Sitter å skal kjøpe ny vaskemaskin nå.
Så nå lurer jeg på hvilken vaskemaskin du har, og anbefaler?
Vil helst ha en med 1600 o/min Og plass til så mye klær som mulig![]()
Jente-07 Jente-08 Jente-10
Vi har Ariston Hotpoint, denne, og er VELDIG fornøyde! Herlig med en maskin som tar 7 kg (vi hadde 5 opptil vi byttet til denne) og den er veldig brukervennlig, stille og med stor luke som gjør det enkelt å ta inn og ut større ting også.
Sist endret av Line-mor; 10-10-11 kl 12:46.
Kikka litt på den tidligere. Men er vel ett ganske ukjent merke? Jeg er så skeptisk til å kjøpe ukjent merke siden vi var så dumme å gjorde det sist.
Da kjøpte vi Gram. Og har bare hatt problemer med den.
Gram er visst flinke til kjøleskap, men vaskemaskiner har dem ikke peil på![]()
Vi var også det, men dette er bare et annet navn på en maskin som selges for et anna merke (husker ikke helt hvilket, lurer på om det var Bosch, men ta det med en stor klype salt) så da ble vi veldig beroliget og når vi sammenlignet de to maskinene og så at det eneste som var ulikt var prisen, og det var vel nesten 3000 kroner å spare på å kjøpe Ariston i stedet, så var det ikke mye å lure på lenger.
Dette er visstnok også et anerkjent merke utenfor Norge, så ukjent er det ikke - bare her... Gammelt merke (100 år tror jeg) og nå italiensk-eid.
http://www.lefdal.com/product/hvitev...skin-wf0804y8e denne skal vi ha når vår straks ryker.. (Måtte gjennopplive vår i sist uke)
Mine foreldre og en av mine sviges har denne, og er superfornøyde..![]()
Jeg har gjennoppliva vår sikkert 100 ganger, og nå er den helt død. Vi fikk en fra 1800 tallet av svigers, men den bruker 3 timer på en vanlig 40 graders vask, også tar den bare halvparten så mye klær som gamle maskina vår, så den blir ikke her lenge
Jeg har mest lyst på en med 9kr kapasitet, eller mer. Noen som har noen erfaringer med det?? Blir klærne like reine når det blir så mye i maskinen?
Å, hadde linka til feil Ariston-maskin i stad, men nå er det riktig link!Den vi har har børsteløs motor. Det er ganske viktig å være oppmerksom på, i alle fall!
Hva er egentlig forskjellen på børsteløs og med børster
Ser det står på en del maskiner...
Det har med slitasje å gjøre, mener jeg. Børstene i motoren må skiftes ut med jevne mellomrom for optimal kvalitet på maskina, og etter en stund MÅ de skiftes ut. Børsteløs motor har altså mye lenger varighet enn børstemotor...
Ah, da skjønner jeg![]()
http://www.bosch-home.no/produkter/v...AS32363SN.html
Denne, love it!!Fikk den på coop tilbud til 5000!
Vi endte opp med en Miele vaskemaskin. Er superfornøyd
Veldig glad vi ikke valgte Hotpiont Ariston. Vi kjøpte kjøleskap i det merket, og det er bare noe billig dritHelt klart at man får det man betaler for.
Ja, men kjøleskapet er rett og slett dårlig kvalitet. Grønnsakskuffen var laget for liten, så den ikke gikk i sporene, bare datt ned på den ene siden. Så fikk vi ny, og den var også for liten. Kjøleskapsdøra lukker seg ikke, man må dytte den hardt osv.. De sa på elkjøp at de hadde hatt masse problemer med det merket...
Det som er med hvitevareprodusenter, er at de ofte er gode på noen produkter, og ikke fullt så gode på andre. Har de skikkelig gode vaskemaskiner, betyr ikke det at kjøleskapene eller oppvaskmaskinene er fantastiske. Hvis man er misfornøyde, er det viktig å gi tilbakemelding, slik at de kan ta det i betraktning ift. videre produksjon.
Jeg vil også ha ny maskin, så håper det kommer flere svar her. Har tenkt på en skikkelig Miele, er så dritlei av å plages. Men synes også den Nanette linker til ser bra ut. Hvilken Mielemaskin valgte dere, netta?
Ja stemmer nok at det er en del forskjell.
For vi hadde kjøleskap fra Gram tidligere. Det hadde funka kjempe bra i over 10 år. Så kjøpte vi Gram vaskemaskin, og den funka i 6 mnd
Men de anbefalte oss å holde oss unna ariston både på elkjøp og expert her da. Men da spurte jeg hvilken maskin de anbefalte uavhengig av pris. Og de anbefalte ikke den dyreste maskinen da heller. Men en av mellommodellene til Miele som kosta 11000kr.
http://www.elkjop.no/product/hviteva...kin-w-3241-nds Tror det var denne.
Er litt usikker, siden prisene på alt der inne har gått opp 2-3000kr siden sist jeg kikka der![]()
Den tror jeg nok du blir fornøyd med i lang tid også
Vi har sverget til Miele vaskemaskin i mange år, aldri noe tull ! De er kjent for å ha veldig gode og svært holdbare vaskemaskiner også.
Ellers er jeg enig med mammaria- det er ikke bestandig slik at èn produsent er bra i alskens hvitevarer de lager, så greit å forhøre seg litt.
Men mener uansett bestemt man får hva man betaler for når det kommer til slike produkter... Jeg (og mannen, som er utdannet elektriker) er svært kritiske til billig-merkene-ingen-har-hørt-om!
~ Stolt mamma til to snupper, født august-04 og mai-08 ~
Jeg er superfornøyd med Miele vaskemaskinen
Aldri hatt så reine klær før![]()
Jeg har kjøpt meg ny vaskemaskin . Husker ikke merket helt men tror det er elektrolux. Så langt superfornøyd
Ein kollega sa han kjøpte ein Ariston vaskemaskin, og den konka etter 5 år og 1 mnd...akkuratt 1 mnd utanfor reklamasjonstida. Så han anbefalte ikkje Ariston.
Me har ein ELTO som me kjøpte brukt av ein som fiksa vaskemaskiner som hobby. Denne bytta han kretskort i. Kjøpte den for 1000kr og det har den absolutt vore verdt da den går greit framleis etter 3 år. Ønsker oss ein ny sidan tørketrommelen har større kapasitet enn vaskemaskina. Ønsker oss ein vaskemaskin som tar 8 kilo. Rekner med me ender opp med ein Siemens litt i det øvre prissjiktet.
Prøver sidan jula 2009.
Positiv test 25.04.12,
MA påvist i 11+1,
Positiv test 18.09.12, 3+4,
MA påvist i 9+5,
Positiv test 27.12.12.
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)