Viser resultatene 1 til 14 av 14

Hybrid View

Innmeldt
    Jul 2010
    Hvor
    Ringerike
    Alder
    27
    Poengstyrke
    500

1års trass ~ hvordan takle det?

Tips og råd for hvordan man skal takle ting når ungen trasser?

Innmeldt
    Jul 2010
    Hvor
    Ringerike
    Alder
    27
    Poengstyrke
    500

Sv: 1års trass ~ hvordan takle det?

1åringen min har begynt å trasse no så inni hampen!
    Alt fra bleieskift, påkledning, spising er bare et rent helvete store deler av tiden!
    Han hyler, sparker, slår med armene, krokodilletårer you name it.
    Hyler etter å ville opp på fanget, men bare åler seg av igjen for deretter å hyle når han da havner på gulvet igjen.
    Føler meg skikkelig rådvill her jeg sitter for dagene er ikke mye koselige lengre når det stort sett er som dette.

Han har perioder han er blid og fornøyd altså, hver dag! Men så kommer disse utbruddene helt plutselig og kan enten gå fort over eller forsette ut dagen.

Råd mottas med takk

Innmeldt
    Jun 2010
    Hvor
    Bedfordshire, England! <3
    Alder
    27
    Poengstyrke
    24

Sitat Opprinnelig lagt inn av cazzy Se innlegg
    1åringen min har begynt å trasse no så inni hampen!
    Alt fra bleieskift, påkledning, spising er bare et rent helvete store deler av tiden!
    Han hyler, sparker, slår med armene, krokodilletårer you name it.
    Hyler etter å ville opp på fanget, men bare åler seg av igjen for deretter å hyle når han da havner på gulvet igjen.
    Føler meg skikkelig rådvill her jeg sitter for dagene er ikke mye koselige lengre når det stort sett er som dette.

Han har perioder han er blid og fornøyd altså, hver dag! Men så kommer disse utbruddene helt plutselig og kan enten gå fort over eller forsette ut dagen.

Råd mottas med takk
    Vi har det på samme måte.
    Utrolig til trass her og, legger seg på gulvet å nærmest banker bena under seg. hehe

Jeg overser det rett og slett, men setter i til henne om det blir for ille, og avleder litt, men helst overser jeg det og forklarer henne rett og slett at sånn går ikke ant.

Og når hun roer seg litt så kan hun få hva det enn er hun skal ha av mat, for å prøve å spise mens en hyler ender bare med ting i vranghalsen!
    Bleien den skifter jeg på fanget jeg, da har jeg FULL kontroll på armer og ben, men hun kan fint finne på å dra bena opp under seg å plent nekte meg å skifte, så da blir jeg en smule irritert, men som oftest går det med litt avledning eller blåsing i ansiktet på henne.
    Men en ting jeg er obs på er at hun har en tendens til å ha tilfart og HOPPE på meg om jeg ligger på sofan, og så har hun denne klassiske "okse med horn" angrepet rett i meg, og ofte er det jo magen som får utfallet, og siden det befinner seg en der, så har jeg måttet starte å lære henne at mamma sin mage, den må vi bare stryke for der er det "baby".
    Hun kan være litt voldsom ser dere. Stakkars hunden får gjennomgå til tider, men hun skjønner jo ordet "forsiktig" eller "gentle" som det heter her i huset om gubben er hjemme... og da stryker hun fint og klapper ikke riktig så "hardt". hehe
    Heldigvis har vi jo verdens beste hund da som elsker unger, han rører ikke på seg en gang der hun kryper på han og stikkerh an over alt, bare slikker henne i ansiktet, men det er selvsagt viktig at ungene lærer tidlig hvordan man IKKE gjør med dyra, for in the end of the day så er det jo et dyr man har med å gjøre enn så snille de er, og de skal respekteres.

Legging her GIKK veldig bra i flere måneder, men de siste 3 månedene blir det vel så er hun liveredd for å legge seg alene på rommet sitt på kvelden, så skal investere i et lite nattlys til henne da jeg leste at de ofte kan være mørkeredde i denne alderen og trenge ekstra kontakt. Så jeg legger henne i senga etter stellet og kosen, og synger til henne mens jeg sitter ved siden av, men jeg stryker ikke eller rører henne ikke, og nå tar det ca 5-10min så sovner hun og jeg kan gå ut.
    Det er litt slitsomt å måtte sitte/ligge på gulvet der inne, men men... har prøvd avvenning men hun er rett og slett ikke klar ennå for hun blir hysterisk REDD, det er ikke trass og da får jeg rett og slett bare vente litt til, det går jo fremover da for hun har jo en rutine som er den samme, så nå tar det som sagt kort tid før hun sovner, iforhold til før da måtte jeg være der inne langt lengre.
    Sist endret av PreggoInnie; 29-03-12 kl 00:03.
    Z 05.09.04CA 13.01.11 HS 09.09.12 Bloggen
    Ammetåka, FBG for oss som ammer.

Innmeldt
    Feb 2010
    Hvor
    Et kvitt hus i Møre og Romsdal
    Poengstyrke
    29

Høres kjent ut, egentlig. Her er Tulla bare 10mnd, men mange av kampene vi har med henne virker som om de bunner i ren trass - evt et behov for å ikke innordne seg og en vilje til å bestemme selv.

Vi har valgt et par kamper som vi tar, f.eks så skal bleia skiftes, men om vi bare skal være hjemme så tar vi ikke kampen om å kle på med én gang - vi lar henne leke litt før vi fortsetter. Vi snakker også som om hun forstår hvert ord, forteller henne med rolig stemme at "bleia skal skiftes, og det er opp til deg om det skal gå fort og greit eller om det skal ta lang tid og slåsses om". Jeg skal ikke påstå at det virker, men det hjelper i alle fall meg å holde meg rolig og fokusert Vi har også et par ting på lur som hun ikke får lov å ha annet enn ved bleieskift - da blir hun så opptatt av det at hun glemmer at hun ikke vil.

Jo trøttere og mer slitne hun/vi er, dess vanskeligere er absolutt alt.

Velg de viktigste kampene, og ta én ting om gangen. Skryt masse når han er flink, vær så rolig og bestemt som du bare klarer når det stormer. Lett er det ikke, nei!

Innmeldt
    Jul 2010
    Hvor
    Ringerike
    Alder
    27
    Poengstyrke
    500

Uff jeg har et temperament som ikke ligner grisen...
    Ganske sikker på at jeg har det fra pappa, og jeg vil ikke gi det videre!
    Nå har vi akkurat hatt en skikkelig kamp ved middagbordet igjen og det endte med at han fikk yoghurt for jeg tror han har vondt i munnen idag.
    Det er også en ting jeg syns er vanskelig, når er det hyl pga tenner og når er det bare trass??

Innmeldt
    Feb 2010
    Hvor
    Poengstyrke
    29

Det er supervanskelig! Når er det "vil ikke" og når er det "noe er galt"...

Er det noen rutiner dere kan endre for å gjøre ting lettere? Vi slet fryktelig med legginga til vi flyttet stellet til før kveldsmaten, sånn at hun får tid til å roe seg igjen etter bleie-kampen... Kan dere f.eks avslutte middagen helt før dere tilbyr annen mat og evt tilby den et annet sted enn ved kjøkkenbordet? Mat må han jo ha, men litt dumt om han lærer at hvis han krangler nok så får han det han har lyst på

Innmeldt
    Jul 2010
    Hvor
    Ringerike
    Alder
    27
    Poengstyrke
    500

Vi la han til en ekstra liten power nap halv fem og da vi satte han ved bordet igjen så hylte han med en gang, men etter bare et halvt minutt begynte han å spise, og jeg lekte litt med han ved bordet for å bare fortsette en god tone.
    Og på badet til kveldsstellet lot jeg han ta litt styringen (under kontroll ) og han var strålende fornøyd.

Virker som at hvis jeg bare holder meg rolig under anfallene så går det bedre.. leste tipsene i 2 års trass artikkelen her på mammanett

Innmeldt
    Feb 2010
    Hvor
    Poengstyrke
    29

Ja, det er som oftest reaksjon de er ute etter, og jo tydeligere jo bedre... Men å holde seg rolig og late som ingenting er ikke lett!

Tante fortalte at ene datteren hennes hadde trasset så ille på ei strømpebukse en morgen de skulle i bhg at hun rett og slett hadde satt seg ned på gulvet og grått. Det hadde visst endt med at jentungen hadde tatt på seg strømpebuksa selv, kledd på seg og bedt om unnskyldning for "det var egentlig ikke noe galt med strømpebuksa mamma"...

Nå skal jeg endelig lage "middag", har hatt en to-timers leggekamp med Tullemor nå - la henne for to timer siden fordi hun var trøtt, men ett eller annet sted på veien ombestemte hun seg, og først nå sovnet hun

Innmeldt
    Jul 2010
    Hvor
    Ringerike
    Alder
    27
    Poengstyrke
    500

Uff håper virkelig snuppa di blir enklere å legge snart
    Heldigvis er M kjempe enkel å legge, og hadde han ikke vært det så hadde jeg antakelig sittet på gulvet å grått jeg også

Innmeldt
    Feb 2010
    Hvor
    Poengstyrke
    29

Det går litt bedre for hver dag, men skulle gjerne hatt tilbake den jenta vi hadde for en drøy mnd siden - henne bare la vi klokka 7, og så hørte vi ikke mer før 7-9-tida på morgenen...

Innmeldt
    Oct 2008
    Hvor
    I et hvitt hus.
    Alder
    27
    Poengstyrke
    500

Velg dine kamper - og vær konsekvent.

Jeg syntes kampene var ille da storebror var rundt året, nå har jeg innsett at det bare var barnemat i forhold til hva som kom etterhvert..
    09 & 11

Blogg: Nenne og prinsenes hverdag

Innmeldt
    Feb 2010
    Hvor
    Poengstyrke
    29

Det er vel nå vi legger grunnlaget for å takle de tøffere kampene som kommer

Innmeldt
    Feb 2004
    Alder
    33
    Poengstyrke
    58

Sitat Opprinnelig lagt inn av Nenne Se innlegg
    Velg dine kamper - og vær konsekvent.

Jostein brukte lege seg ned på gulvet og skrike alt han var god for. Løsningen på det var å bare la han ligge der og skrike og når han var ferdig innså han at det ikke gikk og gjorde som han fikk beskjed om.
    Var litt kjipt når han la seg ned midt i butikken, men lot han bare ligge skrike og nå er han helt sluttet med det.
    Mamma til 4
    8 år 6 år
    ​5 år 4 år

Innmeldt
    Aug 2010
    Hvor
    Ringerike
    Poengstyrke
    3

ÅÅÅ, jeg blir såå glad når jeg leser det er flere som har det akkurat som oss hehe.
    Her er det stortsett surving det går i.. huttetu! Blir gal snart!
    Tannpuss her er UMULIG blitt, bleieskift er blæ, påkledning er blæ.... Nå har han også sluttet å sitte rolig å spise, skal heletiden ned på gulvet ( spise er kjedelig ) Når han da kommer ned på gulvet, kan det være galt.. Surve surve!
    Løfter han opp på armen, men da vil han ofte fort ned igjen.. Og da er et pån igjen med surv! Huttetu sier jeg!
    Vi har også maange fine stunder, han elsker å være ute!
    Det er bare så kjedelig med all denne survingen, det er så sliitsomt!

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •