Samme tankene sitter jeg med også, mayasmum.. Etter at han regelrett henretta niesa mi, og alle de andre ute på øya, så mener jeg akkurat det jeg vil om han.. Om jeg føler for å mene at han ser ut som en forvokst dritunge som ikke er tørr bak øra, ja så gjør jeg det. Om jeg mener at han ikke virker mye intelligent, når han konstant svarer "Ingen kommentar" så gjør jeg det.. Og det har vi jammen lov til å gjøre!!!!!!!!
98 & 06
22/07 2011
Som en liten bleikfeit patetisk mann med ett SKREMMENDE verdensbilde, sitter han foran meg i rettssalen....Så kan vi diskutere i det vide og brede OM det er rett bruk av penger og lovverk å ha denne rettssaken.
-Han har sagt seg skyldig i nedslakting av våre barn og unge. Han HAR sagt seg skyldig i bomba mot regjeringskvartale. Det at han nekter straffeskyld henger igjen i hans verdensbilde....han anerkjenner ikke det norske rettssystemet.
Selvfølgelig er det synd på hans familie, men hvor lenge kan man "surfe videre og skylde på en eventuell tragisk barndom"???? Man kommer da til et punkt i livet hvor man må ta ansvar for sitt eget liv?!?!?!?! Jeg tror nok at familien er i sorg, i sorg over det barnet som forsvant på veien og utviklet seg til det monsteret som er skyld i at vi sitter her vi sitter idag!!
Jeg tillater meg å bruke x-antall kallenavn! Jeg tillater meg å forbanne han herifra mot evigheten og forbi!! Jeg tillater meg å sørge over min datter og de andre som IKKE kom hjem! Jeg tillater meg å juble over de mange som kom seg hjem fra dette helvetes kaoset.
Samtidig er jeg takknemlig over alle de som har vært rundt oss hele veien. Fra Sundvolden og til idag. Politi, helsearbeidere, frivillige organisasjoner, trossamfunn, familie og den vanlige mann i gata.
TAKK for at vi er oppegående og ganske fungerende idag
Milaya - tenker på dere hver eneste dag!![]()
Nå fikk jeg heilt frysninger her! Mange varme tanker sendes til deg Milaya! Det gjør virkelig vondt inn i hjerterota og lese at du mistet datteren din på Utøya.
Og jeg kunne ikke sagt meg mer enig i det du skriver!
Vær sterk!
Og jeg må si at det er litt godt for meg som er den vanlige mannen i gata og se at rettsystemet og RETTSTATEN fungerer. Det disse ungdommene som ble brutalt revet bort trodde på det er det vi bruker nå. Jeg må si det er godt å se at alt de trodde på fungerer!!!
Urettferdig er det at noen (mange) døde og det var forferdelig se hun ene som ble intervjuet i dag som hadde lurt på om han mente alle skulle dø, eller om noen skulle overleve. Og hvor tøft hun syntes det var at han ønsket alle døde.
Og helt ærlig håper JEG han blir utilregnelig dømt på et vis, for da er han syk og ikke en normal person. For jeg sliter med å forstå at en frisk person kan gjøre noe slikt.
Klemmer til alle som er berørt den ene eller andre måten![]()
Gikk lufta helt ut av diskusjonen bare fordi Milaya kom med innlegg eller???
98 & 06
22/07 2011
Jeg har ikke tilgang til å se noe jeg, så jeg får ikke sagt så mye anna enn når jeg leser db,ap og vg hehe.
Jeg synest det er tungt å følge med slik det er nå hvertfall. Da leser jeg heller lengre sammendrag på nett.
LusenLoppen
Har det greit du, da. Slipper å tenke noe på det.
Selv håper jeg retten bestemmer seg for å sende. Jeg synes saken er veldig interessant og selv om vi får med oss omtrent alt via liveblogg så blir det noe annet å se og høre det live. Jeg vil prøve å forstå dette monsteret av en mann, men jeg repekterer og forstår fullt ut at vitnene ikke skal sendes. Det er en tøff nok påkjenning å stå fram for retten og møte gjerningsmannen ansikt til ansikt om de ikke skal være nødt til å stå foran hele Norge.
selvfølgelig vil jeg prøve å forstå tankesettet hans, men jeg liker de sammendragene. dersom det blir sendt Live så får han "viljen sin" med at han da får spredt sitt budskap mer direkte til enda fler....
Det er mange som er enige med han og jeg synes IKKE vi bør helle bensin på bålet ved å gi han en formidlingskanal.
Men som sagt, vi må vite hva han sier slik at vi kan sortere logikk og galskap.
Apropos...
Aktor Engh er det RÅESTE kvinnemennesket jeg har sett og jeg er full av beundring for henne.
Hun er knivskarp, direkte og uredd. Hun får han til å male seg selv inn i et veeeeldig trangt hjørne.
Jeg liker at hun får han til å miste lufta og på bildene ser du at han omtrent krymper når hun står og stiller spørsmål.
Oh yes!! Det er dama si det tenker jeg! Veldig flott at hun også får mange tilbakemeldinger på dette både fra inn- og utland. Ho, og de andre som har arbeidsplassen sin i den rettsalen disse ukene, gjør kanskje en av de vanskeligste jobbene en kan tenke seg her til lands i alle fall akkurat nå, og jeg synes at de alle gjør en god jobb, men ho er bare BEINHARD!
Slik som jeg forstår det så er han imot denne kringkastingen. Når han ikke fikk forklare seg live, ville han heller ikke ha resten live. Men jeg er fornøyd med det retten har bestemt seg for. Å vise litt. Kunne tenkt meg mer, men jeg skjønner hvorfor de har tatt denne bestemmelsen.
Og ja, Engh er rå!![]()
Jeg er glad de i dag fikk forbud om å kringkaste den som vitner i skrivende stund. MANGE fæle bilder kan jeg tenke meg....
Også syntes jeg det var noget ekkelt at tiltalte smilte da de viste rekonstruksjon av bomba.
Jeg synes det er greit at det er så mye mediadekning. Noe jeg har lagt merke til i de siste dagene, er at trykket på mediedekningen har flyttet seg fra papiravisene, til nettet og direktesendingene på TV. På VG sin forside i dag, sto det absolutt ingenting om ABB, og Dagbladet hadde en annen hovedsak. Nå har jeg ikke sett inni avisene (er ikke akkurat fan av verken VG eller Dagbladet), men det må være skuffende for en viss person i Ila fengsel at han ikke får større oppmerksomhet i avisene. Det er for så vidt ikke det samme trykket på nettavisene lenger heller, går man inn på nettavisen akkurat nå, er det ikke terrorsaken som kommer opp først.
Glad jeg ikke bor der jeg bodde før sommeren da ville jeg kommet forsent HVER dag pga kortesjen med biler som frakter vedkommende til/fra retten.
HeteMerethe: Jeg er forresten helt enig i det du skriver i denne tråden her. Bare den ene setningen der stakk veldig..
født 23.01.13
Fakta om laktoseintoleranse
Hva er egentlig laktoseintoleranse? Hvilke meieriprodukter kan jeg spise? Få gode tips og råd!
Dropp ikke frokosten!
Få gode tips og råd om hvordan du kan få en god frokostrutine, og les hvorfor det er viktig!
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)