Viser resultatene 1 til 9 av 9
    Innmeldt
    Jan 2012
    Hvor
    Oslo
    Poengstyrke
    0

Enkelte bør ta abort!

Hei alle sammen.
    Jeg skjønner at det jeg skriver nå vil provosere og vekke harme, men dette er min mening fra bunnen av mitt hjerte!
    Min søster har en venninne som har slitt med narkotikamisbruk og depresjoner. Hun har hoppet fra forhold til forhold og ble gravid med en narkotikamisbruker. Fra den dagen hun fant ut at hun var gravid sluttet hun med dop. Svangerskapet gikk greit, og hun fødte en velskapt gutt for 5-6 mnd siden. Etter fødselen har hun på sosiale medier delt at hun sliter med selvmordstanker, og hun har vært på ett mødrehjem for å vise at hun kan ta vare på barnet sitt.
    En mnd etter fødselen tok forholdet mellom henne og barnefaren slutt. Ett par uker seinere ble hun forlovet med en ny.

Ett par mnd etter fødselen skreiv hun på facebook "kan noen passe gutten min i helga, hvem som helst? Jeg trenger å slappe av". Hvem gjør det?

3 mnd etter fødselen blei hun gravid med den nye forloveden sin. Og for ett par uker siden fikk barnet andregrads forfrysning på fingrene. Barnevernet har fungt henne tett. Og nå har de tatt fra henne barnet.

Burde denne kvinnen ha enda ett barn? Jeg mener hun bør ta abort! Hun klarer ikke å ta vare på det livet hun har skapt, og da burde hun ikke sette enda ett liv til verden!

Innmeldt
    Feb 2010
    Hvor
    Et kvitt hus i Møre og Romsdal
    Poengstyrke
    29

Sv: Enkelte bør ta abort!

Det finnes nok de som bør ta abort, men det er ikke opp til meg å avgjøre hvem!

Innmeldt
    Jan 2012
    Hvor
    Oslo
    Poengstyrke
    0

Nei, det er sant. Men det er lov å ha en mening. Trengte å få en utblåsning her. Jeg veit at det lille livet i magen er hellig for mange, men er det virkelig bedre å få ett barn og at dette havner i fosterhjem og får en dårlig barndom uten mamma? Jeg ville gi henne en sjanse, men når hun mister barnet hun allerede har fått til barnevernet syns jeg grensen er nådd!

Innmeldt
    Feb 2010
    Hvor
    Et kvitt hus i Møre og Romsdal
    Poengstyrke
    29

Det er meget mulig hun burde vurdere om abort ville være riktig, men det må også tas hensyn til mors psykiske helse på lang sikt. Man skal tross alt leve med å ha tatt abort også.

Innmeldt
    Jan 2012
    Hvor
    Oslo
    Poengstyrke
    0

Helt enig. Men syns barnet bør komme foran mor i sånne saker... eller, i alle saker

Innmeldt
    Jun 2011
    Hvor
    Trøndelag
    Poengstyrke
    4

Sitat Opprinnelig lagt inn av chakka81 Se innlegg
    Det er meget mulig hun burde vurdere om abort ville være riktig, men det må også tas hensyn til mors psykiske helse på lang sikt. Man skal tross alt leve med å ha tatt abort også.
    Enig her. Og det finnes et alternativ: adopsjon.

Jeg er nok enig med Jannelynx i at damen burde ha droppet å bli gravid igjen siden hun sliter sånn med omsorgen for det barnet hun allerede har, men man kan bli gravid uten å mene det også. Det er slett ikke sikkert at noen av graviditetene var planlagt.

Innmeldt
    Jan 2012
    Hvor
    Oslo
    Poengstyrke
    0

Kvinnen blei gravid fordi hun ville spare penger på å ikke kjøpe p-piller. Syns først og fremst forferdelig synd på barna i denne situasjonen! Blir så engasjert, siden jeg er like langt på vei som hun er...

Innmeldt
    Jun 2011
    Hvor
    Trøndelag
    Poengstyrke
    4

Huff, for en logikk...som om det er billigere å få barn! Må bare le litt oppgitt altså, selv om det så klart er mest tragisk.

Innmeldt
    Sep 2004
    Hvor
    Lykkeland
    Alder
    27
    Poengstyrke
    79

Sitat Opprinnelig lagt inn av Jannelynx Se innlegg
    Nei, det er sant. Men det er lov å ha en mening. Trengte å få en utblåsning her. Jeg veit at det lille livet i magen er hellig for mange, men er det virkelig bedre å få ett barn og at dette havner i fosterhjem og får en dårlig barndom uten mamma? Jeg ville gi henne en sjanse, men når hun mister barnet hun allerede har fått til barnevernet syns jeg grensen er nådd!

Nå er det jo ikke nødvendigvis slik at barn i fosterhjem har en dårlig barndom. Jeg har en venninne som er fostermor for ei lita jente, de har hatt henne siden fødselen, og vil nok ha henne til hun blir voksen. Skal garantere deg at denne jenta ikke har det vondt på noen som helst måte.
    Mamma til; -02 -05 -06

Annonsebilag

Er yoghurt en sukkerbombe for barn?
At en matvarer inneholder tilsatt sukker betyr ikke nødvendigvis at den er usunn.

Kan man spise ost i svangerskapet?
De fleste oster er trygge å spise når du er gravid, mens andre bør du unngå. Vi gir deg svaret.

Smoothieguide
Den ultimate smoothieguiden – 10 tips til den perfekte smoothie!

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Stikkord for denne tråden

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •