Hei
Jeg er på min fortsettelse av første IVF forsøk
Er det noen her ute med lik erfaring som meg? Første egg satt inn, og den viste positiv på første forsøk- uvirkelig
Har nå noen uker før jeg når den berømte mirakel 12 uker
Håper på noen svar/ tabker der ute
klem
Hei og gratulerer![]()
Jeg ble også gravid på første icsi forsøk, og har nå snart en nydelig 1åring i hus![]()
Å så koselig å høre
Lykke
Du fikk tidlig ultralyd ettersom vi er IVF? Jeg skal i uke 7 mener jeg. da blir det spennende å se om det er liv der![]()
Kjenner på alt om dagen, murringer og form, men merker lite enda
Det some er herlig at man ser at dette er mulig
Lykkt til videre![]()
Ja det er et lite mirakel![]()
Vi var på ul i uke 9 og der var en sprell levende liten peanøtt!
Lykke til med ul og håper jo på en liten oppdatering etterhvert![]()
ja selvsagt skal jeg oppdatere litt og litt her, er jo så spennende og følge med sin kropp videre
Ja det er et mirakel, og det har vel ikke gått helt opp enda.
Hadde du en del murring tidlig i svangerskapet? Litt ømt til tider, kjennes ut som det livmoren?
klem![]()
Ja det er absolutt ikke uvanlig spesielt i første trimester... hadde endel murringen og menssmerter og var livredd for å gå på do i tilfelle jeg skulle blø![]()
Så det kan du berolige deg med er helt normalt![]()
Takk for at du svarer
Blir så mye usikkerhet
Jeg har begynbt å ta vitaminer/ mineraler for gravide, apoteket anbefalte
Sikkkert ikke dumt?
klem![]()
Det er nok ikke dumt nei![]()
Og du bruker folat sant? evt om det er folat i den pakka for gravide?
Vi har forresten et par av våre aktive brukere fra ufber forum som er gravide nå, og har skravletråd![]()
Skravletråd for UFB`ere som har blitt gravide/fått barn
Hei og gratulerer så mye
Jeg har også vært gjennom min første Ivf . Jeg fikk kort stimulering i 2 uker . Jeg lagde kun 3 egg som jo er litt lite. Av disse var det bare 2 som ble befruktet og bare 1 egg delte seg videre. Dette egget ble satt tilbake. Ca uke 4 begynte jeg å bli tørst og gå på toalettet om natten og jeg ble konstant tett i nesen .
Ble utrolig overrasket og glad da blodprøven viste en hcg på 700
Nå er jeg uke 11 . Har vært på ul uke 7 og 10 og alt er fint. Kan nesten ikke tro det . Eneste symptomene jeg hadde tidlig var tett i nesen og toalett besøk på natten - begge har jeg ennå . Uke 6 begynte jeg å bli uggen om morgen og kveld - spesielt i sammenheng med lukter
så er litt glad for min tette nese
.
Jeg har også litt strekninger nederst i magen og på siden - særlig om jeg
har vært i mye aktivitet. Brystene var ømme frem til uke 9 , men det er
borte nå. Var også mye svimmel frem til uke 9, men det er også borte .
Jeg har ikke vært trøtt i det hele tattså alle er vel forskjellig .
Jeg kan trøste deg med at bekymringene for å miste går over litt etter litt som ukene går .
Masse lykke til med deg
Glad på deres vegne![]()
Gratulerer så masse håpefull-78![]()
hei gratulerer så mye håpefull
Det er alltid et mirakel og helt spesielt å se på graviditetstesten for første gang og se det
Jeg er 6+6 uker og hatt min første innvendig ultralyd i dag. Mest sannsynlig er dette en MA, da de så en fostersekk men ikke foster.
Jeg hadde allt sympt på en svangerskap, så dette ble et sjokk.
Skal til en ulytralyd om en uke for å være helt sikker og blodprøver.
Akkurat nå sitter det mye følelser, trodde vårt første IVF kunne vokse. MEN vi må tenke fremover også.
Er det flere her ute med samme erfaring/ opplevelse?
Hadde fint med litt erfaringer folk har hatt omkring dette![]()
Jeg var 8 uker på vei (første graviditet og ved hjelp av IVF) da jeg hadde min første ul, der kunne de se en tom fostersekk. HCG blodprøver var normale, og fostersekken fortsatte og utvikle seg selv uten foster. Dette heter Blighted ovum!
De var veldig usikre, da det har vært tilfeller hvor man ikke ser fosteret så tidlig. Men i uke 10 var de helt sikre, jeg måtte da ha en utskrapning da alt fortsatte!
Håper virkelig du har en liten lure spire der som gjemmer seg. Lykke til(uke 6+6 er det jo ikke alltid de ser noe så godt)
Uff kiiara![]()
Huff Kiaravirkelig lei for det.
Det er vel alle vordende mammaer sin store skrekk.
Det jeg fikk beskjed om på Haukeland var at der bare var 1 av 3 som ble gravid på første Ivf og om man mistet skjedde dette hos 9 av 10 før uke 8.
Det de sa var at om jeg mistet måtte jeg tenke på at nå var jeg inne i systemet og fikk hjelp - og at hos dem var 8 av 10 gravid på 3 forsøk (fersk)
Jeg har 4 venninner som også har gått gjennom Ivf .
Ingen av dem ble gravid på første .
Men alle ble gravid på andre , tredje el 4 forsøk. Alle mistet før uke 8 på dem som ikke ble til .
Vet det ikke er noen særlig trøst akkurat nå kjære.
Men jeg er helt sikker på at du også blir gravid igjen snart !!!!!!!
Klem
Anbefaler sterkt å gå til akupunktur før og etter innsetting - samme dag.
Jeg gjorde det og min satt . Vet om 3 Ivf ere til som også satt etter akupunktur .
Haukeland sa at det var skrevet mange artikler om større sjanse for bli gravid med akupunktur v Ivf forsøk .
Alt må forsøkes
Lykke til
Dropp ikke frokosten!
Få gode tips og råd om hvordan du kan få en god frokostrutine, og les hvorfor det er viktig!
Fakta om laktoseintoleranse
Hva er egentlig laktoseintoleranse? Hvilke meieriprodukter kan jeg spise? Få gode tips og råd!
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)