Hei.
Jeg håper inderlig du kan gi meg et svar på dette! Jeg er en 26 år gammel jente, gravid i uke 21 +5, og er frisk på alle måter, det eneste er at jeg sliter med vonde tanker og bekymringer i perioder, og når jeg begynner å gråte og er virkelig nedfor hender det jeg begynner å hyperventilere. Jeg har aldri besvimt, men blir litt svimmel og kvalm etterpå. Det varer i ca. 1-2 minutter. Det jeg er så livredd for, er om dette kan ha skadet babyen min, evnt. gjort at han får for lite oksygen og blir hjerneskadet eller om det blir for mye stress for ham eller skader ham på en annen måte? Jeg tenker på dette nesten konstant og er kjempebekymret!!! På ultralyden for litt over en uke siden så alt fint ut, men er usikker på om de kan se slike ting der? Kunne du sag litt om hvordan dette med oksygen til barnet virker, om det uansett har jevn tilførsel av oksygen hele tiden eller om ting som hypervenilering kan skade? Jeg er virkelig kjempebekymret for dette, håper på svar!
Hei ,
Dette er slitsomt for deg , det skjønner jeg så godt , men ikke farlig for barnet.
Babyn får det den ska ha av næring og oksygen via morkaken/navelsnoren.
Men det er nog lurt at du får snakke med noen om dette så du blir roligere nu i graviditeten og til fødseln.
Håper din jordmor/lege kan hjelpe deg til en god samtale eller til en samtalepartner / psykolog.
Håper det blir bedre.
Lykke til.
Hilsen Marie
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)