Side 3 av 24 FørstFørst 1234513 ... SistSist
Viser resultatene 51 til 75 av 588
    Innmeldt
    Jul 2010
    Hvor
    Ringerike
    Alder
    27
    Poengstyrke
    500

Sv: Informasjon om IVF/ICSI/TIN

Sitat Opprinnelig lagt inn av abrianah Se innlegg
    Hei på dere. Jeg lurer på noe. Jeg er ganske bekymret at jeg har skadet fosteret i magen min. Jeg er ca 3 uker på vei. Samboeren min beiset kjøkkenbenken igår og det ble en helt forferdelig lukt av det Med engang det begynte å lukte tok jeg å lufta. Åpnet vindu og verandadøra. Jeg gikk ut med hunden min og gikk tur. Nå er jeg livredd at jeg har skadet fosteret da jeg pustet inn den driten. Lufter enda vi for lukta er jo litt enda. Har noen her peiling om det er veldig farlig ? Kan det har ødelagt fosteret. Setter pris på alle svarene og håper å få svar raskt
    Ikke bekymre deg! Det skal masse til for at skadelige stoffer skal gjøre noe med fosteret.... i gamle dager visste de ikke om alt dette engang og det er ikke ofte det gikk galt av den grunn. Det er mer hvis man puster inn skadelige stoffer over tid hvor ting kan skje... jeg brukte murmaling da jeg var tidlig i graviditeten og det har gått helt fint... det luktet også ganske sterkt... så ikke bekymre deg Bare hold deg unna sånt som ikke er svanemerket videre i graviditeten så er du helt trygg

Innmeldt
    Oct 2010
    Poengstyrke
    0

Tusen takk Ca_ZZY. Nå ble jeg kjempe lettet jeg merker godt at jeg er mye bekymret at jeg gjør noe feil eller puster inn noe som kan skade fosteret. En dag borra samboeren min i stuebordet for å fikse den. Det er Eik og det ble mye støv av det og jeg pustet inn det. Huff i må prøve å slappe mere av og ikke bekymre meg så mye. Hva mente du med svanemerket? Er det ei spesiell merke?

Innmeldt
    Jul 2010
    Hvor
    Ringerike
    Alder
    27
    Poengstyrke
    500

På endel malingsprodukter o.l er det et svanemerke (skal være avbildet på produktet) som er grønt og hvitt... Det er vel anbefalt at gravide som maler skal bruke disse produktene, men jeg spurte i butikken og fikk beskjed om at i Norge var reglene så strenge uansett at det var ikke så farlig som de skulle ha det til... Bare man holder seg unna disse produktene som har div varselmerker på seg

Innmeldt
    Oct 2010
    Poengstyrke
    0

Tusen takk for svaret

Innmeldt
    Oct 2010
    Poengstyrke
    0

Jeg har ett spørsmål. Jeg ser at mange har en oversikt i tegneform hvor langt de er på vei.. hvordan lager man en slik en? kan noen forklare meg det?

Innmeldt
    Jul 2010
    Hvor
    Ringerike
    Alder
    27
    Poengstyrke
    500

Oppskrifter Til Forskjellige Nedtellere
    Her har du en oppskrift på hvordan du kan gjøre det

Innmeldt
    Oct 2010
    Poengstyrke
    0

Takk i sitter litt fast på denne biten: *Gå så inn på mammanettet (du må være innlogget), trykk kontrollpanel

*Under profil informasjon finner du endre signatur, der er et vindu. Klikk inni det vinduet og lim inn koden din.

Jeg finner ikke endre signatur på kontrollpanelen. Vet du hva jeg må gjøre da?

Innmeldt
    Jul 2010
    Hvor
    Ringerike
    Alder
    27
    Poengstyrke
    500

Det skal stå nedover på venstre side... der skal det stå endre avatar, endre signatur osv...

Innmeldt
    Oct 2010
    Poengstyrke
    0

Takk. Trur jeg har fått det til
    Sist endret av abrianah; 13-02-11 kl 17:23.

Innmeldt
    Jul 2010
    Hvor
    Ringerike
    Alder
    27
    Poengstyrke
    500

Det har du vet du du kan evt fjerne den linken du har fått ved siden av Fin den ble

Innmeldt
    Oct 2010
    Poengstyrke
    0

Hei igjen Jeg lurer på noe. Jeg kjenner på slik stikking av og til. Litt vanskelig å forklare akkurat hvor det stikk da. Kjenner det ekstra godt når jeg flirer. Er litt bekymret. Er det normalt på begynnelsen av graviditeten? Jeg er redd for å miste. Jeg har ei veninne som har mistet mange ganger og ho har vært en del negativt og sa at jeg må bare være forberedt at det samme kan skje meg også. Det hjalp meg svært lite å få høre :/ huff

Innmeldt
    Jul 2010
    Hvor
    Ringerike
    Alder
    27
    Poengstyrke
    500

Sitat Opprinnelig lagt inn av abrianah Se innlegg
    Hei igjen Jeg lurer på noe. Jeg kjenner på slik stikking av og til. Litt vanskelig å forklare akkurat hvor det stikk da. Kjenner det ekstra godt når jeg flirer. Er litt bekymret. Er det normalt på begynnelsen av graviditeten? Jeg er redd for å miste. Jeg har ei veninne som har mistet mange ganger og ho har vært en del negativt og sa at jeg må bare være forberedt at det samme kan skje meg også. Det hjalp meg svært lite å få høre :/ huff
    Det er alltid noen som skal prakke på sine erfaringer... stikkinger er ikke farlig, det er heller ikke uvanlig med menssmerter så ikke hør på henne. Det er jo sånn at man har større sjanse for abort første trimester, men det skjer ikke alle og ikke noe man skal gå å tenke på hele tiden. Dette går nok bra skal du se

Men bare sånn for å ha sagt det så er du inne på en tråd her som egentlig er for type praktisk informasjon ang div prøverørsmetoder.. om du heller går inn på denne linken UFB'ernes skravletråd 3 så er vi fler som skravler og du trenger ikke bare få mine synspunkter på alt

Innmeldt
    Nov 2011
    Hvor
    Enebakkneset =)
    Poengstyrke
    0

Tack för informationen. Lite osäker på en del "tekniska " ord men ska läsa NOGA igen =P.
    Men jag är lite bekymrad över väntetiden.
    Tycker min gynekolog har varit alldeles för långsam med att hjälpa och då vi nu har försökt i över 2 år, och jag blir 38 i feb(jo jag vet, sent) så får jag panik att utredningen med ska ta tid OM vi ens kan få ivf. *bekymrad*.
    Min sambo är dessvärre inte helt fokuserad, han har två barn sedan tidigare och är inte lika "depserat" som mig.

Ska läsa igen....tack för infot

- den inflyttande svensken.

Innmeldt
    Jul 2010
    Hvor
    Ringerike
    Alder
    27
    Poengstyrke
    500

Har du blitt undersøkt av gynekologen og alt er normalt?
    Hos oss fikk vi svaret på mine prøver fort og han fant ingenting galt, så han sendte mannen min på rikshospitalet for spermprøve... da den var unormal kom vi tilbake på samtale og han sendte papirene med en gang... deretter gikk det tregt fordi det var endel ventetid på rikshospitalet...
    det er desverre mye venting i dette gamet

Innmeldt
    Nov 2011
    Hvor
    Enebakkneset =)
    Poengstyrke
    0

Sitat Opprinnelig lagt inn av GakkenLive Se innlegg
    Tack för informationen. Lite osäker på en del "tekniska " ord men ska läsa NOGA igen =P.
    Men jag är lite bekymrad över väntetiden.
    Tycker min gynekolog har varit alldeles för långsam med att hjälpa och då vi nu har försökt i över 2 år, och jag blir 38 i feb(jo jag vet, sent) så får jag panik att utredningen med ska ta tid OM vi ens kan få ivf. *bekymrad*.
    Min sambo är dessvärre inte helt fokuserad, han har två barn sedan tidigare och är inte lika "depserat" som mig.

Ska läsa igen....tack för infot

- den inflyttande svensken.
    Hej,Jo jag har blivit undersökt.Det enda hon ville göra nu var någon undersökning av äggledarna. Och se att det allt var bra där.Men de har hittills inte funnit något "fel".
    Spermaprov ska sambon lämna in.Han är som sagt var dessvärre väldigt trög på det, och jag "tjatar" hela tiden att han ska göra det nu.Men ärligt så ser jag och jag känner att han inte vill det.Men har han inte gjort det förrän senast fredag sšfår jag väl kontakta gyn och fråga vad jag ska göra.
    Pergokuren (dubbel)är avlsutad.6 månader. Väntar mensen på måndag. (Eller att den inte kommer.) och jag tog sista omgången tabletter den här månaden, så jag vet att effekten finns kvar till nästa med...
    Svenska - Boende här i norge. Ni får "stå ut" med det svenska skrift-språket

Innmeldt
    Jul 2010
    Hvor
    Ringerike
    Alder
    27
    Poengstyrke
    500

Vet mange menn gruer seg til den biten, men om han ikke leverer så blir man stående på stedet hvil desverre... tror ikke de går videre med deg om de ikke får konstantert at spermen er normal...

Innmeldt
    Nov 2011
    Hvor
    Enebakkneset =)
    Poengstyrke
    0

Sitat Opprinnelig lagt inn av cazzy Se innlegg
    Vet mange menn gruer seg til den biten, men om han ikke leverer så blir man stående på stedet hvil desverre... tror ikke de går videre med deg om de ikke får konstantert at spermen er normal...
    Ok?Det lät ju väldgt negativt.... Och det grundar du på? Min ålder eller något annat?
    Nu hoppas jag ju att allt är bra med sperman..men man vet ju aldrig.

Innmeldt
    Jul 2010
    Hvor
    Ringerike
    Alder
    27
    Poengstyrke
    500

Sitat Opprinnelig lagt inn av GakkenLive Se innlegg
    Ok?Det lät ju väldgt negativt.... Och det grundar du på? Min ålder eller något annat?
    Nu hoppas jag ju att allt är bra med sperman..men man vet ju aldrig.
    jeg mente ingenting negativt med det jeg skrev... er bare at man ikke får startet opp med prøverør før man vet om spermen er bra eller ikke... nå er ikke jeg dreven på svensk men misforstod jeg deg kanskje? jeg leste at mannen din somlet med å levere spermprøve? mente bare at uten den så kommer man ikke videre...

Innmeldt
    Nov 2011
    Hvor
    Enebakkneset =)
    Poengstyrke
    0

Sitat Opprinnelig lagt inn av cazzy Se innlegg
    jeg mente ingenting negativt med det jeg skrev... er bare at man ikke får startet opp med prøverør før man vet om spermen er bra eller ikke... nå er ikke jeg dreven på svensk men misforstod jeg deg kanskje? jeg leste at mannen din somlet med å levere spermprøve? mente bare at uten den så kommer man ikke videre...
    Aha ok..haha.Nej han har inte gått dit än....=(, men jag hoppas på snart.

Innmeldt
    Jul 2010
    Hvor
    Ringerike
    Alder
    27
    Poengstyrke
    500

litt språk misforståelser blir det

jeg tror at om han får levert den prøven og får svar på den så kanskje hun henvender dere til det sykehuset som er nærmest... jeg tror ikke alder skal være noen hindring for at dere får det iallefall... tror det er 40 som er grensa og sålenge du er inne i systemet dems før så vil jeg ikke tro det er noen problem. Det er ikke noe jeg vet 100%, men det jeg tror... den nedre grensa er 25 men fler av oss har fått forsøk tidligere også
    Kommer dere til å gå privat om dere ikke skulle få offentlig forsøk eller?

Innmeldt
    Nov 2010
    Poengstyrke
    0

Hei!

Jeg gjennomgikk lap for tre dager siden. De fant noe endo og brant det bort. Snakket med gyn i dag som sa at henvisning sendes rikshospitalet når svarene kommer.

