Viser resultatene 1 til 2 av 2
    Innmeldt
    Feb 2012
    Poengstyrke
    2

Rykninger under amming

Hei.
    Jeg Har ammet 2 barn og begge ganger får jeg ufrivillige rykninger i armene.

Det er kunn de 2-3 første ukene jeg ammer rykningene kommer. Jeg tørr ikke sitte og amme for redd for og skadet barnet, så må kunn ligge i seng med armene løst. (så de får leve sitt eget liv mens ammingen pågår)
    Er kunn under amming dette skjer og kunn de første ukene.
    Har dette noe med hormoner og gjøre?
    Det går heller ikke ann og holde fast armene mine, de blir "sterke".
    Jeg synes dette er veldig skremmende, og tørr ikke amme uten tilsyn.

Nå prøver vi og få nr 3 og er redd for de samme rykningene igjen mens jeg ammer. Er det sannsynlig det kommer når jeg har hatt det 2 ganger tidligere?

Jeg kan jo nevne at jeg fikk påvist epilepsi som 14 år, er anfallsfri og ikke hatt anfall på veldig mange år. Har ingen form for anfall og bruker minimalt med medisiner. Kan rykningene være epileptiske?
    Og hvorfor får man det under amming og ikke ellers?

Med vennlig hilsen meg

Innmeldt
    Mar 2012
    Poengstyrke
    2

Sv: Rykninger under amming

Hei og takk for spørsmål! Skjønner at du bekymrer deg over dette med rykninger i armene ved amming og om det vil komme tilbake ved barn nummer 3? Nå skal du først ha skryt for å ha stått det over og ammet allikevel 2 barn! Når det gjelder om det kan skyldes epilepsi og evt hormomer kan jeg ikke svare på det. Har ingen erfaring med det og din lege tror jeg kan være den beste til å hjelpe deg. Om han ikke vet råd kan du be legen din kontakte "Nasjonalt kompetansesenter for amming" telefon 23 07 54 00
    Kanskje de vet råd. Ønsker deg lykke til!
    Hilsen ammehjelper og sykepleier Elisabeth Evensen

Annonsebilag

Frokosttips!
Hvor mye bør jeg spise til frokost? Det finnes anbefalinger på nettopp det. Les rådene her.

Kan man spise ost i svangerskapet?
De fleste oster er trygge å spise når du er gravid, mens andre bør du unngå. Vi gir deg svaret.

Smoothieguide
Den ultimate smoothieguiden – 10 tips til den perfekte smoothie!

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Stikkord for denne tråden

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •