Jeg er i uke 8 nå.. og teller mest ned til at kvalmen kanskje slipper litt taket..!
Jeg kaster ikke mye opp. Men brekker meg!
Hvilken uke ga kvalmen seg hos deg?
Endelig mamma etter 3 icsi. Sladrer med Lykkekløver, Idamari & Englefruen.
ga seg ikke her , er i uke 19 og er fortsatt kvalm, men ikke så intenst som de første 4 mnd, kommer og går nå og fremkalles av lukter og mat. Mange matvarer jeg fortsatt må unngå.
Beste tipset jeg har erfart er å spise bare litt av gangen ca hver 3 time og spise mat som ikke har sterk smak /lukt. men det er jo så individuellt hva man liker og ikke liker.
Jeg blir mere kvalm av melk men youghurt , ost går fint. Kvalm av allt brød men knekkebrød går greit.Kvalm av kjøtt og sterke lukter/smaker .
safe matvarer for meg er , grønne epler, kiwi, appelsiner, app.jiuce, bananer, lapskaus, fisk,gulerøtter, saftis og vann med smak =)Klarte heller ikke noe søtt første 4 mnd.
For de fleste gir det seg vel et sted mellom uke 12-14.. Håper du er heldig en da, jeg kan ikke lenger huske hvordan det er å ikke være kvalm hehe
men tenker på at det er verdt det tilslutt= 0
Var kvalm fram til uke 22-23, men var på sitt verste mellom uke 8-19 ..
Men alle er forskjellige
For meg hjalp det med tørre kjeks, knekkebrød, loff og vatn)
Lykke til, håpe kvalmen gir seg!![]()
Kvalmen starta i uke 8 og er nå værre enn noen gang ! uke 13 nå...
Snuppelura
Ga seg aldri hos meg, men akupunktur hjalp veldig!
Mamma til verdens beste 1 åring!
Vil bare høre fra de som det ga seg hos i uke 12Neida.. hehe! Satser på det letter om noen uker/mnd!
Endelig mamma etter 3 icsi. Sladrer med Lykkekløver, Idamari & Englefruen.
Uke 39 +1Og jeg fødte uke 39+0
![]()
Fakta om laktoseintoleranse
Hva er egentlig laktoseintoleranse? Hvilke meieriprodukter kan jeg spise? Få gode tips og råd!
Dropp ikke frokosten!
Få gode tips og råd om hvordan du kan få en god frokostrutine, og les hvorfor det er viktig!
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)