Hei alle sammen
Jeg er en prøver og da jeg ble medlem her var det en som skrev at ingen spørsmål var for dumme. Jeg velger å stole på det og spørre om dette med forkortelser.. Ser det er mange forkortelser som blir brukt,men jeg kan ikke forstå alle... Kan noen hjelpe? IKM? SA? Og flere er det sikkert også.. Eneste jeg forstår er EL som jeg regner med er eggløsning... Håper på svar fra dere
Hilsen SatinE![]()
SatinE
SA er spontan abort og IKM betyr dagen du forventer mens![]()
ser noen bruker forkortelsen MA også , hva står dette for ?`:P
Sliter med det samme..vanskelig å skjønne alle forkortelsene når du er ny innpå her :P Men satser på det kommer etterhvert![]()
MA er samme som SA nesten.... Men noen bruker MA om medisinsk abort som er frivillig abort hvis det jeg googlet er riktig![]()
Hei, alle!Veldig ny her, merker jeg. Siden det handler om forkortelser; hva betyr dpo? På forhånd, takk
![]()
days past obvulation... dager etter eggløsning![]()
Takk![]()
som sagt litt usikker på ma og sa... kanskje det er det samme da![]()
Tar litt tid å få disse forkortelsene inn i topplokket, så er godt man kan titte her å lese gjennom forkortelse![]()
Hva står forkortelsen pp før? Det er mye å sette seg inn i alt dette.... Men er godt å se at det ikke bare er jeg som venter og venter og prøver og prøver...
pp er prøveperiode... f eks om noen sier at spiren satt på 1pp så satt den første mnd de prøvde![]()
PP- PrøvePeriode, det er for de mnd man prøver å få barn.
SA- SpontanAbort, dør fostere, og støtes ut.
MA- MissedAbortion, vil si at fosteret dør, men støtes ikke ut, og man må ta en utskrapning.
IKM- foventet menstruasjons dag
DPO- DaysPastObvulation, dager etter eggløsning.
EL- EggLøsning
TR- TanteRød, menstruasjon.
Sist endret av sabeltannsmamma; 26-12-12 kl 03:52. Årsak: skrivefeil
Fakta om laktoseintoleranse
Hva er egentlig laktoseintoleranse? Hvilke meieriprodukter kan jeg spise? Få gode tips og råd!
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)