Viser resultatene 1 til 14 av 14
    Innmeldt
    Jul 2010
    Hvor
    Trondheim
    Alder
    29
    Poengstyrke
    14

Smarte løsninger for tv-benk

Trenger smarte tips og råd.

Vi skal flytte og trenger ny tv-benk. Veggen tv`en skal være er 150cm bred, og dermed kan ikke tv-benken være bredere enn dette.
    Vi har sett rundt på diverse møbelbutikker som bl.a. Skeidar, Fagmøbler, Møbelringen, Living, Bolia.. Men vi finner ingen som er såpass små.
    Vi har snakket om å ordne noe alternativt, bruke bord eller annet man egentlig ikke ser på som en smart tv-benkløsning.

Så.. Har dere noen tips? Har dere en vanlig tv-benk eller har dere gjort noe kreativt og laget en tv-benk av et annet møbel?

Frustrerende at vi ikke finner noe vi liker altså.

Innmeldt
    Jul 2010
    Hvor
    Trondheim
    Alder
    29
    Poengstyrke
    14

Sv: Smarte løsninger for tv-benk

Kan jo også nevne at vi helst vil ha den i eik eller hvitt, da andre møbler vi har er i de fargene.

Innmeldt
    Nov 2006
    Poengstyrke
    43

Jysk. 120 cm lang. Husker ikke hva den heter, men kan finne den i morgen

Innmeldt
    May 2010
    Alder
    25
    Poengstyrke
    14

Innmeldt
    Jul 2010
    Hvor
    Trondheim
    Alder
    29
    Poengstyrke
    14

Takk for tips, men vi har funnet ut at 120cm blir for lite.. Den bør være 130-140 cm. Skal jammen ikke være enkelt!

Innmeldt
    Feb 2010
    Hvor
    Et kvitt hus i Møre og Romsdal
    Poengstyrke
    29

Vi har kommoden Hemnes fra Ikea. Akkurat den er over 160cm, men kanhende en annen kommode kan gjøre susen for dere? Jeg synes i alle fall det er veldig godt å få alt "sarvet" nedi skuffer når det ikke er i bruk

Innmeldt
    Jul 2010
    Hvor
    Trondheim
    Alder
    29
    Poengstyrke
    14

Ja, har tenkt i de baner jeg også. Også om man kan finne et noen lunde lavt sofabord med hylle under, velte en bokhylle på siden, sette sammen flere små bord osv. Men jeg har en samboer som er ganske nøye og noe kresen, så alt som kan føre til vanskeligheter med å ha en tv i vater er ikke aktuelt (der røyk min "sette sammen bord"-teori ).

Innmeldt
    Feb 2010
    Hvor
    Poengstyrke
    29

Vi har skrudd tv'n på veggen, med vater og lasermål, så jeg skjønner hva du mener

Innmeldt
    May 2010
    Alder
    25
    Poengstyrke
    14

Sitat Opprinnelig lagt inn av Me87 Se innlegg
    Men denne er jo 136 cm

Innmeldt
    Jul 2010
    Hvor
    Trondheim
    Alder
    29
    Poengstyrke
    14

Sitat Opprinnelig lagt inn av chakka81 Se innlegg
    Vi har skrudd tv'n på veggen, med vater og lasermål, så jeg skjønner hva du mener
    Så samboeren min er ikke den eneste? Aldri møtt noen som er så nøye som han er, med å ha ting i vater osv.
    Jeg prøvde forøvrig å spørre om vi ikke kunne henge den på veggen i stedet, men tv`en er visstnok for tung siden det er gipsvegg og han skal ha størst mulig tv.

Sitat Opprinnelig lagt inn av Me87 Se innlegg
    Men denne er jo 136 cm
    Haha, sorry - det gikk meg hus forbi. Forslaget skal fremmes, for den var fin. (jeg fikk tidligere i kveld beskjed om at tv-benk var hans oppgave, men jeg må jo blande meg fordet ).

Innmeldt
    Feb 2010
    Hvor
    Poengstyrke
    29

Har ikke den gipsveggen deres stendere da? Her sitter den i stender, og da går det - vi har sponvegg. Men sørg for å treffe stenderen på første forsøk, vårt første forsøk resulterte i minst 20kg tv (husker ikke hvor tung han sa den var) fra 150cm høyde rett i gulvet

Innmeldt
    Apr 2010
    Hvor
    Oslo
    Alder
    32
    Poengstyrke
    29

Har brukt mye tid på dette selv. Jeg tror vi ender med denne skjenken fra Ikea, mye fordi den har skyvedører, slik at dekoder, playstation etc kan gjemmes bort.
    Den er akkurat 150, så blir kanskje litt for lang for dere?

Ellers kan det hende det finnes morsomme forslag på Ikea-hackers? Veldig spennende side
    Etter fire år og to IVF fkk vi verdens fineste frøken!
    ​​

Innmeldt
    Jul 2010
    Hvor
    Trondheim
    Alder
    29
    Poengstyrke
    14

Sitat Opprinnelig lagt inn av chakka81 Se innlegg
    Har ikke den gipsveggen deres stendere da? Her sitter den i stender, og da går det - vi har sponvegg. Men sørg for å treffe stenderen på første forsøk, vårt første forsøk resulterte i minst 20kg tv (husker ikke hvor tung han sa den var) fra 150cm høyde rett i gulvet
    Aner ikke jeg, har den sikkert. Akkurat den biten lar jeg være opp til sambo for jeg har så lite peiling.

Sitat Opprinnelig lagt inn av *Klara* Se innlegg
    Har brukt mye tid på dette selv. Jeg tror vi ender med denne skjenken fra Ikea, mye fordi den har skyvedører, slik at dekoder, playstation etc kan gjemmes bort.
    Den er akkurat 150, så blir kanskje litt for lang for dere?

Ellers kan det hende det finnes morsomme forslag på Ikea-hackers? Veldig spennende side
    Etter enda nærmere studering av plantegninger kan det se ut til at veggen er bittelitt mer enn 150cm, så vi avventer kjøp av tv-benk til vi har vært der på befaring. Skal på befaring om 2 uker, så da skal vi måle så vi er 100% sikker på hvor lang den er.

Takk for linker! Skal sjekke ut de.

Innmeldt
    Apr 2010
    Hvor
    Oslo
    Alder
    32
    Poengstyrke
    29

Veldig lurt å dobbeltsjekke irl, ja Veldig kjedelig å ha kjøpt masse ting som nesten passer!
    Etter fire år og to IVF fkk vi verdens fineste frøken!
    ​​

Annonsebilag

Vårens festmat
Her finner du en rekke flotte retter til festbuffeen

17-mai kaken
Vi gir deg tips og råd til hvordan du skal bake den perfekte 17.mai kaken.

Dropp ikke frokosten!
Få gode tips og råd om hvordan du kan få en god frokostrutine, og les hvorfor det er viktig!

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •