Jeg sluttet på p-piller i februar, og har følt meg merkelig etterpå. Jeg vet at det kan være tilfellet og at mensen kan være merkelig også.
Forrige måned ventet jeg på mensen og den kom over en uke etter ikm, jeg var jo selvfølgelig sikker på at jeg var gravid selv om 3 tester var negative.
Nå venter jeg nok en gang på mensen, og er 3 dager over tiden, og da snakker vi om en syklys på 30 dager...
Jeg vil så gjerne være gravid og jeg føler at jeg merker alle symptomer, jeg tok også en test på søndag, som selvfølgelig var negativ.
Er det normalt å være svimmel, økt svetting, skikkelig vondt i magen ( som stikker nedover lårene) Rundt mens? Jeg har gått på p-piller så lenge at jeg ikke husker hvordan det var før jeg begynte...Føler meg så dum.
Skjønner godt du blir forvirra.. Men kroppen vår er søren ikke lett å forstå seg på!Det er hvertfall sikkert..
Symptomer på graviditet/mensen/EL kan jo være helt klin like.. Kroppen oppfører seg i tillegg veldig rart etter pillestopp.. Plutselig blir ikke kroppen proppet full av hormoner og da er det bare naturlig at den blir litt forvirra..Du kan jo dra til legen dersom du selv mener at du føler noe er som det ikke skal.. De kan eventuelt ta en test eller GU på deg for å sjekke at ting er i orden
svimmel og vondt i magen har jeg hveeeer mnd før mens :P i tillegg til vond korsrygg da..
Ja, kroppen blir somregel helt psyko etter pilleslutt. Selv om jeg var heldig og fikk regelmessig mens etter pilleslutt, så er PMS noe heeeeelt annet uten piller!Jeg hadde verken menssmerter eller noe særlig pms da jeg gikk på pilla.
NÅ derimot.Jeg kan gå fra å grine til å le på 2 sekunder! Har ikke så sterke menssmerter, men blir grinete, gråter av å se søte dyr på tv...
Det er ganske normalt at det tar ei stund før mensen blir regelmessig igjen etter pilleslutt. Men kroppen henter seg inn igjen, og rydder opp selv somregel.
Regner med at det er ingenting å bekymre seg for, ta en test i ny og ned, hvis du ikke er gravid kommer nok mensen når den bestemmer seg for å komme.![]()
Slik som jeg har forstått det som, så bør en ta noen pauser innimellom når man bruker p-piller. Det er pga at kroppen ikke skal "glemme" hvordan ting fungerer..
Noen andre som har hørt om det, eller er det bare noe jeg har kommet fram til?
Detta er så utrolig vanskelig, og det gjør det jo ikke noe enklere at kroppene våre fungerer så utrolig forskjellig. Men jeg har akkurat sluttet på piller selv, er på min andre måned uten piller nå, og den første måneden oppdaget jeg mange gravid symptomer, men jeg var altså ikke gravid. Som nevnt over her så er symptomene før mens og gravid symptomene skummelt like. Jeg fikk skikkelig vonde pupper ca en uke før mens, vi snakker så vondt at jeg ble sint om samboeren prøvde å ta på dem, stakkar mannJeg opplevde også å bli kvalm etter at jeg hadde spist mat, dette aner jeg fortsatt ikke hva kom av, men det har gått over nå *bank i bordet* Og når først mensen kom, ja da kom den for å si det sånn. Har aldri opplevd å blø så mye noen gang, og den varte også lengre enn hva den pleide når jeg gikk på piller. Nå er jeg altså på min andre måned og venter EL i morgen, men nå har jeg ikke kjent noe til de vonde puppene eller noe, så er veldig spent på å se hva som skjer.
Jeg er i akkurat samme situasjon som deg, jeg har gått så lenge på piller at jeg ikke husker hvordan syklusen min var før jeg begynte. Så nå er det bare å bli kjent med syklusen på nytt, og det er utrolig frustrerende nå som jeg vil ha en liten spire i magen med en gang![]()
Jeg har og sluttet på pillen,men fortsatt ingen mens..men har kjent ut som om den skal komme siden jeg sluttet for 2 uker siden..håper ikke jeg må vente så lenge,har så lyst å komme inn i normal syklus før vi skal begynne å prøve..
Masse lykke til alle sammen![]()
Du trenger ikke føle deg dum, det er sånn det er for de fleste som slutter på p-piller!
Sånn var det i allefall for meg. Jeg tror rett og slett du kanskje kan ha fått lenger syklus, siden du i 2 mnd har gått over tiden, jeg var oppe i rundt 45 dager på det lengste i min syklus, men ble gravid allikevel, så det trenger ikke være negativt (annet enn at det tar laaang tid mellom hver eggløsning).
Jeg hadde alle symptomer i boka på graviditet hver mnd, inkludert de du nevner, men det var bare kroppen som stabiliserte seg etter p-pille bruk.
Det symptomet som jeg fikk når jeg var gravid, men ikke har hatt ellers var at når jeg strekte meg så kneip det og strakk inne i magen, akkurat som jeg var støl i magen og tørr i huden på en måte. Ellers enn det hadde jeg ømme brystvorter, trøtt, halsbrann, varm og hadde mensmurringer (men det har jeg hatt før mensen tidligere også).
Håper det hjalp noe
Lykke til!
Min kommentar er at du tar tiden til hjelp med tanke på å bli kjent med kroppens reaksjon på syklusen uten p-piller i kroppen.
Mitt tips er at du prøver å ikke la deg stresse og ikke henge deg opp i alle detaljer som skjer med kroppen, og lage all slags teorier på hva det kan være.
Jeg sier det fordi jeg gjorde det selv her en periode etter at jeg fant ut at jeg var gravid. Jeg fikk noen små blødninger og var hos legen, legevakten, gynekolog og sykehus før jeg fikk konstantert SA. Jeg fikk hele tiden beskjed om at alt sannsynligvis var i orden, men stolte ikke på dem etter at jeg hadde lest, hørt og tenkt. Resultatet ble at jeg var veldig stressa og usikker og spent i de ukene jeg var gravid og mistet.
Dersom jeg blir gravid igjen, har jeg tenkt å ta 1 test bare, og ikke gå til legen før uke 12, med mindre jeg opplever uutholdelige smerter.
Jeg har forstått at sunt vett og tolmodighet er bedre enn noe annet i de første 3 månedene av graviditeten. Det hjelper ikke å stresse. Det går som det går uansett hva jeg finner ut hos legen eller leser, tenker og vet.
Jeg ønsker deg all mulig lykke til med dine planer, og håper selv å bli gravid raskt denne gangen også men beholde fosteret denne gangen.
Jeg sluttet på pilla i februar og hadde mensen som normal i slutten av måneden. Etter det har jeg bare hatt mensen 1 gang i begynnelsen av mai. Er dette noe som går seg til etterhvert eller er jeg stuck med fryktelig lange sykuser. Hadde heller ingen tegn på eggløsning mellom februar og mai..?
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)