Jeg synes det hele er så vondt og vanskelig, og klarer så vidt å henge med merker jeg. På den andre siden kan jo ikke ting skje raskt nok. Det jeg lurer på er egentlig hva som skjer nå? Hva er neste steg? Hvor lang tid kan dette ta? Vil det eventuelt gå raskere å henvende seg til private klinikker?

Innmeldt
    May 2010
    Alder
    25
    Poengstyrke
    14

For min del gikk det 2,5 måned fra søknad ble sendt til forsamtale. På forsamtalen var jeg på syklusdag 3, og begynte på medisiner samme syklusen. Dette er offentlig.

Lykke til!

Innmeldt
    Apr 2010
    Hvor
    Oslo
    Alder
    32
    Poengstyrke
    29

Hei!

Dere har vel vært igjennom alt av utredning nå, så da er det bare å vente på tur. Det er litt forskjellig fra klinikk til klinikk hva som skjer videre (vi er på Ullevål), men i grove trekk skjer noe slikt:
    Dere får brev fra klinikken om at søknaden deres er mottatt, og info om ventetid etc.
    Dere skal ta en del blodprøver, mulig du også må ta gynekologisk undersøkelse
    Så blir dere innkalt til forsamtale, der de går igjennom hva et forsøk er, hva de evt har funnet og hva slags forsøk de ser for seg passer for dere
    Etter dette venter dere (spent) på brev fra klinikken, som kan fortelle dere at det endelig er deres tur til å starte

Hvor lang tid det tar kommer an på ventetiden på den aktuelle klinikken. På Ullevål tror jeg det er 4-5 måneder nå, ikke umulig om det er omtrent det samme på Rikshospitalet.

Det går helt klart mye fortere privat. Men det koster også svært mye mer. F.eks. Aleris tror jeg har en pakkepris på 50 000,- for 3 forsøk, og det er uten medisinene. Medisinene er kostbare, vanlig tror jeg er mellom 8-10 000 kroner i medisinutgifter pr. forsøk. Man legger ut for medisinene selv, og kan få tilbakebetalt alt over 15000,- i løpet av 3 forsøk. Offentlig så er det en egenandel på 1500,- og samme pris for medisiner som privat. Derfor velger mange å bruke det offentlige først, og så evt henvende seg privat dersom man ikke får det til etter de 3 støttede forsøkene.
    Etter fire år og to IVF fkk vi verdens fineste frøken!
    ​​

Innmeldt
    Apr 2010
    Hvor
    Oslo
    Alder
    32
    Poengstyrke
    29

Sitat Opprinnelig lagt inn av Me87 Se innlegg
    For min del gikk det 2,5 måned fra søknad ble sendt til forsamtale. På forsamtalen var jeg på syklusdag 3, og begynte på medisiner samme syklusen. Dette er offentlig.

Lykke til!
    Kjenner jeg er litt misunnelig på den raske behandlingen, altså! Ettersom det for oss tok 10 mnd fra sendt søknad til forsøksstart...
    Men sånn er det jo bare
    Etter fire år og to IVF fkk vi verdens fineste frøken!
    ​​

Innmeldt
    Nov 2011
    Hvor
    Enebakkneset =)
    Poengstyrke
    0

Hej,sambon var nu duktig o har ringt o mspermaprovet ,men det var ju väntetid i nästan 1 månad för att lämna in det.
    Fattar det inte, helt sjukt.
    Och de hos gynekologen sa att det var mer eller mindre "bara att ringa o gå samma dag".

Men då är allt i farosonen , då är det i december, o så ivf o jag fyller i början av februari... Hm. Ont om tid,men jag ska prata med
    gynekologen på måndag för jag säger att DE har dragit ut allt på tiden, jag ville starta allt detta tidigare, men det ville inte dem.
    Nu har jag BIM (beräknad mens - på svenska =P) på måndag. Tror inte jag är gravid, men hoppas kan jag ju. =P.

Ha en fortsatt fin kväll.

Side 3 av 24 FørstFørst 1234513 ... SistSist

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Stikkord for denne tråden

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •