Noen som har noen kule råd til kakepynting? Jeg er temmelig amatør. Og har ikke allverdens i skapene. Men skal ha glasur på sjokoladekaken og har kjøpt små snøkrystaller i sånn kakestrøpynt. Men siden kaken skal serveres i dåpsselskap hadde det vært kult om pyntingen var litt mere gjennomført enn å bare strø vilt rundt på kaken og thats it..
Tips?
Og så skal jeg lage en ostekake med kjeksbunn. Litt usikker på hva jeg skal pynte den med. I oppskriften er det rund-skjærte biter av kiwi på. Jeg vil heller pynte med noe annet.
Hva med å lage litt mønster og pynt i melis?da er det kun fantasien som setter grenser!
Kan laste ned maler på mye forskjellig fra nettet, babyrangler, omriss av barnevugge osv osv
![]()
Jeg lagde en kake til dåp i fjor, og da lagde jeg små sko av marshmallovfondant(samme greia som marsipan, men ikke laget av nøtter)
om du (foreksempel) hadde printet ut denne (i den str du vil ha)
http://www.checkerdist.com/products/EL138QC
Så kunne du lagt arket under litt gladpack, smeltet hvit sjokolade, og så laget den i hvit sjokolade. Når den har stivnet, kan du legge den oppå kakenHvit sjokolade kan også farges, så da kan du jo lage den rosa/blå, eller hvilken som helst farge du ønsker
![]()
På sjokoladekaken ble det to Freia melkehjerter stående i sjokolademelisglasurtopper.Og foran dem noen glasurtopper med sølvkule til pynt på toppen av hver. Med friske røde jordbær til pynt ved siden av og et melisdryss over hele kaken.
Og på ostekaken lar jeg det være opp til Kirsty som fikk kakene av meg. Hun fikk med to varianter til pynt. (Kan ikke pynte i forkant siden det er krem i toppen) Enten kan hun drysse knuste kjeks over. Eller så kan hun skjære jordbær i skiver og pynte med utover kaken. (Eller begge deler, som hun så fint sa)
Fakta om laktoseintoleranse
Hva er egentlig laktoseintoleranse? Hvilke meieriprodukter kan jeg spise? Få gode tips og råd!
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)