Noen som kan hjelpe meg med tips til hva jeg gjør feil?
Jeg skal sy ribb på et stykke fleece. Når jeg syr fleecen oppfører maskinen seg eksemplarisk, men når jeg kommer til stoffet med stretch blir det tull.
Maskinen hopper over sting, det blir seende slik ut:
_ _ _ ___ _ _ ______ _ _ _ _ _ ______ _ _
Alstå, undertråden fester ikke på enkelte av stingene (heller ikke på siksakk søm).
Jeg har forsøkt å øke fottrykket, og løsne spenningen på undertråden, men det hjelper ikke. Har også forsøkt tynnere nål. Nå står jeg fast. Noen tips? Regner med det er instillingene i forhold til stretch stoff, for på andre stoffer går det helt fint.
LusenLoppen
Stretch stoff trenger ofte egne stretchnåler med butt spiss. Jeg strever allti veldig med å få det til, og i følge min eldste datter får jeg det ikke helt tilMen stretchnåler har i allefall hjulpet en del. Ellers er det mye justering av trådspenning ja. Noen med noen bedre råd?
![]()
![]()
Tusen takk ;-) det skal jeg sjekke ut. Mamma skulle komme og hjelpe meg i kveld, så da skal jeg stå klar med stretch nålen!![]()
LusenLoppen
Dropp ikke frokosten!
Få gode tips og råd om hvordan du kan få en god frokostrutine, og les hvorfor det er viktig!
Fakta om laktoseintoleranse
Hva er egentlig laktoseintoleranse? Hvilke meieriprodukter kan jeg spise? Få gode tips og råd!
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)