Viser resultatene 1 til 3 av 3
    Innmeldt
    Oct 2010
    Hvor
    oslo
    Poengstyrke
    0

kommunal vs privat

Har tidligere hatt barn i kommunal barnehage, og har søkt attpåkladden i privat nå. Satt i fau i kommunal barnehage og fikk litt inside information om budsjett osv. Var meget lave matbudsjetter der, og lite utdannede førskolelærere. De fleste var på disp. Hvordan er din erfaring med private barnehager med tanke på mat og pedagoger og førskolelærere

Innmeldt
    Feb 2012
    Poengstyrke
    0

Sv: kommunal vs privat

Hei!
    Dette varierer veldig fra kommune til kommune, og fra barnehage til barnehage. I noen kommuner er det de private aktørene som er dyktigst til å rekruttere førskolelærere, og andre steder er det kommunen selv som får til dette best. Når det gjelder matpenger er det slik at en barnehage kan velge å vedta å ha egen innbetaling av matpenger, som kommer utover maksprisen på 2330,- /mnd. Det er også forskjell på om barnehagen tilbyr måltider eller ikke. Mitt tips er å sjekke ut dette lokalt. Hør med andre foreldre om deres erfaringer, og spør også den enkelte barnehage både om pedagogtettheten og matpenger.
    Morten
    Les Mortens Solheims blogg:

Innmeldt
    Oct 2010
    Hvor
    oslo
    Poengstyrke
    0

Sv: kommunal vs privat

I bydelen jeg bor i i oslo, så innførte de noe som heter makspris loven, som sier at man ikke kan kreve foreldrene for mer enn oppholdsavgiften... Det var det som gjorde slik at jeg valgte å søke privat denne gangen. Takk for tipsene

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •