Side 2 av 2 FørstFørst 12
Viser resultatene 26 til 31 av 31

Tråd: De ler av meg

Innmeldt
    Jan 2004
    Alder
    31
    Poengstyrke
    500

Sv: De ler av meg

Det er påbudt å sikre barn i bil. Barn som er under 135 cm høye skal alltid bruke godkjent barnesikringsutstyr som er riktig i forhold til barnets vekt.

Dette burde egentlig være nok. Det er ikke bare anbefalt, men PÅBUDT... Latterlig at foreldre ikke tar sånne hensyn når det gjelder det som burde være det mest dyrebare for dem!

Innmeldt
    Mar 2005
    Alder
    30
    Poengstyrke
    134

Vet du hva, her er det ikke barna som er det egentlige problemet, det er foreldrenes holdninger. Det er der barna har fått sine holdninger, og barn kan være grusomme.. Jeg tror dessverre dette veldig ofte er en "tapt" sak, der foreldrene gjerne vet hva reglene sier, vet om farene, men rett og slett driter i det. Ikke vet jeg hvordan det er mulig å være så bevisstløs, men sånn er det altså. Mange ganger er det bare en ting som hjelper, i beste fall: Å bli tatt i kontroll og få bot.. Latterlig, men sant.

Min snart 8-åring sitter fortsatt i beltestol, og kommer til å gjøre det til hun blir for lang. Vektgrensa kommer hun nok ikke til å nå før den tid, akkurat.

Det beste å gjøre i tilfeller som HI nevner, er nok å kjøre selv. Evt. tilby deg å være sjåfør for flere?
    B. 12/99 C. 07/04 A. 02.03.09
    ~

Innmeldt
    Aug 2003
    Hvor
    OSLO
    Alder
    37
    Poengstyrke
    500

Sitat Opprinnelig lagt inn av Line-mor Se innlegg
    På trinnet til Oda, så er det tre-fire stykker som nå har passert 135, det er 5-6 stykker (blant de Oda) som er VELDIG nære. Hva tenker dere da? Ville dere fremdeles tenkt like strengt at de SKAL sitte i sete uansett, er det forskjell på egen/andres bil eller hva? Som sagt så kommer Oda til å sitte i setet sitt så lenge det passer og det kommer det til å gjøre etter passerte 135, men jeg kjenner jeg er usikker på hvor streng vi skal være på å sitte i andres bil kun med bilbelte eller hva etterhvert da. Skal hun fremdeles troppe opp med setet sitt under armen, eller hva...

Hvordan tenker dere? Hannah nærmer seg vel kanskje også 135, MtP? Hva med jentungen din, Mie?
    Hittil har det ikke vært noe problem å kjøre selv eller sende med sete.
    Og så lenge setet passer skal det brukes.
    Nå har ikke vi hatt situasjoner hvor andre foreldre skal kjøre henne enda. Det har bare blitt reist kollektivt, og det blir litt annerledes. Men i utgangspunktet vil jeg nok spørre om de har nok seter, eller om de vil låne med Hannahs til henne.

Vi har selv to ekstra seter, så vi kan fint ta med en venn/venninne eller to, og det har vi også gjort tidligere.
    De som blir med MÅ da sitte i sete, og det har aldri blitt protestert på det her.
    Kanskje vi er veldig heldige med Hannahs venninner?
    Hannah 12.02.2004 Christoffer 13.06.2008
    Pluggen 04.12.1998 - 16.08.2011 .....

Dagbok .... Sytråd...... LiVe design........LiVe-Design på facebook

Innmeldt
    Mar 2005
    Alder
    30
    Poengstyrke
    134

Jeg vet, jeg vet! Tips politiet om hvor og når dere skal kjøre til den bursdagsfeiringen.
    B. 12/99 C. 07/04 A. 02.03.09
    ~

Innmeldt
    Jun 2010
    Hvor
    Bedfordshire, England! <3
    Alder
    27
    Poengstyrke
    24

Vi bruker bare puta her.
    Z 05.09.04CA 13.01.11 HS 09.09.12 Bloggen
    Ammetåka, FBG for oss som ammer.

Innmeldt
    Jun 2010
    Hvor
    Bergen
    Alder
    28
    Poengstyrke
    26

Jeg husker med skrekk og gru tilbake på den tiden hvor jeg var den eneste i klassen som hadde 'putesete og rygg'. Ryggen var brun, grusom, og jeg hatet den. Synest det var skikkelig flaut å måtte sitte i den. Brukten den hvertfall i 2. klasse (8 år), men husker ikke når jeg endelig slapp unna. Den gang var jeg ikke reflektert, og synest bare det var flaut. Nå i dag ser jeg absolutt hvorfor jeg måtte ha den dumme ryggen (det var en løs rygg oppå puten). Det var aldri noen som sa noe til meg, det var kun noe jeg følte på selv. Selv om jeg husker hvor utrolig flaut det var, betyr ikke at min datter kommer til å slippe. Her kommer vi til å sikre i bil så lenge det er fysisk mulig. Håper de andre foreldrene i området her også tenker slik, og at bilsikring blir kult!

Jeg blir helt forstyrret av å lese hvor lett folk tar på dette!
    Mie, du må hilse din datter å si at her er det ingen som ler av henne, vi applauderer god bilsikring, og synest det er veldig kult at foreldrene hennes er opttatt av at hun skal sitte trygt i tilfelle det skulle skje en ulykke!

Heldigvis er framovervendte seter det 'mest skremmende' jeg har sett ved levering i barnehagen. Og det er langtfra det værste man kan se av sikring (selv om jeg personlig ikke er fan)!!

Lusen Loppen

Annonsebilag

Dropp ikke frokosten!
Få gode tips og råd om hvordan du kan få en god frokostrutine, og les hvorfor det er viktig!

Fakta om laktoseintoleranse
Hva er egentlig laktoseintoleranse? Hvilke meieriprodukter kan jeg spise? Få gode tips og råd!

17-mai kaken
Vi gir deg tips og råd til hvordan du skal bake den perfekte 17.mai kaken.

Side 2 av 2 FørstFørst 12

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •