Hei,
vi har nå bestemt oss for å bli prøvere, så jeg sluttet med prevensjon for 2 måneder siden. Jeg har ikke fått tilbake menstruasjonen, og det frustrerer meg.. Jeg vet det kan ta lang tid for mange, men jeg var nok ikke innstilt på at det også skulle gjelde meg..
Jeg har titt og ofte sterke menssmerter og et slags trykk i underlivet, menjeg vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det. Kan det være et sikkert tegn på at mensen er under vei, eller er det kanskje bare kroppen som jobber hardt? (jeg tok test i stad, så jeg vet jeg ikke er gravid.)
Er det noen med lignende erfaringer?
![]()
Hei!
Overskriften passer godt for mine spm også, så jeg kaster meg på her
Jeg sluttet selv på pilla 10 mars. Fikk så en blødning som varte i fire dager og føltes som en menstrasjon. Jeg trodde da at hvis jeg var veldig heldig så skulle jeg ha mensen igjen rundt 12 april. Dagene før hadde jeg veldig menstrasjonssmerter. Jeg hadde gynekolog time den dagen den 12 og fikk der vite at hun mente jeg hadde eggløsning den dagen mens jeg var der.
Det var da 28 dager siden jeg hadde hatt blødning/ mens første gang etter pilleslutt så det var tydelig at kroppen min ikke var/ er i syklus enda.
Nå fikk jeg mensen i går, noe som er 9-10 dager etter el.
Det skremmer meg litt for jeg har lest at lutalfasen (fasen mellom el og mensen) er i gjennomsnitt på 14 dager og er konstant for alle dvs at det ikke endrer seg. Det vanlige er visst å ha mellom 10-14 dager, og dersom man feks har 14 dager så har man aldri mer enn en mindre eller en dag mer fra syklus til syklus. Og så det som bekymrer meg: hvis man har mindre enn 10 dager så får ikke egget tid til å feste seg og man blir ikke gravid (kort lutalfase). Vil det da si at jeg har det?? Kan pillene forsyrre denne fasen også? Eller er den konstant uansett? Og kan evt gynekologen ha set feil sånn at jeg feks egentlig hadde eggløsning dagen før jeg var der, eller to?
Jeg er hvert fall veldig redd for dette og tar imot alle svar og erfaringer jeg kan få med stor takk
Og til deg som startet linken; det at mensen ikke har kommet betyr ikke at du ikke har eggløsning. Gynekologen mente at blødningen jeg hadde etter pilla mulig var en så kaldt pilleblødning og ikke en vanlig mens, og jeg fikk jo elog da kan man jo bli gravid også
Så fort mensen avtar så strater jeg testing med fertilitetsmonitor hver fallvil så gjerne vite sikkert når el er og finne ut av det dersom jeg faktisk har kort lutalfase
Skulle ønske jeg kastet de pillene mye før![]()
Hei Fairydust,
jeg kan dessverre ikke svare deg på spørsmålet ditt, men jeg er veldig enig med deg i at vi skulle ha kasta pillene mye før. Jeg er skremt over hvilken virkning de har hatt på kroppen..
Masse lykke til med prøvinga!![]()
Jeg søkte litt rundt og fant ut en del på Lommelegen sine nettsider. P Pillene kan visst påvirke lutalfasen siden hormonene er forstyrret! Dette kan ta opp til et år før det retter seg, men for mange tar det mye kortere tid!
Så nå er jeg lettet og tenker at dette går fint
Prøve periode 2 er i gang for meg og det blir spennende![]()
Det stod en del der om spm ditt vedrørende pilleslutt, så det kan være en fin side å ta en titt på hvis du lurer på noe
Masse lykke til videre med prøvingen![]()
Hei! Jeg tenkte også det samme da jeg sluttet på pillen i januar. Leste masse skrekkhistorier om at det tok opptil et år å bli gravid. Jeg koblet helt av en stund, og ble gravid i marslykke til!
Hei! Sluttet på p-pillene ( carazette) 1 februar. Fekk mens igjen 31 Mars. Så det er vår første prøving denne mnd. Men om kroppen har kvittet seg med stoffene i pillen har eg ingen aning om.. Krysser fingrene for dere![]()
Takk for svar! Det er cearzette jeg også har brukt. Håper vat kroppen snart er igang igjen. Flower-love: merket du noe ubehag i magen i perioden før første mens kom? Magen min er ordenlig ubehagelig; øm, oppblåst, stram mm. så jeg lurer på hva det kan komme av. Har du merket noe liknende?![]()
Var som deg oppblåst og stram. Følte eg kjente livmora mi til tider, var ein del stikking, og ømhet rundt området. Så det er nok eit tegn på at kroppen stabilisere seg til da normaleMen ein kan og ver øm rundt området ved eggeløsning.
Det var raskt!! sånne historier liker vigratulerer så masse med graviditeten
![]()
Håper det samme skjer med meg og at pilla er raskt ute av kroppen
Til dere hvor det tok lenge til mensen kom, fikk dere en pilleblødning da dere sluttet på pilla eller var det ikke noe blødning i det hele tatt rett etter pilleslutt?
Ikkje denne gongen, men har opplevd det tidligere. Kan jo komme ann på hvor du er i syklusen?
Da jeg sluttet på p-pillene begynte kiloene å legge seg på gitt :S Har sikkert gått opp 8 kilo siden sommern i fjor!! *Klikker!*
Men vil man bli gravid, så vil man bli gravid.. Det positive i det hele er jo at syklusen min så ut til å bli normal med engang.. Jeg blei også gravid i januar etter 3-4 mnd prøving, mista desverre og er på 4pp etter SA.. Men vet hvertfall at det går da![]()
Noen er heldige å bli gravid med engang de kaster p-pillene, mens andre bruker laaaaang tid.. Så jeg er overrasket over hvor lang tid det skal ta.. Utålmodig delux, men det er vel kanskje derfor ting tar litt ekstra lang tid å? Ubevisst fokus på å bli gravid til enhver tid...
Men man er vel ikke i syklus i det hele tatt når man går på pilla Mulig jeg formulerte meg litt galt i spm mitt! Lurte egentlig bare på om ikke alle får en blødning når man slutter på pillene!![]()
Jeg fikk hvert fall en blødning ganske umiddelbart etter pillestopp og har nå hatt første ordentlige mens etter det igjen!
Ganske forvirrende den kroppen vår![]()
Det blir hvert fall spennende å følge med alle her inne![]()
Skulle bare ønske at det å slappe av og var litt lettere..![]()
Når mn helst skulle ønske at det kom ut et lite nurk i løpet av de neste ukene så er det med tålmodighet litt vanskelig![]()
Jeg var så heldig at jeg ikke opplevde noen rar blødning etter p-pille slutt.. Jeg fikk mens til akkurat samme tidspunkt som jeg brukte å få på pillaMen var vel sikkert bare heldig der..
Haha, ja det å slappe av er lettere sagt enn gjort.. Det sier venninna mi å, men det går bare ikke selv om jeg prøver![]()
Ok, det høretes jo veldig bra ut! Jeg tok ikke hele brettet ut, men fikk bldøning som jeg ellers har pleid å få når jeg går over på de hvite pillene på brettet da jeg sluttet. Så tok det 6-7 uker til ordentlig mens kom etter det. Nå er jeg snart ferdig med mensen og gleder meg utrolig til å se om dette kan blir prøve perioden for små mirkaler![]()
Jeg starter med fertilitetsmonitor straks for å følge ned på el osv - har så lite lyst til at el skal slippe unna![]()
Hehe, ser denblir benyttet el tester her nå ja.. Drit lei av å vente på at ting skal skje..
prøv og ikke stress med det, jenter. VET det er vanskelig, men jeg tror det er lurt. Jeg testet med el tester og g tester veldig mye, og ble like skuffa hver gang.
Ha sex annenhver dag om mulig, i hele syklusen, og prøv og koble av. Så sitter den nok straks!![]()
Hei!
Jeg kuttet ut pillen i april i fjor. Jeg hadde blødninger mens jeg gikk på p-pillen. Det var en blødningsuke på slutten av hvert pillebrett, hvor pillene kun inneholdt sukker.
Etter at jeg sluttet, kom blødningene til vanlig tid og ingenting ble forskjøvet, som jeg merket. Nå gikk aldri mannen og jeg direkte inn for å prøve å bli gravide, men vi ville ta det som det kom. Jeg ble ikke gravid før i oktober. Om det stadig var dårlig timing, eller om det hadde noe med at kroppen ikke var igang før da, vet jeg ikke.
Utrolig nok, ble jeg gravid i den siste dagen av mensblødningen min i oktober. Over 3 uker til "neste mens" som aldri kom. Desverre mistet jeg det barnet i uke 9, like ved nyttår. Etter SA, fikk jeg mens igjen til vanlig tid omtrent, i slutten av januar. Og også her ble jeg gravid i slutten av mensblødningen for januar, over tre uker før neste forventet mens. Og jeg jeg har alltid hatt stabil syklus på 25 dager, både med og uten piller. Jeg er midt i 13nde uke idag![]()
Jeg tror vi alle er forskjellige, og månedene våre kan være forskjellige også. Det er vanskelig å svare på hvor ting skal og ikke skal være.
Jeg anbefaler TS å rett og slett bare hoppe i høyet så mye som muligEn dag sitter den plutselig
![]()
Jeg sluttet på p-piller i slutten av desember, fikk en "pillemens", og vanlig mens etter ca 1 mnd.
Har fortsatt veldig lange sykluser på ca 1,5 mnd, så håper den stabiliserer seg snart!![]()
Jeg fikk "p-pillemensen" når jeg sluttet på p-pillene i august, men fikk aldri mensen etterpå. Ble derimot gravid i desember, men mistet samme mnd (og da blødde jeg jo), men fikk ikke mensen etterpå heller.
Nå har jeg vært hos spesialist som ga meg Provera og Pergotime og etter Provera har jeg nå mensen, men den er jo like falsk som en p-pillemens, så tar nå Pergotime for å fremprovosere eggløsning![]()
Jeg sluttet på pillene i juli i fjor og fikk ikke mensen før slutten av november, nesten 5 mnd etter. Jeg har gått på piller i mange år og var veldig uregelmessig før jeg begynte med dem. Jeg har frem til nå hatt veldig uregelmessige og lange sykluser, men håper at det stabiliserer seg etterhvert. Har fått beskjed at det kan gå lang tid før man blir regelmessige etter pillebruk, så det er vel bare å smøre seg med tålmodighet for oss alle.![]()
Jeg har brukt Marvelon i ca 1 1/2 år før jeg tok siste pille i midten av januar. Jeg har heldigvis samme syklus som jeg hadde før, ca 28 dager. Men mensen har forandret seg. Før startet den smått med frisk blod og så ett døgn etterpå var den skikkelig i gang. Men nå spotter jeg brunaktig i 1 1/1 dag før mensen starter som før.
Er den første spottingen rester av forrige mensen?
Men jeg vet jeg har EL da jeg har EL-slim som jeg har alltid har hatt uten p-piller.
hei...ser det er mange historier ang pille slutt, så vil dele min.
Jeg sluttet på pillen i mndskifte mars/april for et år siden og trodde jeg var av den det skulle gå fort med. Hadde vanlig mens på dag 28 i flere mnder...(utenom 1,5 forsinka) på sommeren. I November/desember blei d plutsli bare 14 dager mellom 2 blødninger og gjekk da plutslig over på 35 dagers syklus (kan det være nå at pilla faktisk gjekk utav kroppen på meg???) Var lei prøving så tok kontakt me lege i januar, fekk kontakt me sykehus og startet med blodprøver og tempraturmåling hver morgen. Skulle få mens 21 april...kjærsten reiste på sjøen 3 april (jeg skulle egentli ha eggeløsning 7) men mensen kom aldri...Sluttet å tenke på prøvinga da vi ventet på time hos sykehuse...23 april testet jeg min første positive testSå siden jeg ikke tenkte mer på prøvinga og egentli ikke skulle ha eggeløsning da han var hjemme...så har det klaffet
Etter tempraturmålingene mine hadde jeg eggeløsning 4 april...
Så nå håper vi bare at spiren klorer seg fast <3
Er yoghurt en sukkerbombe for barn?
At en matvarer inneholder tilsatt sukker betyr ikke nødvendigvis at den er usunn.
Frokosttips!
Hvor mye bør jeg spise til frokost? Det finnes anbefalinger på nettopp det. Les rådene her.
Kan man spise ost i svangerskapet?
De fleste oster er trygge å spise når du er gravid, mens andre bør du unngå. Vi gir deg svaret.
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)