Kjenner du noen eller bruker du alkohol så mye at det går utover barna?
Jeg oppfordrer alle til å lese denne artikkelen.
http://www.aftenposten.no/meninger/N...a-6694741.html
Trist altså!
Jeg kjenner et voksent søskenpar som har opplevd en alkoholisert mor i oppveksten og de sliter ENORMT med det i dag begge to, det til tross for en far som alltid var edru og prøvde å dekke over. Ei anna jeg kjenner blanda drinker til foreldrene sine fra ho var 6-7 år gammel. Hun var på besøk hos oss en sjelden gang da vi vokste opp (kanskje et par ganger i året?!), men nå som voksen kom hun bort til meg for noen år siden og fortalte at det var det tryggeste stedet hun visste om og at hun følte seg sett og verdsatt der og at hun hadde lov til å være barn. Da knuste hjertet mitt med tanke på hvor sjelden hun faktisk fikk den friheten. Var hun hjemme, var hun barnevakt, bartender, vaskehjelp (vaska spy, søl, klær av foreldre som ikke kom seg på do...) osv osv... Når jeg ser hvordan det preger disse tre VOKSNE fremdeles, så mange år etter, så får jeg ekstra vondt av alle de barna som gjennomgår dette i dag. Dette er ikke noe de kommer til å slite med nå i barndommen, det er arr de har for livet!
Så trist.
Tror ikke jeg kjenner noen.. eller ikke som jeg kommer på ihvertfall..
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)