Viser resultatene 1 til 4 av 4
    Innmeldt
    Jan 2004
    Hvor
    Vestfold
    Alder
    35
    Poengstyrke
    29

Barns medbestemmelse i samvær

Når skal de bli hørt..?
    Flere som opplever at samvær ikke er så lett fordi barna ikke ønsker det? har kommet til et punkt nå at barna ønsker samvær men ikke så mye...han har de annenhver helg fra torsdag til søndag..og datteren min klager hver gang at hun ikke vil være der så lenge..atdagene blir lange og hun vil hjem..så lurer litt på å forandre litt på samværet..de bør vel bli hørt når de er 7 år..(snart)
    Prinsesse 8 år 01.01.05
    Prins 5 år 21.01.08
    + 3 bonusbarn på 5, 8 og 10 år

Innmeldt
    Jun 2004
    Hvor
    Drammen
    Alder
    30
    Poengstyrke
    64

Sv: Barns medbestemmelse i samvær

Barn skal bli hørt når de er 7 år og kan bestemme selv fra de er 12 år.
    Jenter født 14.12.04, 12.02.07, 16.06.08 & 31.07.12

Innmeldt
    Oct 2009
    Poengstyrke
    4

Barn må da kunne høres før de er 7 år?

Ta en telefon til familievernkontoret! De kan slikt!

Masse lykke til!

Innmeldt
    Jan 2004
    Alder
    31
    Poengstyrke
    500

Jeg mener dette må komme litt an på barnet, på forholdet mellom barn og far/mor og alt jeg da. Hvis Oda hadde sagt at hun ikke ville til faren, så hadde hun ikke reist - så enkelt som det, men det handler jo om at hun ser dem veldig sjelden, de hadde ingen kontakt før ho var 4 og sånn. Ho er for stor til at jeg skal tvinge samvær. Nå vil hun gjerne de få gangene det blir fordi hun vil være med søsknene, men hvis det noen gang blir snakk om at hun ikke ønsker å dra, så er det hennes valg. Vi har jo aldri blandet inn noen i avtaler rundt samvær ettersom de bor for langt unna til at vi kan få til noe fast, så der er det kun vi som bestemmer og da mener jeg Oda har STOR bestemmelsesrett, mye pga historien og hvor lite samvær som blir. Hun er usikker fordi det er ukjent for henne og da er det ikke positivt å tvinge gjennom, hvis du skjønner...

Det er jo ikke uvanlig når barna begynner å komme opp i skolealder at de ikke ønsker å reise så lenge av gangen fordi de føler de fratas helge-/ferietid med venner. Det bør absolutt lyttes til og det vil jo bare bli positivt for henne OG faren at samværet foregår mer på hennes premisser sånn at hun ønsker å være der og trives med det igjen!

Kan ikke du og faren prøve å snakke litt sammen rundt det her da? Se om dere kan komme fram til noe og så ordne samværsavtalen deretter hvis dere kommer til enighet dere to? Bor han langt unna dere? (Husker ikke det i farten...)

Annonsebilag

Fakta om laktoseintoleranse
Hva er egentlig laktoseintoleranse? Hvilke meieriprodukter kan jeg spise? Få gode tips og råd!

Vårens festmat
Her finner du en rekke flotte retter til festbuffeen

17-mai kaken
Vi gir deg tips og råd til hvordan du skal bake den perfekte 17.mai kaken.

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •