Er det veldig feil?
Litt vanskelig å si noe om det, uten å vite mer om måltidsrytmen/rutinene deres. For de som har middag 18 og legging 19, blir det jo unaturlig å presse inn en kvelds også. Ofte spiser de da et mellommåltid/brødmåltid tidligere på ettermiddagen.
Neida, det kommer jo helt ann på det - det skal visst være bra virker det som å ikke spise rett før man legger seg, samtidig som det er bra å spise flere måltider om dagen og ikke for store måltider.
Jeg spiser alltid kveldmat og gjerne rett før jeg legger meg, ellers må jeg bare stå opp igjen (noe jeg også gjør innimellom fordi jeg tydligvis ikke har spist nok) :P
Altså jeg har en helt rar måltidsrytme, men skal nå sette meg mål om å få mer rytme på det.
Men EM som går i bhg og mannen som jobber (jeg er i perm og har ødelagt rytme) har rytme sånn her
Mannen:
Frokost kl 06
Lunsj 10:30 /11
Mellommåltid
Middag kl. 17:30/18
EM:
Frokost 06:30/7 (hvis jeg ikke er i perm) Nå 08
Måltid i bhg: 11
Måltid i bhg 14:30/15
Middag 17:30/18
Hun legger seg mellom 19 og 19:30
Og spiser frukt mellom siste måltid i bhg og middagen. Men hun er småspist hjemme. I bhg. har de ordentlig mat til begge måltid da den er oppe til 17:15 slik at de som blir henta sist ikke skal være utsulta.
Jeg spiser når/hvis sulten og middag
Må du passe på så du ikke havner på galehuset.
ehm hvis dere er ferdig med å spise kl 18. Hadde du orket og skulle spise igjen etter 30-45min?
Min gjør det hvis de er småspiste til middag, har de spist masse får de gjerne en yoghurt kvart på 7. De legger seg 7.
2000
2001/2005
2008
2009
3 er mine og 2 herlige bonus barn
Vi har også sjelden kveldsmat, fordi vi spiser sen middag. Men jeg pleier å kutte opp litt frukt eller grønnsaker, eller servere smoothie, yoghurt, kjeks eller noe annet enkelt på kvelden for å fylle opp litt før natta.
Ellers så ser man jo an barnet sitt, som for eksempel nattesøvn og vekt.
Ja du er helsprø...
Neida jeg / vi har samme "problemet" selv vi spiser middag omtrentlig på samme tid som dere og lillemann legger seg klokken 19 00, og da syns jeg det er vanskelig å "skvise" inn kveldsmat... Men han driker en flaske melk på senga (noe jeg gjerne skulle sett att han ikke gjorde, men nå har han nettopp sluttet med smokk så vi får ta en ting av gangen)..
Jeg derimot kan være et matvrak innimellom så det hender at jeg tar meg ett par brødskiver utover kvelden... Men så er jo jeg oppe til lang på natt og da...
Den melkeflaska har kommet tilbake her etter hun ble storesøster gitt. Så ja, hun får melk da.![]()
Jeg spiser sånn:
Frokost - 7.30
lunsj 10
lunsj 12
mellommåltid 14
middag 4-5
mellommåltid (ikke bare frukt som regel :P )
kveldsmat mellom 21-22.30
Noen ganger kanskje ett måltid mindre
Vetle spiser:
Frokost 7.30
skolemat - 11.30 tror jeg + at de får frukt
mat på SFO
middag mellom 16-17
også grønnsaker eller frukt som mellommåltid
kveldsmat kl 19.30
Sist endret av nip; 01-11-11 kl 22:44.
Lillemann bruker å våkne en gang per natt... Noe som er en stor forbedring i forrhold til tidligere (der vi bodde før bråkte det veldig mye over oss så barna våknet av det på nettene) Men han våkner jo nå kun for å gå på do da.. (og da hender det at hen få på fyll på melkeflaska den er vist veldig dyrebar)
Sist endret av Capricorn 1; 02-11-11 kl 02:50.
Dropp ikke frokosten!
Få gode tips og råd om hvordan du kan få en god frokostrutine, og les hvorfor det er viktig!
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)