Hei alle sammen.
Jeg skjønner at det jeg skriver nå vil provosere og vekke harme, men dette er min mening fra bunnen av mitt hjerte!
Min søster har en venninne som har slitt med narkotikamisbruk og depresjoner. Hun har hoppet fra forhold til forhold og ble gravid med en narkotikamisbruker. Fra den dagen hun fant ut at hun var gravid sluttet hun med dop. Svangerskapet gikk greit, og hun fødte en velskapt gutt for 5-6 mnd siden. Etter fødselen har hun på sosiale medier delt at hun sliter med selvmordstanker, og hun har vært på ett mødrehjem for å vise at hun kan ta vare på barnet sitt.
En mnd etter fødselen tok forholdet mellom henne og barnefaren slutt. Ett par uker seinere ble hun forlovet med en ny.
Ett par mnd etter fødselen skreiv hun på facebook "kan noen passe gutten min i helga, hvem som helst? Jeg trenger å slappe av". Hvem gjør det?
3 mnd etter fødselen blei hun gravid med den nye forloveden sin. Og for ett par uker siden fikk barnet andregrads forfrysning på fingrene. Barnevernet har fungt henne tett. Og nå har de tatt fra henne barnet.
Burde denne kvinnen ha enda ett barn? Jeg mener hun bør ta abort! Hun klarer ikke å ta vare på det livet hun har skapt, og da burde hun ikke sette enda ett liv til verden!
Nei, det er sant. Men det er lov å ha en mening. Trengte å få en utblåsning her. Jeg veit at det lille livet i magen er hellig for mange, men er det virkelig bedre å få ett barn og at dette havner i fosterhjem og får en dårlig barndom uten mamma? Jeg ville gi henne en sjanse, men når hun mister barnet hun allerede har fått til barnevernet syns jeg grensen er nådd!
![]()
Enig her. Og det finnes et alternativ: adopsjon.
Jeg er nok enig med Jannelynx i at damen burde ha droppet å bli gravid igjen siden hun sliter sånn med omsorgen for det barnet hun allerede har, men man kan bli gravid uten å mene det også. Det er slett ikke sikkert at noen av graviditetene var planlagt.
Nå er det jo ikke nødvendigvis slik at barn i fosterhjem har en dårlig barndom. Jeg har en venninne som er fostermor for ei lita jente, de har hatt henne siden fødselen, og vil nok ha henne til hun blir voksen. Skal garantere deg at denne jenta ikke har det vondt på noen som helst måte.
Er yoghurt en sukkerbombe for barn?
At en matvarer inneholder tilsatt sukker betyr ikke nødvendigvis at den er usunn.
Kan man spise ost i svangerskapet?
De fleste oster er trygge å spise når du er gravid, mens andre bør du unngå. Vi gir deg svaret.
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)