Viser resultatene 1 til 2 av 2
    Innmeldt
    Dec 2011
    Hvor
    Tistedal
    Poengstyrke
    2

Sosialpenger kan da sosialetaten ta av engansstønaden?

Jeg er nå mellom alt mulig av rettigheter og endte derfor opp med å mått søke supplerende sosialstønad. Nå hører jeg at sosialetaten kan holde tilbake supplerende bidrag som betales ut til meg, på grunnlag av engangsstønaden. Har de hjemmel i lov om det? Jeg trodde engangsstønaden skulle gå til å kjøpe inn nødvendig utstyr til babyen... hvis de har hjemmel i en eller annen lov, hva sier i såfall denne, og jeg må bare stille et siste spørsmål, er det ikke meningen at man en gang skal kunne ha littegrann ekstra penger?

Innmeldt
    Aug 2009
    Poengstyrke
    4

Sv: Sosialpenger kan da sosialetaten ta av engansstønaden?

Det stemmer at engangsstønad skal regnes som inntekt og at det skal tas hensyn til den ved utmåling av stønad til livsopphold. Årsaken til dette er at økonomisk sosialhjelp er en ytelse som man kun har rett til dersom man ikke har noen andre midler. Dette følger av lov oms osiale tjenester i arbeids- og velferdsforvaltningen.

Jeg anbefaler deg å søke om Arbeidsavklaringspenger,dersom du ikke har mulighet til å arbeide eller studere når babyen din er blitt så stor at du kan det. På grunn av sosialhjelpens lave satser og strenge reglerer det ikke meningen at man skal motta økonomisk sosialhjelp over lengere tid.
    Med vennlig hilsen

Advokat Maria Cabrera Stråtveit

www.frykmankramer.no
    Tlf. 22 99 47 00

Annonsebilag

Vårens festmat
Her finner du en rekke flotte retter til festbuffeen

Dropp ikke frokosten!
Få gode tips og råd om hvordan du kan få en god frokostrutine, og les hvorfor det er viktig!

17-mai kaken
Vi gir deg tips og råd til hvordan du skal bake den perfekte 17.mai kaken.

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •