Viser resultatene 1 til 2 av 2
    Innmeldt
    Apr 2012
    Poengstyrke
    0

Far ikke opprettholder besøksrett

Jeg er alenemor til 3 barn, og deres far har besøksrett, annenhver helg og annenhver ferie + 3 uker i sommerferie (rettspålagt).
    Problemet vårt er at han til stadighet endrer/skipper disse samværsperiodene.

Dette tar på både barna og meg, og jeg føler meg maktesløs til å gjøre noe med det.

Han er ikke mulig å få i dialog og jeg orker ikke gå gjennom noe ny rettsak.

Er det noe jeg kan gjøre for å få han til å opprettholde disse samværstidene?

på forhånd takk

Innmeldt
    Aug 2009
    Poengstyrke
    4

Sv: Far ikke opprettholder besøksrett

Dette er en vanskelig situasjon. Dessverre er det svært lite man får gjort for å tvinge samværsforelderen til å ha samvær. Dersom situasjonen er den at han ønsker samvær, men ikke forholder seg til de fastsatte samværene så vil dette kunne få betydning for om det er til barnas beste å ha samvær med han overhode. Uforutsigbarhet og avlysninger i forbindelse med samvær er ikke bra for barna og deres forhold til faren.

Jeg råder deg til åsøke hjelp hos familievernkontoret. Forhåpentligvis kan en bevisstgjøring på hvordan stadige endringer av samværene går utover barna og eventuellt at dette kan føre til at han mister samværsretten ved en ny rettssak, bidra til at far respekterer den fastsatte planen.
    Med vennlig hilsen

Advokat Maria Cabrera Stråtveit

www.frykmankramer.no
    Tlf. 22 99 47 00

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •