Viser resultatene 1 til 2 av 2

Tråd: To livmorer

Innmeldt
    Feb 2012
    Poengstyrke
    0

Question To livmorer

Hei!
    For noen uker siden var jeg hos gynekolog og fikk invendig ultralydundersøkelse. Dette fordi jeg har mye vondt i magen og legen min mente dette kunne være cyster på eggstokkene (noe det ikke var). Vi oppdaget da at jeg har to livmorer. Den ene er litt større enn den andre, ellers har jeg to eggstokker og alt er normalt der nede bortsett fra det faktum at jeg har to livmorer. Når jeg fikk vite dette ble jeg så satt ut at jeg ikke fikk spurt om noe annet. Sitter nå igjenn med noen spørsmål og håper du kan svare meg på disse.

Kan det bli vanskeligere for meg å bli gravid ? og hvis jeg skulle bli gravid, vil jeg kunne ha et norma"lt svangerskap ? Er det større sjangse for at noe skal gå galt under svangerskapet ?
    Er det ellers noe jeg burde vite om dette som jeg ikke har fått spurt om ?

Takk for svar
    Sist endret av Mahl2; 15-02-12 kl 13:52.

Innmeldt
    Feb 2012
    Poengstyrke
    2

Sv: To livmorer

Hei!
    Når du sier 2 livmorer så blir jeg litt usikker.. Det er flere muligheter her. Der er 7 grupper av avvikende utseende på livmoren. Noen former ser ut som 2 livmorer men er det ikke...
    Spørsmålet er om du har 2 livmorhalser eller om det ikke drejer seg om en 2 delt livmor.
    Dette er ikke alltid enkelt å se med vanlig 2 dimensjonal ultralyd men ses oftest tydlig med 3D ultralyd av livmoren. Noen livmor-varianter har en skillevegg (septum) som helt eller delvis deler livmorhulen i 2 mens andre former er 2 separate halve livmorer.

Generelt sett så kan det være vanskeligere å bli gravid og uten å ha sett bilder av din livmor så bør man vurdere slike svangerskap som risikosvangerskap der det er risiko for spontan abort, dårlig tilvekst og fortidlig fødsel. Et slikt svangerskap bør kontrolleres hos spesialist!

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •