Viser resultatene 1 til 2 av 2
    Innmeldt
    Feb 2009
    Hvor
    Stavanger
    Alder
    28
    Poengstyrke
    5

Flytte til en annen kommune

Hei

Vi har en jente på 2 år som går i barnehage i Stavanger, min samboer begynte å jobbe i Bergen i januar, men pga barnehageplass så kommer ikke meg og vår datter oss opp til Bergen før til august.
    Er det ikke noen unntaksregler for de som må bytte barnehageplass midt i barnehageåret, når man må flytte til en ny kommune?

Jeg synes jo selvsagt at det er utrolig tungvindt at hun ikke får bhg plass før i august når samboer allerede har begynt i jobben i Bergen..

Håper på svar, for det er ingen andre som vet noe om slike situasjoner, men man skulle jo tro at det var mange andre som flyttet til andre steder midt i året uten at det var noe problem.

Mvh Eliise

Innmeldt
    Feb 2012
    Poengstyrke
    0

Sv: Flytte til en annen kommune

Hei!
    Jeg forstår godt at denne situasjonen er litt problematisk, og den er ikke ukjent. Dessverre er det slik at det ikke er noen sentrale lover som bestemmer dette, men du har som du selv sier rett til barnehageplass fra august og en begrunnelse dersom du ikke får det. Jeg ville ringt kommunen du skal flytte til, og spurt om de har noen lokale bestemmelser. Det kan også være en ide å ringe noen private barnehager i nærområdet. Spørsmålet du skal stille er om de har det som kalles løpende opptak, altså at de tar inn barn etter hvert som det blir ledige plasser. Bruk din manns hjemstedsadresse når du søker plass, da flere kommuner krever at adressen er innenfor kommunegrensene for å kunne søke barnehageplass. Du bør søke allerede nå, og være nøye på prioriteringslisten. Jeg ønsker dere lykke til, og håper det ordner seg for dere så snart som mulig!
    Morten
    Les Mortens Solheims blogg:

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •