Viser resultatene 1 til 4 av 4
    Innmeldt
    Apr 2012
    Poengstyrke
    0

Hvordan er den økonomiske situasjonen til dere andre studenter?

Jeg trodde jeg hadde fått sambo på gli men etter at han hadde tenkt seg om gikk det dessverre i motsatt retning. Jeg har en samboer som er svært økonomisk noe som er vell og bra, men han tar ingen sjanser.

Den økonomiske situasjonen vår er egentlig veldig god. Han er tømrer og tjener svært godt (500 000 i året) Jeg har deltidsjobb der jeg får utbetalt ca 5-6 000 i mnd i tillegg til fullt lån og stipend. Vi eier leilighet i et flott og barnevennlig borettslag og har stasjonsvogn uten lån på i garasjen!. Likevel vil han vente fordi han vil at jeg skal bli ferdig med utdannelsen (har to år igjen til sommeren), vil bygge hus først og ha alt i orden først.

Jeg er veldig klar nå, hadde vært utrolig deilig med et friår før mitt fjerde år eller evt. ta fag nettbasert og bli ferdig på vanlig tid. Jeg føler et sårt savn etter det som mangler i livet vårt, nemlig et barn. Har hatt lyst på barn lenge men har ventet til bo og økonomisituasjon har vært på plass. Hvis vi skal vente i to år til før jeg er ferdig, må vi vente enda et år slik at jeg får jobbet meg opp foreldrepenger. Skal vi bygge hus så tar det nok 2-3 år siden han skal bygge det selv. Det blir plutselig veldig mange år til det. Vi er unge enda blir 22 og 24 år gamle i år, men jeg orker snart ikke vente lenger, det gjør vondt langt inne i hjertet bare ved tanken..

Hvordan er deres økonomiske situasjon og hvorfor bestemte dere at det passet med barn i studietiden?
    Håper på våren/sommeren 2013

Innmeldt
    Jan 2012
    Hvor
    Buskerud
    Poengstyrke
    2

Sv: Hvordan er den økonomiske situasjonen til dere andre studenter?

Bestemte oss ikke for å få barn i studietiden, det bare skjedde. jeg gjorde vel det jeg kunne for å motvirke det med psprøyte, spiral og plaster. har fått tre flotte barn i studietiden min. er på slutten av videreutdanning nå, og vi har funnet ut at vi skal ha nr 4 sammen, så ja vi planlegger nr fire nå
    skjer det så skjer det. men veldig viktig at man er to stk som går inn for det. Du er ennå ung, så har vel ikke så hastverk? Tenk så deilig å være ferdig med utdannelse og begynt å jobbe før det popper ut en liten en da som krever så mye tid? Det må jo være himmelen....

Innmeldt
    May 2010
    Hvor
    oslo
    Poengstyrke
    4

vi har valgt å få barn 2 ganger mens jeg var under utdannelse, klart det kan være krevende, men den økonomiske biten har for oss ikke vært noe problem, jeg har fått foreldrestipend som er ca 9000 i måneden? pluss at jeg har fått foreldrepenger fra min deltisjobb på ca. 5000-6000 i måneden. Vi lånte i samme periode både penger til hus og bil, og lånet har ikke vært noe problem. Så summen min er at det for oss ikke har vært den økonomiske situasjonen som har vært utfordrende da heller den praktiske.

Innmeldt
    Mar 2012
    Hvor
    Trondheim
    Alder
    24
    Poengstyrke
    2

Vi bestemte oss for å prøve å bli gravide (prøver enda) fordi vi begge var klare og følte oss 100% på at vi kommer til å holde sammen, og at vi var sikre på at vi ville takle det i vår hverdag. Jeg studerer og samboeren min er i jobb og vi eier egen leilighet og bil. Det kan bli noe trangt til tider, i og med at jeg ikke er i jobb, men vi er villige til å ofre all "luksus" for vår kommende spire.
    Samboer var også mest bekymret for økonomien, og jeg ga han muligheten til å vente (selvom det absolutt ikke var mitt ønske) for jeg ville at vi begge skulle ville det like mye, og at barnet skulle være 110% ønsket. Da ble det samme situasjon som du fortalte om Turtles90 at jeg har 2-3 år igjen, finne jobb, må jobbe i allefall et år, og det kan jo ta litt tid å bli gravide også, så når alt var på plass var om ca 6 år eller noe slikt.. Heldigvis var han enig i at det ble for lenge, og vi bestemte oss for at det var nå vi ønsket et barn, og at vi skulle klare det sammen Jeg forstår godt din frustrasjon, når man har funnet ut at man er klar og ønsker veldig er det utrolig leit å måtte vente så lenge! Håper det ikke blir lenge til dere begge har lyst til å bli prøvere og at du får en liten spire

Annonsebilag

Dropp ikke frokosten!
Få gode tips og råd om hvordan du kan få en god frokostrutine, og les hvorfor det er viktig!

Fakta om laktoseintoleranse
Hva er egentlig laktoseintoleranse? Hvilke meieriprodukter kan jeg spise? Få gode tips og råd!

17-mai kaken
Vi gir deg tips og råd til hvordan du skal bake den perfekte 17.mai kaken.

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •