Hei! Jeg får til å amme, men det har på ingen måte vært enkelt.
Til å begynne med ble jeg enormt sår, dette gikk seg heldigvis til etter noen uker, men jeg merker fortsatt at det plutselig kan gjøre litt vondt. Hun suger bra, har et riktig sugetak, men likevel kan det innimellom "stikke" til litt. Det er ikke utdrivingsrefleksen, for den er helt annerledes..
Den er forøvrig ikke helt optimal heller tror jeg.. det hender at den ikke kommer i gang før hun har sugd lenge.
Men; mitt største problem har vært produksjonen.
I begynnelsen hadde jeg MASSE melk. Det rant og sprutet alle veier, og jeg måtte omtrent til med håndklær når utdrivingsrefleksen satte inn. Men ved ca 3 mnd begynte mengden å minke. Det kom så gradvis at jeg ikke tenkte over det først, men så merket jeg at jenta mi spiste oftere og oftere og kortere hver gang..
Jeg har siden da prøvd akupunktur, te -både ferdig "ammemix" og hjemmelaget, jeg legger henne til ofte (hver time på det verste) og hun spiser til det er "tomt".. er det noe annet jeg kan gjøre? Har prøvd å pumpe innimellom også, men det kommer veldig lite og er bare ubehagelig..
Det går sånn som vi gjør det nå, nå får hun mm stort sett hver andre-tredje time gjennom dagen og så en porsjon grønnsaksmos på kvelden. Men det er så slitsomt å ha akkurat ikke helt nok! Og det blir jo veldig ofte amming..
Siden jeg hadde masse i begynnelsen vil jeg jo tro at jeg kan få det igjen!
Sist endret av ennail; 23-03-12 kl 12:06.
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)