Viser resultatene 1 til 2 av 2
    Innmeldt
    Sep 2011
    Hvor
    Kristiansand
    Alder
    28
    Poengstyrke
    2

melk ved prematurfødsel

Jeg har fått et barn 9 uker før tiden, ( ble tatt med keisersnitt) og har lite melk.
    Jeg pumper meg hver 3. Time, men får kun mellom 10 og 25 ml tilsammen på begge bryst, pumper i 15 min hver gang.
    Jeg har prøvd å pumpe hver 2. Time i 48 timer, men da gikk produksjonen ned.

Jeg ønsker å kunne fullamme mitt barn når hun er moden for det,,men er redd jeg aldri får nok melk.

Har du noen gode tips som jeg kan prøve for å få mere melk?

Innmeldt
    Mar 2012
    Poengstyrke
    2

Sv: melk ved prematurfødsel

Hei og gratulerer med den lille!
    Du har store muligheter for å få til ammingen du som er så godt igang allerede og har fått en god start på melkeproduksjonen! 10 - 25 ml er bra for deg som har født for tidlig. På den andre siden så er muligheten ved premature barn for at det blir for lite melk eller oppstår andre problemer større enn når barnet er fullbårent. Det er viktig å være klar over at det er ikke bare din vilje og ønske om å produsere morsmelk og amme det står på, selv om det kan ha betydning, men det er mange andre grunner til at det kan blir problematisk.
    Nå vet vi av forskning at morsmelk og amming er bra og viktig, men det er ikke det vesentligste i et land som Norge. Det er naturlig å sørge over at forventninger til både barseltid og amming blir brutt, men ikke la det bli en verkebyll om det skulle skje. Snakk med helsepersonell og egnede i vennekretsen og familien om dine opplevelser og følelser. Det kan gjøre godt!
    Men som sagt så er du godt igang så jeg legger ved en link til vår nettside hvor det står en god artikkel om for tidlig fødte barn og hvordan få opp melkeproduksjonen.

http://ammehjelpen.no/artikkel/79/Fo...premature-barn

Det er flere ting du kan gjøre bl.a iforhold til hudkontakt med deg og barnet ditt, tolking av barnets signaler osv. Håper det går greit å lese denne
    Hilsen ammehjelper og sykepleier Elisabeth Evensen

Annonsebilag

Vårens festmat
Her finner du en rekke flotte retter til festbuffeen

Dropp ikke frokosten!
Få gode tips og råd om hvordan du kan få en god frokostrutine, og les hvorfor det er viktig!

Fakta om laktoseintoleranse
Hva er egentlig laktoseintoleranse? Hvilke meieriprodukter kan jeg spise? Få gode tips og råd!

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •