Side 4 av 5 FørstFørst ... 2345 SistSist
Viser resultatene 76 til 100 av 101
    Innmeldt
    Mar 2011
    Hvor
    Eidsvoll
    Alder
    26
    Poengstyrke
    21

Sv: Rettsaken etter 22. Juli

Sitat Opprinnelig lagt inn av mayasmum Se innlegg
    Nei... Han er ikke patetisk.
    Han er livsfarlig.
    Han har meninger som akkurat nå ligger og ulmer som en glo, og dersom flere faktisk finner ut at de har slike meninger og bestemmer seg for å følge de overbevisningene, så kan Norge fort bli et land med store problemer.

Jeg vet han ikke er ufarlig.
    Desverre er vi alle utstyrt med noe som kalles Psykologi og der i ligger en forsvarsmekanisme som er programert til å skape avstand til handlinger, personer og substanser som ikke er bra.
    Denne mannen er tiltalt for de værste handlingene som har skjedd i Norge i moderne tid siden krigen.
    Han likner meg og deg, han er normal og intetsigende... rent bortsett fra ekstrem mangel på impulskontroll og et menneskesyn som ikke henger på greip.
    Det er derfor helt naturlig for mitt hode å finne detaljer ved hans person som jeg kan ta avstand fra. enten det er at han er bleikfeit, har et slekskt smil eller fremstår som dum og unnvikende. Eller rett og slett det at han ser OND ut.
    For min del er det skumleste med han den absolutte mangelen på noe som helst i blikket hans. Han virker kald og ufyselig.
    Det hører til mitt personlige reaksjonsmønster å finne egenskaper ved han som gjør MEG bedre enn han er. Jeg ønsker ikke å være som han. Jeg vil kjempe med alt jeg er for å - psykologisk sett - heve meg over han som person.
    Det at jeg sliter med å kverke veps om sommeren, mens han har med overlegg trasket rundt og skutt folk i hodet, er en ting.
    Men jeg MÅ for min egen del få lov til å snakke negativt om han og hans framtoning, slik at JEG kan vite at JEG ikke har noe til felles med han annet enn hudfarge og nasjonalitet.
    Jeg TRENGER for min egen skyld å se han som en ynkelig orm, slik at JEG kan forsikre meg selv om at jeg selv aldri kunne ha gjort noe slikt som han står tiltalt for.
    Jeg vet han i bunn og grunn er en gjennomsnittsnordmann med aparte meninger, men for meg er det rent forsvar å tråkke litt på han.
    og etter at han sikta geværet på tremenningen min så har jeg lov til det...

Innmeldt
    Jul 2005
    Hvor
    Verdens største og mest belyste veigrop, Telemark
    Alder
    36
    Poengstyrke
    26

Nei... Han er ikke patetisk.
    Han er livsfarlig.
    Han har meninger som akkurat nå ligger og ulmer som en glo, og dersom flere faktisk finner ut at de har slike meninger og bestemmer seg for å følge de overbevisningene, så kan Norge fort bli et land med store problemer.

Jeg vet han ikke er ufarlig.
    Desverre er vi alle utstyrt med noe som kalles Psykologi og der i ligger en forsvarsmekanisme som er programert til å skape avstand til handlinger, personer og substanser som ikke er bra.
    Denne mannen er tiltalt for de værste handlingene som har skjedd i Norge i moderne tid siden krigen.
    Han likner meg og deg, han er normal og intetsigende... rent bortsett fra ekstrem mangel på impulskontroll og et menneskesyn som ikke henger på greip.
    Det er derfor helt naturlig for mitt hode å finne detaljer ved hans person som jeg kan ta avstand fra. enten det er at han er bleikfeit, har et slekskt smil eller fremstår som dum og unnvikende. Eller rett og slett det at han ser OND ut.
    For min del er det skumleste med han den absolutte mangelen på noe som helst i blikket hans. Han virker kald og ufyselig.
    Det hører til mitt personlige reaksjonsmønster å finne egenskaper ved han som gjør MEG bedre enn han er. Jeg ønsker ikke å være som han. Jeg vil kjempe med alt jeg er for å - psykologisk sett - heve meg over han som person.
    Det at jeg sliter med å kverke veps om sommeren, mens han har med overlegg trasket rundt og skutt folk i hodet, er en ting.
    Men jeg MÅ for min egen del få lov til å snakke negativt om han og hans framtoning, slik at JEG kan vite at JEG ikke har noe til felles med han annet enn hudfarge og nasjonalitet.
    Jeg TRENGER for min egen skyld å se han som en ynkelig orm, slik at JEG kan forsikre meg selv om at jeg selv aldri kunne ha gjort noe slikt som han står tiltalt for.
    Jeg vet han i bunn og grunn er en gjennomsnittsnordmann med aparte meninger, men for meg er det rent forsvar å tråkke litt på han.
    og etter at han sikta geværet på tremenningen min så har jeg lov til det...
    Samme tankene sitter jeg med også, mayasmum.. Etter at han regelrett henretta niesa mi, og alle de andre ute på øya, så mener jeg akkurat det jeg vil om han.. Om jeg føler for å mene at han ser ut som en forvokst dritunge som ikke er tørr bak øra, ja så gjør jeg det. Om jeg mener at han ikke virker mye intelligent, når han konstant svarer "Ingen kommentar" så gjør jeg det.. Og det har vi jammen lov til å gjøre!!!!!!!!

98 & 06

22/07 2011

Innmeldt
    Jun 2006
    Hvor
    Telemark
    Poengstyrke
    9

Som en liten bleikfeit patetisk mann med ett SKREMMENDE verdensbilde, sitter han foran meg i rettssalen....Så kan vi diskutere i det vide og brede OM det er rett bruk av penger og lovverk å ha denne rettssaken.
    -Han har sagt seg skyldig i nedslakting av våre barn og unge. Han HAR sagt seg skyldig i bomba mot regjeringskvartale. Det at han nekter straffeskyld henger igjen i hans verdensbilde....han anerkjenner ikke det norske rettssystemet.

Selvfølgelig er det synd på hans familie, men hvor lenge kan man "surfe videre og skylde på en eventuell tragisk barndom"???? Man kommer da til et punkt i livet hvor man må ta ansvar for sitt eget liv?!?!?!?! Jeg tror nok at familien er i sorg, i sorg over det barnet som forsvant på veien og utviklet seg til det monsteret som er skyld i at vi sitter her vi sitter idag!!

Jeg tillater meg å bruke x-antall kallenavn! Jeg tillater meg å forbanne han herifra mot evigheten og forbi!! Jeg tillater meg å sørge over min datter og de andre som IKKE kom hjem! Jeg tillater meg å juble over de mange som kom seg hjem fra dette helvetes kaoset.

Samtidig er jeg takknemlig over alle de som har vært rundt oss hele veien. Fra Sundvolden og til idag. Politi, helsearbeidere, frivillige organisasjoner, trossamfunn, familie og den vanlige mann i gata.

TAKK for at vi er oppegående og ganske fungerende idag

Innmeldt
    Sep 2004
    Hvor
    Lykkeland
    Alder
    27
    Poengstyrke
    79

Sitat Opprinnelig lagt inn av Milaya Se innlegg
    Som en liten bleikfeit patetisk mann med ett SKREMMENDE verdensbilde, sitter han foran meg i rettssalen....Så kan vi diskutere i det vide og brede OM det er rett bruk av penger og lovverk å ha denne rettssaken.
    -Han har sagt seg skyldig i nedslakting av våre barn og unge. Han HAR sagt seg skyldig i bomba mot regjeringskvartale. Det at han nekter straffeskyld henger igjen i hans verdensbilde....han anerkjenner ikke det norske rettssystemet.

Selvfølgelig er det synd på hans familie, men hvor lenge kan man "surfe videre og skylde på en eventuell tragisk barndom"???? Man kommer da til et punkt i livet hvor man må ta ansvar for sitt eget liv?!?!?!?! Jeg tror nok at familien er i sorg, i sorg over det barnet som forsvant på veien og utviklet seg til det monsteret som er skyld i at vi sitter her vi sitter idag!!

Jeg tillater meg å bruke x-antall kallenavn! Jeg tillater meg å forbanne han herifra mot evigheten og forbi!! Jeg tillater meg å sørge over min datter og de andre som IKKE kom hjem! Jeg tillater meg å juble over de mange som kom seg hjem fra dette helvetes kaoset.

Samtidig er jeg takknemlig over alle de som har vært rundt oss hele veien. Fra Sundvolden og til idag. Politi, helsearbeidere, frivillige organisasjoner, trossamfunn, familie og den vanlige mann i gata.

Mamma til; -02 -05 -06

Innmeldt
    Jan 2004
    Alder
    31
    Poengstyrke
    500

Milaya - tenker på dere hver eneste dag!

Innmeldt
    May 2011
    Hvor
    Bergen
    Alder
    28
    Poengstyrke
    2

Innmeldt
    Nov 2005
    Hvor
    ålesund
    Alder
    33
    Poengstyrke
    49

Nå fikk jeg heilt frysninger her! Mange varme tanker sendes til deg Milaya! Det gjør virkelig vondt inn i hjerterota og lese at du mistet datteren din på Utøya.

Og jeg kunne ikke sagt meg mer enig i det du skriver!

Vær sterk!
    Storebror Sebastian 3.11.01, lillebror Daniel 9.4.07.

Blogg: Kjempen Daniel

Innmeldt
    Jul 2005
    Hvor
    Alder
    36
    Poengstyrke
    26

*klem på deg <3*
    98 & 06

22/07 2011

Innmeldt
    Oct 2005
    Hvor
    Kjellern i et hvitt hus
    Alder
    30
    Poengstyrke
    122

Og jeg må si at det er litt godt for meg som er den vanlige mannen i gata og se at rettsystemet og RETTSTATEN fungerer. Det disse ungdommene som ble brutalt revet bort trodde på det er det vi bruker nå. Jeg må si det er godt å se at alt de trodde på fungerer!!!

Urettferdig er det at noen (mange) døde og det var forferdelig se hun ene som ble intervjuet i dag som hadde lurt på om han mente alle skulle dø, eller om noen skulle overleve. Og hvor tøft hun syntes det var at han ønsket alle døde.

Og helt ærlig håper JEG han blir utilregnelig dømt på et vis, for da er han syk og ikke en normal person. For jeg sliter med å forstå at en frisk person kan gjøre noe slikt.

Klemmer til alle som er berørt den ene eller andre måten

Innmeldt
    Dec 2004
    Poengstyrke
    131

Sitat Opprinnelig lagt inn av gojenta Se innlegg
    For jeg sliter med å forstå at en frisk person kan gjøre noe slikt.
    Signerer dette, jeg klarer virkelig ikke å forstå det. Man er søren ikke frisk i hodet når man klarer å gjøre noe sånt.
    Tap er ikke når du faller, men når du nekter å reise deg igjen.

Innmeldt
    Jul 2005
    Hvor
    Alder
    36
    Poengstyrke
    26

Gikk lufta helt ut av diskusjonen bare fordi Milaya kom med innlegg eller???
    98 & 06

22/07 2011

Innmeldt
    Apr 2011
    Hvor
    Lykkeland
    Alder
    20
    Poengstyrke
    6

Ble visst stille her, ja..

Hva mener dere om kringkastingen av rettssaken? Skal media få lov å sende live med lyd og bilde fra rettssalen, eller ikke?

