Snart 5 mnd, og like jævlig med kolikk. Kan stille klokka etter L, hyler og skriker, og promper.. Alle kjærringråd suger og ingen ting hjelper. Hvor er neste skritt liksom? Kiropraktor, manuellterpaut og den slags behandling har ikke funket på det. Synes rett og slett at L har blitt verre den siste uka, holder på å gå på veggen her![]()
Har du prøvd akupunktur?
Tror det var det som stoppet kolikken til Christoffer.
Ellers er de vel på tide en lege undersøker at ikke noe er galt nå når det ar vart så lenge.
Hannah
12.02.2004
Christoffer
13.06.2008
Pluggen
04.12.1998 - 16.08.2011
.....
Dagbok .... Sytråd...... LiVe design........LiVe-Design på facebook
Har vært hos legen.. og han ringte en som jobbet på barneavdelingen og fikk til svar at så lenge de la på seg så var det ikke så farlig... (trenger ikke si at jeg ble rimelig forbanna, dette var mens L hadde problemer med å spise og vi brukte over 1 time på et måltid hvor han hadde masse smerter og sleit. Dette roet seg da Kiss'n ble behandlet av Manuellterapi)
Men akupunktur.. hvor? Hva? Hvem?Altså, er det store forskjeller på hvor flinke de er der også? (har veldig forskjellige oopplevelser med kiropraktorene) Måtte det mange behandlinger til? og hvor gammel har han ble fri fra kolikken?
Har også hørt mye bra om akupunktur mot kolikk![]()
Jeg vil anbefale fotsoneterapi. Har gjort underverker for alle tre ungene her![]()
Jente-07 Jente-08 Jente-10
Det er nok forskjeller bland akupunktørene også ja.
Jeg fant ei her i byen som er veldig flink, men det blir kanskje 'litt' langt å reise for dere.
Christoffer var over fire mnd.
Vi merket bedring allerede etter første behandling.
Trengte ikke mer enn tre beh.
Hannah
12.02.2004
Christoffer
13.06.2008
Pluggen
04.12.1998 - 16.08.2011
.....
Hvor gamle var ungene når de ble behandlet? Har ikke noe tru på behandling som fungerer rundt 3 mnd alderen, da det er det tidspunktet de fleste blir kvitt drittenderfor jeg spør
Ser ut som om vi flytter øst over snart, og da blir ikke Oslo så langt unna (men prosessen tar vel sin tid) om vi ikke har kommet noe lenger med L innen den tiden kan det henne jeg spør om navn![]()
Bare si fra du.![]()
Hannah
12.02.2004
Christoffer
13.06.2008
Pluggen
04.12.1998 - 16.08.2011
.....
Baby massage og sykling mm. gjorde underverker her.
Mi hadde kolikk ganske lenge også, og hun hadde den der spy kolikken hvor klaffen i spiserøret ikke er nok utviklet så alt kom opp igjen som sure oppstøt og det gjorde ikke saken værre.
Jeg bruke Gripe Water til de tusen, jeg husker ikke hva det heter i Norge....
Og så gjorde jeg dette her mye om dagen og noen gang om natta:
Og swaddling...jeg sverger til swaddling. Hjalp underverker for oss.
for at NOE iallefall virker for dere!! Ikke greit når de plages slik de små.
![]()
Spy kolikk som i reflux? De får spesiell mme mot refluxhører de skryter av gripe water, men tror ikke det er det samme som de dråpene de får på apoteket (minifom) det har ikke hatt noe effekt her. Alle fall. Skal lese litt nøyere når det er stille her.. Begge er festlige her nå..
Vi hadde god hjelp av kiropraktor vi daKanskje prøve det igjen?
Ellers synes jeg du burde oppsøke legen igjen! Det er jo ikke sikkert det er kolikk? Kan jo være noe annet?
Har vært hos kiropraktorog manuellterapeut
og lege
![]()
Men nå skal det sises at de siste 4 dagene har det vært mindre og kortere runder, så det er lov å håpe at det er på retur.. Var hos legen pga gjentakende øye betennelser og hu vi var hos (ikke fastlegen) jobber på helsestasjonen av og til og lurte på om det var noe mer vi lurte på når vi først var der. Da fikk jeg nevn dette med at L får vondt av å spise og sa kort om hva som var prøvd ut (bl.a melk uten melkeproteiner osv) og hu sa at det ble ikke bedre innen han var 6 mnd (dvs om 1 mnd) skulle vi hennvises til barneavdelingen for utredning..
Jeg tenkte på allergi jeg. Trenger ikke være proteinet han reagerer på, men laktosen.
Ida 01.05.2006
Fredrik 19.01.2008
Jonas 11.02.2010
Liam 03.07.2012
Hun hadde reflux kolikk ja, men jeg ammet, og når jeg måtte gå over til MME så fikk hun spesial MME ja, men ingenting hjalp, men det gikk seg til sakte men sikkert.![]()
Viste ikke at det fantes noe som het reflux kolikk. Trodde reflux var en ting og kolikk noe annet.. Følger vist ikke med i timen skjønner jeg
Kolikken er over, heldigvis![]()
Hadde glemt helt den tråen faktisk
men glemmer ikke alle timene med hyling.. Never agine!!
Så da har du fått svaret på spørsmålet du opprinnelig stilteJa, det går over, det bare føles som det aldri kommer til å skje når du står midt oppi det.
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)