Viser resultatene 1 til 15 av 15

Tråd: Mistet :(

Innmeldt
    Feb 2012
    Hvor
    vestlandet
    Alder
    25
    Poengstyrke
    0

Unhappy Mistet :(

i dag skulle vært starten på uke 6, men i natt gikk det skikkelig galt min lille spire ville ikke sitte

også vi som var/er så klare for dette, vi gledet oss sånn dette er rett og slett helt jævlig.. føler meg fæl, unyttig og tom

trudde ikke det ville skje igjen, men er på enmåte "glad" det heller skjedde så tidlig som nå enn som sist, i uke 27. kommer eg noen gang til å bli mer enn bare en englemamma?
    Englemor siden 2010 Vil bli gravid igjen

Innmeldt
    Jan 2009
    Hvor
    Danmark
    Poengstyrke
    8

Sv: Mistet :(

Hei Lillmari.

Skjønner at du skal gjennom en veldig tung periode nå. Frygtelig vondt å høre at du i tillegg har opplevd å miste så sent som i uke 27. Hva var årsaken til det?

Jeg har ikke mistet så sent som deg, men har selv hatt tre spontanaborter innenfor de siste fire årene, og man kan jo ikke hjelpe for å føle seg unyttig og unormal når spira ikke vil sitte. (Nå er jeg selvsagt litt oppe i åra og mere forberedt på at dette kan skje, det skjer jo oftere når en er på min alder,)

Jeg mistet to ganger før jeg hadde en full graviditet og fikk en fantastisk liten gutt. Jeg prøvde å tenke på at hvis jeg ikke hadde mistet de to første, så hadde jeg jo aldri fått lille Eivind. Det gjorde det litt lettere å akseptere at jeg hadde mistet tidligere.

Selv om du føler deg unyttig nå, så er det veldig lite sannsynlig at du ikke
    kommer til å bli mor. Man er også ekstra fertil i perioden etter man har mistet, jeg har hørt om mange som ikke har fått mensen igjen fordi de blir så fort gravide deretter. Så hvis du føler deg klar psykisk, og ikke skal ha foretatt en utskrapning, så ville jeg bare ha hoppet opp på hesten igjen så fort som mulig. Når en får en utskrapning (som du nok ikke behøver når du mister så tidlig) så skal slimhinna inne i livmora gjerne ha litt tid til å gjendannes før en ny graviditet anbefales.

Jeg ønsker deg alt mulig hell og lykke med prøvinga, for du må bare fortsette, og snart har du en ny spire som blir hengende hos deg i åtte måneder mere Stor klem fra Henrikke

Innmeldt
    Feb 2012
    Hvor
    vestlandet
    Alder
    25
    Poengstyrke
    0

Tusen takk for flotte og oppmuntrende ord, er vist et hormonvrak i dag, ler og gråter om hverandre, overlevde så vidt jobb men klarte å holde gråten i sjakk til eg kom hjem.

dei fann ikke ut hvorfor lille maddelein døde, men det var noen grusomme måneder, og gjør enda fryktelig vondt ;( tenker på henne hver dag, og det er tunft å tenke på at eg har født et barn eg aldri vil se vokse opp;,(

du skriver man er mer fertil i denne perioden? når kan vi ha samleie igjen for at dette muligens vil virke? skal man følge de orginale eggløsningene? for det vil være /ville vært i dag.. eg er så klar for å bli mamma, finnes ikke større ønske.

Innmeldt
    Mar 2008
    Hvor
    Akershus
    Alder
    25
    Poengstyrke
    19

Endelig mamma etter 3 icsi
    . Sladrer med Lykkekløver, Idamari & Englefruen.

Innmeldt
    May 2010
    Poengstyrke
    4

Ånei, så leit!!! De beste tanker til deg! Føler virkelig med deg...

Innmeldt
    Nov 2009
    Hvor
    Telemark
    Alder
    28
    Poengstyrke
    8

Sender deg og mannen varme tanker
    Prøvere siden sept. 2009 - Uforklarlig barnløs - SA april 12 og november 12 - sladrer med Jame

Innmeldt
    May 2010
    Alder
    25
    Poengstyrke
    14

Trist å lese

Innmeldt
    Jan 2009
    Hvor
    Danmark
    Poengstyrke
    8

Hei igjen Lillmari, det er godt at jeg kunne trøste litt, selv om jeg kan jo overhode ikke sette meg inn i hvordan det er å miste så sent som du har gjort. Da må savnet være veldig stort, og det er klart at du fokuserer veldig på å bli gravid igjen.
    Man kan egentlig ikke vite når eggløsning kommer etter en SA, man vet bare at den har vært ca fjorten dager før mensen kommer. Min lege sa at jeg ville få mensen igjen fire til seks uker etter SA, dvs at eggløsningen kunne komme alt fra to til fire etter SA. Hvis jeg var deg ville jeg sørge for å ha sex hver andre eller tredje dag fra en uke til halvannen etter din SA og fram til mensen kommer (eller ikke kommer;-). Hvis man er glad i sex er det jo ikke noe problem, men hvis man ikke er i form til det kan det jo være litt mye;-)
    Lykke til kjære deg, det positive i det hele er at det ser ut til dere ikke har problemer med å bli gravid, og da skal spira helt sikkert sitte en dag veldig snart

Innmeldt
    Feb 2012
    Hvor
    vestlandet
    Alder
    25
    Poengstyrke
    0

takk alle for klemmer og trøstende ord, varmer hjertet
    vi skal prøve videre for harde livet nå som eg og kjæresten har fått smaken for det søte liv, vi hadde store planer om både ditt og datt, faddere, bilseter, nattevaktene og alt, jinxet vel oss selv litt med så store planer :/ vi starter neste helg^^ og håpet er oppe igjen! noen som vet hvor lenge man blør? vet eg ikke har gått så lenge enda men føles ut som en evighet og at det er veldig mye klumper som kommer (sånn ikke for å være ekkel eller noe)

Tusen takk for all støtte :-*

Innmeldt
    Apr 2009
    Poengstyrke
    7

Så utrolig leit. Sender en
    Jeg mistet selv for to uker siden, i uke 7. Mistet første gang tre måneder før det igjen i uke 5. Det var helt forferdelig å miste, spesielt andre gangen, men jeg kan ikke engang forestille meg hvordan dere må ha hatt det første gangen.

Men vi skal selvfølgelig bli gravide igjen! Jeg vet det er tungt akkurat nå, men det gjelder å se framover!

Hvis jeg regner første blødningsdag under SA som første syklusdag så fikk jeg EL igjen en dag forsinket sist. Jeg kjenner nå at EL er på trappene igjen. Det gir meg nytt håp.
    Det er riktig at man er mer fruktbar etter SA. Jeg hadde slitt i flere år for å bli gravid, men etter sist SA så var jeg gravid igjen i pp 2. Jeg tenker at kroppen er ekstra innstilt på graviditet. Jeg merket også symptomer tidligere, akkurat som om kroppen "husket" fra forrige gang.
    Utredn. m.lap '09/SA okt '11 & mulig EX.U. jan '12/Utredn. hab.abort '13

Innmeldt
    Feb 2012
    Hvor
    vestlandet
    Alder
    25
    Poengstyrke
    0

det var litt sånn eg tolket det, at i natt til i går da når blødningen startet var første dag i ny syklus og man må telle derfra. når du skriver pp2, hva betyr det? er heelt ny her inne og kjenner ikke til alle forkortelsene..

det å miste nå er ikke like ille som sistgang, nå vil eg/vi bare hoppe på igjen med engang! etter maddelein (min engel) tenkte eg; eg vil ha mangen barn, eg vil ha så mangen eg kan få og det mener eg enda! eg vet ingen, uansett hvor mangen barn vil gjøre opp for henne, men eg innsåg hvor mye eg faktisk har lyst på barn, og jo fler jo bedre.

første gangen var eg alene om alt og drittsekken som var faren(gammelgammel ex som den gang var et onenigth stand) sa til meg menst eg var på sykehuset 2 timer etter eg hadde født at han ble letta og glad det skjedde, bare fordi han ikke var klar for dette. det gjorde ikke ting noe bedre og har forfulgt meg helt siden, hører forsatt ordene når dagen popper inn i hodet mitt (som skjer regelmessig). kan ikke hjelpe for å føle meg litt hevngjerrig, selvom det aldri har kommet til stykket. han fikk aldri se henne,holde henne, han ville ikke komme i begravelsen, han ville ikke ha noe med noen av oss å gjøre.

Woooof* sorry måtte bare blåse ut litt steam! dette er noe eg aldri klarer å fortelle til noen vokalt, alt for sårt!

Innmeldt
    Jan 2012
    Poengstyrke
    2

off, så trist, føler med deg.... Har sjølv mistet så seint, var 4 mnd på vei når eg mistet pga masse stress. Men har fått ein nydelig liten gutt no da<3 også er eg gravid igjen, håper alt går som det skal!... Og masse tanker til deg, er knusende og miste, håper du snart får din kjangs! Masse trøste klemmer!

Innmeldt
    Apr 2009
    Poengstyrke
    7

PP betyr prøveperiode. Det vil si jeg ble gravid igjen i prøveperiode to etter forrige SA.

Bare å blåse ut det du vil. Det er godt å ha et forum der man kan være anonym, og samtidig møte mennesker som opplever lignende som en selv.
    Utredn. m.lap '09/SA okt '11 & mulig EX.U. jan '12/Utredn. hab.abort '13

Innmeldt
    Feb 2012
    Hvor
    vestlandet
    Alder
    25
    Poengstyrke
    0

Sitat Opprinnelig lagt inn av Hestejenta91 Se innlegg
    off, så trist, føler med deg.... Har sjølv mistet så seint, var 4 mnd på vei når eg mistet pga masse stress. Men har fått ein nydelig liten gutt no da<3 også er eg gravid igjen, håper alt går som det skal!... Og masse tanker til deg, er knusende og miste, håper du snart får din kjangs! Masse trøste klemmer!
    Gratulerer så masse
    vi håper på en stor familie en dag og holder håpet oppe

Innmeldt
    Feb 2012
    Hvor
    vestlandet
    Alder
    25
    Poengstyrke
    0

Sitat Opprinnelig lagt inn av maia_83 Se innlegg
    PP betyr prøveperiode. Det vil si jeg ble gravid igjen i prøveperiode to etter forrige SA.

Bare å blåse ut det du vil. Det er godt å ha et forum der man kan være anonym, og samtidig møte mennesker som opplever lignende som en selv.
    Ja det føles veldig godt å kunne snakke fritt ut anonymt, få råd, gode ord og tanker fra andre, hvem hadde vist det finnes så mangen gode mennesker som faktisk tar seg til å stoppe opp for å si noen gode ord til noen dei ikke vet hvem er er virkelig virkelig rørt <3

Annonsebilag

17-mai kaken
Vi gir deg tips og råd til hvordan du skal bake den perfekte 17.mai kaken.

Dropp ikke frokosten!
Få gode tips og råd om hvordan du kan få en god frokostrutine, og les hvorfor det er viktig!

Fakta om laktoseintoleranse
Hva er egentlig laktoseintoleranse? Hvilke meieriprodukter kan jeg spise? Få gode tips og råd!

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 2 brukere som nå ser på denne tråden. (1 medlemmer og 1 gjester)

Array

Stikkord for denne tråden

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •