, var det trygt!... Så eg vart litt sjokka over dette og at vi ikkje viste det.... Eg lurer på korleis eg kan ha gått glipp av denne infoen.. Men da lurer eg også på kor mange foreldre som meg går rundt og aner ikkje at barna deira ikkje er trygge... Men iallefall, skulle det bli ein kollesjon i rompa på bilen har iallefall barnet mitt vert trygt... Men det var nett som nokon foreldre som ikkje viste kvifor ein skulle bruke base, jo altså, har du ikkje base til bilsete ditt, jo da kunne du nesten eigentlig berre hatt barnet ditt liggjande laust i bilen! Dette lærte eg på glattkjøringskurs og sikkerhetskurs no nylig. Men da fekk eg ikkje vite noko om at barnet skal sitte med ryggen til oss foreldre, for å vera tryggast......
    Oi, det vart litt rotetet: Altså, eg trudde at så lenge barnet satt bakoverlent frå dei var 13kg, var dei trygge, eg viste ikkje at det hadde noko å se at dei måtte sitte bakovervendt også!

Innmeldt
    Jun 2010
    Hvor
    Bedfordshire, England! <3
    Alder
    27
    Poengstyrke
    25

Sitat Opprinnelig lagt inn av Hestejenta91 Se innlegg
    Oi, det vart litt rotetet: Altså, eg trudde at så lenge barnet satt bakoverlent frå dei var 13kg, var dei trygge, eg viste ikkje at det hadde noko å se at dei måtte sitte bakovervendt også!
    Your still not making sence...hehe

Din sønn har satt forovervendt siden han var ett år er det så og forstå? Altså at han sitter samme vei som de andre i bilen i sitt sete?
    For sitter han bakovervendt så er det samme vei som babysetene, og da har han "ryggen" mot ryggen "din" og titter ut bakvinduet.

Det er jo veldig merkelig at de ikke sa noe til deg når du gikk for å kjøpe nytt sete. Alle som er kvalifisert til å selge bilseter, og ofte har de jo egne personer akkurat for bilseter, har jo gått kurs og blitt ganske så opplyste om sikkerhet...trodde jeg da.

Bakovervendt er forresten fortsatt sikkrest uansett om du blir påkjørt bakfra. Selv om mange da tror at det er best å sitte andre veien da.

Det er heller ikke påbudt å ha barna bakovervendt, men det skulle vært det. Men det er anbefalt å ha de bakovervendt til minimum 2 år, men det sikreste er opp til 4 år i en kollisjon.
    Dette pga. bygning til barn inni kroppen og benbrygninga blant annet.
    Z 05.09.04CA 13.01.11 HS 09.09.12 Bloggen
    Ammetåka, FBG for oss som ammer.

Annonsebilag

Frokosttips!
Hvor mye bør jeg spise til frokost? Det finnes anbefalinger på nettopp det. Les rådene her.

Kan man spise ost i svangerskapet?
De fleste oster er trygge å spise når du er gravid, mens andre bør du unngå. Vi gir deg svaret.

Er yoghurt en sukkerbombe for barn?
At en matvarer inneholder tilsatt sukker betyr ikke nødvendigvis at den er usunn.

Side 6 av 6 FørstFørst ... 456

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Stikkord for denne tråden

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •