Hei jeg trenger noen tips og råd til gode praktiske babyvugger.
Jeg har igrunn lyst til og kjøpe sprinkelvugge, hvor jeg selv kan ligge i sengen og samtidig vugge barnet i søvn. Busse barnet hele tiden kan bli slitsomt kan jeg tenke meg. Samtidig har jeg også tenkt litt på en bedside crip hvor jeg kan amme barnet uten om måtte reise meg. Men etter og ha tenkt meg litt om tror jeg at jeg vil gå for en sprinkelvugge istedet.
Når det gjelder vugger, må jeg jo alvorlig si at jeg helt forelsket meg i denne leandervugga. Men jeg vil ikke la barnet mitt sove hele natten i den, pustemulighetene er mye bedre i sprinkelvugger. Jeg kunne selvfølgelig hatt en leandervugge i stua og en sprinkelvugge på soverommet men tenker også det er litt bortkastet penger. Vugger brukes jo bare i en kort periode.
Noen som har gode erfaringer, råd og tips ??
Anbefaler ikke å venne babyen til å bli vugget i søvn! Det blir veldig vanskelig å venne av med når babyen er vokst ut av vuggen.
Jeg hadde en vugge som dagseng da han var liten evt. vogna. Om natten sov han i sprinkelsengen ved siden av meg, og siden på eget rom. Det er en fordel at barnet er vandt med sengen sin fra den er født, for da blir det ikke så stor forandring å sove på eget rom.
Leandervuggen er veldig flott, og den kan du også flytte mellom stuen og soverommet. Det finnes både oppheng til tak og stativ så vidt jeg vet. Men uansett, mitt råd er å bruke sprinkelsenga fra dag en! Det er også veldig smart å skille veldig på dag og natt![]()
Mamma til verdens beste 1 åring!
Nei det er jo klart at en sånn vane er vanskelig og avveenne men tenker endel på en høy sprinkelvugge med hjul på. Du trenger jo ikke vugge barnet i søvn bare for og vugge. Men i begynnelsen er du sliten og veldig trøtt og det kan være praktisk med vugge om barnet gråter mye i begynnelsen.
Det kommer jo helt an på hva slags budsjett du har osv, men jeg ville heller ventet å sett. En vugge får du brukt i maks 6 mnd, og da er det gjerne mange tusen ut vinduet. Butikkene er der etter barnet er født også, og det kan være at du ikke trenger å vugge barnet i det hele tatt![]()
Jeg var mye sliten i begynnelsen, men hadde ikke behov for egen vugge. Da kan du like gjerne bruke barnevogna til å vugge barnet i søvn.
Mamma til verdens beste 1 åring!
Jeg vet ikke helt hva vugger koster i vanlige butikker, men dersom du bor i nærheten av et fengsel så kan det godt hende de lager slike der. Her i Bergen selger fengselsutsalget vugger til 1000-1500 kr, litt avhengig av om du vil ha den malt etc. Her er linken til nettbutikken, men det er mulig det er billigere å kjøpe i et utsalg. Fengsler som lager slikt tar muligens opp bestilling også:
http://www.fengselsprodukt.no/?PageID=197
Vi hadde ikke vugge, og hadde heller ikke behov for det.
Det finnes også noe som heter bed-rockers. Tror det er noen kuler du setter under bena på sprinkelsengen som gjør at du kan vugge den. Kanskje en billeigere løsning ift vugging:
http://www.toffeliten.no/index.php?m...roducts_id=963
LusenLoppen
Dropp ikke frokosten!
Få gode tips og råd om hvordan du kan få en god frokostrutine, og les hvorfor det er viktig!
Fakta om laktoseintoleranse
Hva er egentlig laktoseintoleranse? Hvilke meieriprodukter kan jeg spise? Få gode tips og råd!
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)