Innmeldt
    Jun 2010
    Hvor
    Bedfordshire, England! <3
    Alder
    27
    Poengstyrke
    24

Jeg har ikke tilgang til å se noe jeg, så jeg får ikke sagt så mye anna enn når jeg leser db,ap og vg hehe.
    Z 05.09.04CA 13.01.11 HS 09.09.12 Bloggen
    Ammetåka, FBG for oss som ammer.

Innmeldt
    Jun 2010
    Hvor
    Bergen
    Alder
    28
    Poengstyrke
    26

Jeg synest det er tungt å følge med slik det er nå hvertfall. Da leser jeg heller lengre sammendrag på nett.

Lusen Loppen

Innmeldt
    Apr 2011
    Hvor
    Lykkeland
    Alder
    20
    Poengstyrke
    6

Sitat Opprinnelig lagt inn av PreggoInnie Se innlegg
    Jeg har ikke tilgang til å se noe jeg, så jeg får ikke sagt så mye anna enn når jeg leser db,ap og vg hehe.
    Har det greit du, da. Slipper å tenke noe på det.
    Selv håper jeg retten bestemmer seg for å sende. Jeg synes saken er veldig interessant og selv om vi får med oss omtrent alt via liveblogg så blir det noe annet å se og høre det live. Jeg vil prøve å forstå dette monsteret av en mann, men jeg repekterer og forstår fullt ut at vitnene ikke skal sendes. Det er en tøff nok påkjenning å stå fram for retten og møte gjerningsmannen ansikt til ansikt om de ikke skal være nødt til å stå foran hele Norge.

Innmeldt
    Oct 2009
    Hvor
    Trøndelag
    Poengstyrke
    19

selvfølgelig vil jeg prøve å forstå tankesettet hans, men jeg liker de sammendragene. dersom det blir sendt Live så får han "viljen sin" med at han da får spredt sitt budskap mer direkte til enda fler....
    Det er mange som er enige med han og jeg synes IKKE vi bør helle bensin på bålet ved å gi han en formidlingskanal.
    Men som sagt, vi må vite hva han sier slik at vi kan sortere logikk og galskap.

Apropos...
    Aktor Engh er det RÅESTE kvinnemennesket jeg har sett og jeg er full av beundring for henne.
    Hun er knivskarp, direkte og uredd. Hun får han til å male seg selv inn i et veeeeldig trangt hjørne.
    Jeg liker at hun får han til å miste lufta og på bildene ser du at han omtrent krymper når hun står og stiller spørsmål.
    Bloggen min

Det er bedre å drite seg ut enn å dø av forstoppelse.

Innmeldt
    Jan 2004
    Alder
    31
    Poengstyrke
    500

Apropos...
    Aktor Engh er det RÅESTE kvinnemennesket jeg har sett og jeg er full av beundring for henne.
    Hun er knivskarp, direkte og uredd. Hun får han til å male seg selv inn i et veeeeldig trangt hjørne.
    Jeg liker at hun får han til å miste lufta og på bildene ser du at han omtrent krymper når hun står og stiller spørsmål.
    Oh yes!! Det er dama si det tenker jeg! Veldig flott at hun også får mange tilbakemeldinger på dette både fra inn- og utland. Ho, og de andre som har arbeidsplassen sin i den rettsalen disse ukene, gjør kanskje en av de vanskeligste jobbene en kan tenke seg her til lands i alle fall akkurat nå, og jeg synes at de alle gjør en god jobb, men ho er bare BEINHARD!

Innmeldt
    Apr 2011
    Hvor
    Lykkeland
    Alder
    20
    Poengstyrke
    6

selvfølgelig vil jeg prøve å forstå tankesettet hans, men jeg liker de sammendragene. dersom det blir sendt Live så får han "viljen sin" med at han da får spredt sitt budskap mer direkte til enda fler....
    Det er mange som er enige med han og jeg synes IKKE vi bør helle bensin på bålet ved å gi han en formidlingskanal.
    Men som sagt, vi må vite hva han sier slik at vi kan sortere logikk og galskap.

Apropos...
    Slik som jeg forstår det så er han imot denne kringkastingen. Når han ikke fikk forklare seg live, ville han heller ikke ha resten live. Men jeg er fornøyd med det retten har bestemt seg for. Å vise litt. Kunne tenkt meg mer, men jeg skjønner hvorfor de har tatt denne bestemmelsen.

Og ja, Engh er rå!

Innmeldt
    Oct 2005
    Hvor
    Kjellern i et hvitt hus
    Alder
    30
    Poengstyrke
    122

Jeg er glad de i dag fikk forbud om å kringkaste den som vitner i skrivende stund. MANGE fæle bilder kan jeg tenke meg....

Også syntes jeg det var noget ekkelt at tiltalte smilte da de viste rekonstruksjon av bomba.

Innmeldt
    Sep 2004
    Hvor
    Lykkeland
    Alder
    27
    Poengstyrke
    79

Jeg synes det er greit at det er så mye mediadekning. Noe jeg har lagt merke til i de siste dagene, er at trykket på mediedekningen har flyttet seg fra papiravisene, til nettet og direktesendingene på TV. På VG sin forside i dag, sto det absolutt ingenting om ABB, og Dagbladet hadde en annen hovedsak. Nå har jeg ikke sett inni avisene (er ikke akkurat fan av verken VG eller Dagbladet), men det må være skuffende for en viss person i Ila fengsel at han ikke får større oppmerksomhet i avisene. Det er for så vidt ikke det samme trykket på nettavisene lenger heller, går man inn på nettavisen akkurat nå, er det ikke terrorsaken som kommer opp først.
    Mamma til; -02 -05 -06

Innmeldt
    Oct 2005
    Hvor
    Kjellern i et hvitt hus
    Alder
    30
    Poengstyrke
    122

Glad jeg ikke bor der jeg bodde før sommeren da ville jeg kommet forsent HVER dag pga kortesjen med biler som frakter vedkommende til/fra retten.

Innmeldt
    May 2012
    Poengstyrke
    2

Sitat Opprinnelig lagt inn av HeteMerethe Se innlegg
    Helt enig.

Det er mange enkeltindivider som sitter med sorg her. Ikke bare pårørende fra Regjeringskvartalet og Utøya. Men de blir glemt.

Kanskje fordi de ikke roper ut, og skaffer seg bistandsadvokater og ser sitt snitt om en feit erstatning etter dette?
    Ja det er sikkert mange etterlatte som tenker "så bra, da får jeg dekket lånet på bilen etc etc etc" av dette. Det er SIKKERT det de fokuserer på!

hilsen en som mistet et familiemedlem.
    født 23.01.13

Innmeldt
    May 2012
    Poengstyrke
    2

HeteMerethe: Jeg er forresten helt enig i det du skriver i denne tråden her. Bare den ene setningen der stakk veldig..
    født 23.01.13

Innmeldt
    Apr 2011
    Hvor
    Lykkeland
    Alder
    20
    Poengstyrke
    6

Sitat Opprinnelig lagt inn av avokado Se innlegg
    Ja det er sikkert mange etterlatte som tenker "så bra, da får jeg dekket lånet på bilen etc etc etc" av dette. Det er SIKKERT det de fokuserer på!

Innmeldt
    Jul 2005
    Hvor
    Alder
    36
    Poengstyrke
    26

Sitat Opprinnelig lagt inn av avokado Se innlegg

Klemmer til deg
    98 & 06

22/07 2011

Annonsebilag

Fakta om laktoseintoleranse
Hva er egentlig laktoseintoleranse? Hvilke meieriprodukter kan jeg spise? Få gode tips og råd!

Dropp ikke frokosten!
Få gode tips og råd om hvordan du kan få en god frokostrutine, og les hvorfor det er viktig!

Vårens festmat
Her finner du en rekke flotte retter til festbuffeen

Side 4 av 5 FørstFørst ... 2345 SistSist

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •