Side 2 av 2 FørstFørst 12
Viser resultatene 26 til 48 av 48
    Innmeldt
    Feb 2012
    Poengstyrke
    0

Sv: Parabener i pleiprodukter

Jeg oppdaget i går at det var parabener i munnskyllen jeg bruker :O

Innmeldt
    Apr 2010
    Hvor
    Oslo
    Alder
    32
    Poengstyrke
    29

Lastet ned Forbrukerrådets app Hormonsjekken i går, og testet diverse ting på badet. Gikk greit med de aller fleste tingene, men tror jeg skal finne ny hårvoks til samboer.
    Etter fire år og to IVF fkk vi verdens fineste frøken!
    ​​

Innmeldt
    May 2010
    Alder
    25
    Poengstyrke
    14

Nattkremen jeg la ut innholdsfortegnelsen til, er en dyr type som man normalt sett kjøper hos hudpleie - Babor.

Noen som har tips til en god nattkrem?

Innmeldt
    Apr 2010
    Hvor
    Oslo
    Alder
    32
    Poengstyrke
    29

Jeg bruker Coops svanemerkede krem, billig og bra. Bruker både dag- og nattkrem i den serien. Har sensitiv hud, men denne har jeg ikke reagert på.

Ellers kan du jo kikke på Grønn hverdag sin side
    ​​

Innmeldt
    May 2009
    Hvor
    Sandefjord
    Alder
    25
    Poengstyrke
    9

Er ikke bare parabener man bør se opp for. Mange som sliter med eksem bør faktisk ta en ekstra titt på produktene sine. Sulfater, mineralolje, linalool osv. Og jo, det finnes utmerkede alternativer for parabener som hindrer soppvekst i produkter. Har mange økologiske produkter som har like lang holdbarhet som de med parabener, men som er uten "skit". Her går vi grønt både for miljøet og oss selv. Skal ikke mange runder håndvask med sulfatfylte såper til før hendene mine begynner å sprekke opp...

Innmeldt
    Mar 2010
    Alder
    31
    Poengstyrke
    9

Det later til at også babyprodukter med svanemerke og slagord som "parfymefri, uten konserveringsmidler" inneholder sodium laureth sulfate, også omtalt som gift og irriterende?

Innmeldt
    May 2009
    Hvor
    Sandefjord
    Alder
    25
    Poengstyrke
    9

Sitat Opprinnelig lagt inn av Ravasaur Se innlegg
    Det later til at også babyprodukter med svanemerke og slagord som "parfymefri, uten konserveringsmidler" inneholder sodium laureth sulfate, også omtalt som gift og irriterende?
    Sulfater ja. Er no skikkelig drit. coop änglamark sine "økologiske og hudvennlige" produkter er fulle av sulfater. Skjønte ikke hvorfor min nyfødte lugga og klora seg i hodebunnen hele tida, helt til jeg oppdaga sulfater og bytta såper og sjampoer. Da slutta ho omtrent på dagen... Det er ikke hormonforstyrrende (og flyr dermed under radaren), men kraftig hudirriterende. Ingen som har stussa på at "hudvennlig" vaskemiddel er merka med faremerke og varsel om at det kan være sterkt hudirriterende?? Ingen av de økologiske produktene har slike merker på seg. Men jommen meg vasker de rent de også!

Innmeldt
    Apr 2009
    Poengstyrke
    7

Etter at jeg ble klar over at parabener kan ha invirkning på fruktbarheten så har jeg byttet ut alt av kremer. Jeg har tidligere vært mye plaget med PMS, men etter at jeg byttet kremer så føler jeg meg mye bedre. I tillegg så har jeg klart å bli gravid hele to ganger! Nå har jeg ikke noe som helst grunnlag for å si at det er en sammenheng, men det virker i alle fall ikke i en negativ retning.
    Utredn. m.lap '09/SA okt '11 & mulig EX.U. jan '12/Utredn. hab.abort '13

Innmeldt
    Jun 2011
    Hvor
    Østlandet
    Alder
    31
    Poengstyrke
    5

Jeg synes det er bra parabener blir satt i fokus. Det er en helt unødvendig ingrediens som kun blir brukt fordi det er billig. Flere billigmerker har kuttet ut parabener uten problemer, så da burde det ikke være noe problem for resten.
    Å lage den voldsomme overskriften til Dagbladet er kun for å få klikk, men det er kanskje litt i overkant.

Jeg bruker kun produkter med "trygge" ingredienser i ansiktet og i håret, dusjsåpe er jeg litt sløvere med må jeg innrømme.

Er dere opptatt av å bruke gode produkter som ikke koster allverden (koster mye i Norge, men ikke på nett, f.eks. feelunique.com) så anbefaler jeg dere å ta en titt på bloggen til HildeChristina. Hun kan være litt frekk i kommentarfeltet, men se forbi det Hun er uansett flink på hudpleie!
    Trygge hudpleieprodukter
    Ingrediensoversikt i hupleie og makeup
    Apotekprodukter: Bra eller ikke?

Og A-krem som er veldig populært er vel en av verstingene...

Husk å knipe!

Innmeldt
    Apr 2010
    Hvor
    Oslo
    Alder
    32
    Poengstyrke
    29

Takk for linker til interessant blogg, Pantone!
    Ja, må overse litt av kommentarene hennes, men absolutt interessant
    ​​

Innmeldt
    Jun 2011
    Hvor
    Østlandet
    Alder
    31
    Poengstyrke
    5

Absolutt en blogg som er verdt å lese seg gjennom. Hun er blitt litt snillere i kommentarene sine, men fortsatt litt småfrekk :P Hun har beklaget det og innsett at hun har vært skikkelig bjeffete, men det er norges største blogg innen hudpleie og kosmetikk så tror hun får mye dritt. Uansett, hun fikk meg til å bytte til produkter som md formulations, decleor og matis som alle er trygge og fantastiske produkter, og de koster ikke så mye mer enn apotek- og parfymeriprodukter når man handler fra utlandet. Huden min har blitt helt forandret. Nå er det nok det ikke pga. parabener altså, mer den generelle kvaliteten på produktene.

Var en her oppe som nevnte skrubb, og da vil jeg anbefale skrubben til md formulations. Den burde igrunn alle eie. Aldri hatt så babymyk hud som første gang jeg prøvde den, ville bare stryke meg i ansiktet resten av kvelden :P

Husk å knipe!

Innmeldt
    Jan 2004
    Alder
    31
    Poengstyrke
    500

Sitat Opprinnelig lagt inn av Pantone Se innlegg
    Var en her oppe som nevnte skrubb, og da vil jeg anbefale skrubben til md formulations. Den burde igrunn alle eie. Aldri hatt så babymyk hud som første gang jeg prøvde den, ville bare stryke meg i ansiktet resten av kvelden :P
    Men den inneholder jo også parabener

Innmeldt
    May 2009
    Hvor
    Sandefjord
    Alder
    25
    Poengstyrke
    9

Decleor bruker jo parabener i flere av produktene sine da. Av sminke bør man være obs på bismuth. Fæle greier

Innmeldt
    Jul 2010
    Hvor
    Trondheim
    Alder
    29
    Poengstyrke
    14

Nyttig tråd for min del. Lasta ned den appen fra forbrukerrådet noen pratet om, og heldigvis er flere av de produktene jeg bruker good to go. Uheldigvis var ikke resultatet så bra for ansiktskremen min, så den skal byttes ut.
    Når det kommer til sminken vet jeg ikke siden jeg ikke fikk sjekket de. Bruker sminke (foundation og rouge) fra MakeUp-Store. Noen som vet?

Innmeldt
    May 2009
    Hvor
    Sandefjord
    Alder
    25
    Poengstyrke
    9

Sitat Opprinnelig lagt inn av R-K Se innlegg
    Nyttig tråd for min del. Lasta ned den appen fra forbrukerrådet noen pratet om, og heldigvis er flere av de produktene jeg bruker good to go. Uheldigvis var ikke resultatet så bra for ansiktskremen min, så den skal byttes ut.
    Når det kommer til sminken vet jeg ikke siden jeg ikke fikk sjekket de. Bruker sminke (foundation og rouge) fra MakeUp-Store. Noen som vet?
    Etter det jeg har lest/hørt, så er det både parabener og bismuth i MUS-produkter. Skal stå i ingredienslista da

Innmeldt
    Jul 2010
    Hvor
    Trondheim
    Alder
    29
    Poengstyrke
    14

Sitat Opprinnelig lagt inn av Verpesjuk Se innlegg
    Etter det jeg har lest/hørt, så er det både parabener og bismuth i MUS-produkter. Skal stå i ingredienslista da
    Okei.. Bør med andre ord bytte ut det også da.

Innmeldt
    May 2009
    Hvor
    Sandefjord
    Alder
    25
    Poengstyrke
    9

Sitat Opprinnelig lagt inn av R-K Se innlegg
    Okei.. Bør med andre ord bytte ut det også da.
    Jeg bruker kun tikei sminke. Mineralsminke som er bismuth-fri Maskara har jeg kjøpt for slikk og ingenting på iherb.com

Innmeldt
    Jun 2011
    Hvor
    Østlandet
    Alder
    31
    Poengstyrke
    5

Sitat Opprinnelig lagt inn av Line-mor Se innlegg
    Men den inneholder jo også parabener
    Haha, det har jeg faktisk ikke fått med meg. Men siden det er et produkt som ikke blir liggende på huden tror jeg ikke det har så mye å si.

Decleor bruker jo parabener i flere av produktene sine da. Av sminke bør man være obs på bismuth. Fæle greier
    Decleor kommer stadig med flere produkter som er uten parabener.
    Bismuth tetter igjen porene og mange får kviser av det, men tror ikke det er hormonforstyrrende?

Husk å knipe!

Innmeldt
    Jan 2004
    Alder
    31
    Poengstyrke
    500

Haha, det har jeg faktisk ikke fått med meg. Men siden det er et produkt som ikke blir liggende på huden tror jeg ikke det har så mye å si.
    I et miljøperspektiv, så har det jo det Som sagt så har også min skrubb parabener, men ettersom jeg så langt ikke har funnet en annen skrubb som funker på min hud, så "må" jeg ha den for å holde eksemen i sjakk. Bytter ikke ut med en annen paraben-skrubb da

Innmeldt
    May 2009
    Hvor
    Sandefjord
    Alder
    25
    Poengstyrke
    9

Decleor kommer stadig med flere produkter som er uten parabener.
    Bismuth tetter igjen porene og mange får kviser av det, men tror ikke det er hormonforstyrrende?
    Det som kommer på huden blir også tatt opp av huden. Da må du i så fall vaske det av med såpe etterpå igjen. Og som line-mor sier så er det en belastning på miljøet og går faktisk ut over dyrelivet. Visste du at grunnen til at menn som nå til dags utvikler pupper gjør det pga for høye østrogennivåer i kroppen, som kommer fra drikkevannet? Det er avfall fra oss damer (p-piller o.l) som blir liggende i vannet.

Er ikke hormonforstyrrende nei, men var litt det som ble tatt opp tidligere i tråden, at det nytter ikke å kun ha fokus på hormonhemmere, når det finnes så mye annen skit også. De som har eksem bør jo være oppmerksom på så mye mer enn bare parabener. Så når hormonappen viser at et produkt er "trygt" så blir man jo til dels lurt. Er jo flere ting som ikke er hormonhemmende, men som er kreftfremkallende og allergifremkallende som ikke har noe i hudprodukter å gjøre i det hele tatt

Innmeldt
    Jan 2004
    Alder
    31
    Poengstyrke
    500

Det som kommer på huden blir også tatt opp av huden. Da må du i så fall vaske det av med såpe etterpå igjen. Og som line-mor sier så er det en belastning på miljøet og går faktisk ut over dyrelivet. Visste du at grunnen til at menn som nå til dags utvikler pupper gjør det pga for høye østrogennivåer i kroppen, som kommer fra drikkevannet? Det er avfall fra oss damer (p-piller o.l) som blir liggende i vannet.
    Oi, det her har jeg ikke hørt før. Har du kilder til dette?

Innmeldt
    May 2009
    Hvor
    Sandefjord
    Alder
    25
    Poengstyrke
    9

Oi, det her har jeg ikke hørt før. Har du kilder til dette?
    Det husker jeg ikke. Hørte om det i en dokumentar eller no for noen år sida. Var visst spesielt et problem i england. Tror det var et program om "manboobs" Her står hvertfall litt: http://www.manboobshelp.com/causes-o...food-and-water

Innmeldt
    Jun 2011
    Hvor
    Østlandet
    Alder
    31
    Poengstyrke
    5

I et miljøperspektiv, så har det jo det Som sagt så har også min skrubb parabener, men ettersom jeg så langt ikke har funnet en annen skrubb som funker på min hud, så "må" jeg ha den for å holde eksemen i sjakk. Bytter ikke ut med en annen paraben-skrubb da
    Nei, det skjønner jeg. Du får bare se bort fra mitt tips!

Er ikke hormonforstyrrende nei, men var litt det som ble tatt opp tidligere i tråden, at det nytter ikke å kun ha fokus på hormonhemmere, når det finnes så mye annen skit også. De som har eksem bør jo være oppmerksom på så mye mer enn bare parabener. Så når hormonappen viser at et produkt er "trygt" så blir man jo til dels lurt. Er jo flere ting som ikke er hormonhemmende, men som er kreftfremkallende og allergifremkallende som ikke har noe i hudprodukter å gjøre i det hele tatt
    Det finnes absolutt mange andre ingredienser som gjør skade på andre måter, og fordi et produkt ikke inneholder parabener betyr ikke det at det er et "trygt" produkt.

Husk å knipe!

Annonsebilag

Fakta om laktoseintoleranse
Hva er egentlig laktoseintoleranse? Hvilke meieriprodukter kan jeg spise? Få gode tips og råd!

Vårens festmat
Her finner du en rekke flotte retter til festbuffeen

Dropp ikke frokosten!
Få gode tips og råd om hvordan du kan få en god frokostrutine, og les hvorfor det er viktig!

Side 2 av 2 FørstFørst 12

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •