Har fått arvet en voksipose, men er ikke 100 bomull, men 100 poliester. Lurer da på om noen kjenner til dette.
Blir den kald om vinteren siden det ikke er bomull?
Er det annbefalt og kjøpe ny, siden denne er ganske mange år gammel?
Noen som kan gi meg tips angående voksipose?![]()
Hva eksakt er det som er polyester? De fleste posene har opptil 3 lag, ytterskall, fyll og innerfor. Disse står ofte listet hver for seg, som f.esk 100% polyester, 100% dun og 100% bomull. Dersom det er ytter stoffet som er polyester så er det ganske normalt. Om fylet er polyester så tviler jeg på at det er egnet for norske vintre. Fyllet er det som skal isolere luften og holde på varmen. Innerforet sin oppgave er å føles deilig for barnet, samt transportere bort evt fuktighet. Ytterskallet skal helst være vind og eller vantett.
Bomull i en vognpose ser jeg ikke vitsen med å lete etter. Bomull har lite varmende evner ift. vintervær. Hvorfor vil du så gjerne ha bomull?
Personlig ville jeg gått for en pose med dunfyll. Men det er min mening.
Om du bør kjøpe ny eller ikke må du bestemme selv. Jeg vet mange arver og ikke ser noe problem med det. Jeg har valgt å kjøpe nytt, fordi jeg har ønsket å ha et renest mulig sovemiljø for mitt barn (Det er anbefalt å kjøpe nye madrasser og dyner, pga minsket risiko for krybbedøe. Jeg ser ikke hvorfor dette ikke skulle gjelde vognposer også?). Men jeg er vel litt over gjennomsnittet redd for krybbedød også.
LusenLoppen
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)