Lager en skravletråd som vi kan bruke når vi har prøvd noe nytt eller lurer på et eller annet...![]()
Sist endret av Brita; 24-02-05 kl 19:34.
Brita, mamma`n til Sara 5/4-04 og Ingrid 3/2-08, og venter ei jente 1. juledag.
Har dere prøvd den nye Comforten; Pære og ginko??? Lukter så delig altså!!!![]()
Jeg har brukt Sensitiven så lenge at jeg syns den lukter lim...![]()
Har forresten prøvd First Price tøymykneren også, den er helt grei, mild og god lukt. Også koster den bare en 5er!!
Jif er super!! Har både tørr og våt!:upp:
Den derre sprayen er også kjekk!
Jeg har i laaaaaang tid sverget til grønnsåpe når jeg vasker i heimen. Tenker da spesiellt på gulvvasken.
Har på en måte gått litt lei av grønnsåpelukta jeg, så nå har jeg bytta til hvit ajax. Nå lukter det reint mye mye lenger. Skjønner ikke at jeg ikke har brukt den før?! Bruker fortsatt grønnsåpe i støvtørkingsvannet da.
Den er forøvrig glimrende på tak og vegger også, ajax altså. Blir overhodet ikke skjoller. Har nettopp rundvaska en leilighet, så jeg snakker av erfaring![]()
Hva bruker dere da?
Flytter dette innlegget over i ting og tang-skravletråd...
Jeg bruker også en Ajax når jeg ordenlig vasker gulvene, Lukter så deilig.
Grønnsåpe skal man helst bare bruke på tregulv, på linoleum o.l. legger den seg bare som et fettlag på gulvet og samler møkk... Usj!
Ja, Sirenia, den er verdt å prøve!:upp:
Her i huset går det i grønnsåpe og salmiakk, men så har vi skikkelige tregulver nesten i hele huset, bortsett fra kjøkkenet! Skal bli parkett der etterhvert...![]()
Jenter født 14.12.04, 12.02.07, 16.06.08 & 31.07.12
Testa de våte moppene fra jif jeg...de er supre på badet! men kan bli litt veeel dyre i lengden om man bruker dem overalt..![]()
Har ubehandlet kjøkkenbord og stoler.Og de har nå blitt litt "svarte"og masse riper i bordet..Så i dag har jeg vasket det med Pingo kraftvask(brukte skuresvamp).Og møblene ble gode som ny!!Dette var skikkelig effektivt altså
.
Lykkelig mamma til to herlige gutter!
Se hva jeg fant når jeg gjorde rent før helga
Den stod så fint til utstilling på ganggolvet.
Ææææææsj!
![]()
Hva gjorde du med den? Trampa på den eller?![]()
Jeg daska til den med fluesmekka![]()
Har laminat-skipsgulv. Det er umulig å få fint.Blir skjoldete uansett.
Noen som har råd? Har prøvd Grønnsåpe, jif (av alle slag) og salmiakk. Den siste funker best, men sliter veldig på golvet, så jeg vil ikke bruke det hver gang.
Hjelp meg noen!
Mamman til Eirik 02.05.05
Er d bare jeg som ikke liker jif spry og blautmopp. Jeg føler d legger igjen såpe på gulvene. leng etter vi har vasket gulvene ser eg fotspor og drar eg foten nedi gulvet kan jeg se hvor jeg har gjort d, så jeg fikk nok av alt som har med jif og gulv.. Holder meg til enjo.
Embla født 6 mars 2004:smiley229Lille Hedda født 9 september 2007:smiley229
noen som har et bra klesvaske system?
nå om dagen har vi ikke tørketrommel så begynner å bli litt lei av å ikke ha noe system i dette klesrotet...![]()
Har ikke noe bra system akurat, men jeg bruker minimalt med tørketrommel. Har noen klær som jeg må tørke på stativ uansett og må ha det i stua. Ikke plass andre plasser, så siden jeg vasker noe hver dag, så tørker jeg nesten alt på stativ i steden for.
Embla født 6 mars 2004:smiley229Lille Hedda født 9 september 2007:smiley229
Må bare skrive ned dagens plan ett sted.
Ellers blir det ikke gjort.
Husrydding!!!
-yttergang. rydd vekk sommer, og frem vinter, vask gulv.
-innergang. rydd vekk opplagte klær, vask gulv
- S. sitt rom. skift på seng, rydd i leker, vask gulv
-bad. Vask toalett, vask, vaskemaskin, og gulv
- vårt soverom, bytt på senger. Vask gulv
-stue/kjøkken plukk unna stæsj, vask overflater, rydd i kjøleskap, tørk støv, legg sammen klær, vask gulv
Puh.. godt med lørdag![]()
Sladdrer med elinee
Har verdens fineste Februargutter
01.02.2007 <3 14.02.2011 <3
Skriver det så noen ser jeg
Neida.. Men er lettere om noen Vet at jeg skal det.
Da føler jeg liksom at jeg MÅ gjennomføre også
Jeg er vel kanskje litt merkelig..![]()
Sladdrer med elinee
Har verdens fineste Februargutter
01.02.2007 <3 14.02.2011 <3
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)