Har ikke sett det i butikken, men har lenge lurt på hvorfor de ikke lagde en slik variant
Jeg baker ikke så mye for tiden, fordi ingenting smaker som ekte kanelbollerMen når jeg baker bruker jeg Sukrin, det er ganske likt sukker.
Jeg prøver å ikke bruke så mye erstatningsprodukter, så det jeg handler inn er stort sett diverse grønnsaker, frosne bær, diverse kjøtt, bacon, bønner, fløte, egg, smør, rømme/creme fraiche, ost, annet pålegg...
Fiberrik er kjempegodt til frokost, med tubeost, kremost eller makrell i tomat på!
70% sjokolade, som man finner i bakeavdelingen, er deilig når man måå ha noe søtt! Syntes det var for bittert før, men har fått sterkere sukkersmakssans etter en tid på lavkarbo.
Det var mine handletips![]()
Ting jeg alltid har i skapet: Kanel, sukrin, fiberhusk, kruskakli, linfrø, sesamfrø. Og i kjølekapet: fløte, rømme, cottage cheese og creme fraiche.
Cottage cheese med sukrin og kanel på er forresten kjempegodt! Blir ofte frokost/lunsj her.Og rømme med bær, namnam.
Og disse spiste jeg i går (med bare sukrin, ikke splenda, og med litt mer kardemomme), helt nydelige og smaker helt som ordentlige boller!
Edit: Og egg selvsagt! Har alltid masse egg.![]()
Sist endret av lilletrille81; 31-08-11 kl 15:49.
Det vi MÅ ha er:
- EGG!!!!!! !!!
- bacon
- Sukrin
- Fiberhusk
- Agavesirup
- Solsikkefrø
- Sesamfrø
- Linfrø
- Gresskarkjerner
- Fløte!!!
- Creme Fraiche
- Masse forskjellige oster
- Philadelphia
Og maaasse KJØTT!
Mamma til Knottingen, født 04.07.09.
Ex.u (06 og 11), SA (10, 10, 10, 11)
4 pergokurer 2011, 2 IVF og 1 FER ved Riksen 2012, 1 IVF ved Porsgrunn 2013
2. FER - Ruger på to små eskimoer fra 16.05. TD 30.05
It's hard to wait around for something you know might not happen, but it's even harder to give up, when you know it's everything you want.
~*~Prøvedagbok~*~
Wow, denne tråden er kjempebra!
Så mange oppskrifter eg har lyst å prøve, særlig brødet som Lykkekløver la ut, og bollene til lilletrille!
Må ut og handle ingredienser
Har ikkje vore lavkarbo på meg i helga, masse kaker og høgkarbo hos søstra mi i dåpshelga, så no er det berre å begynne på igjen![]()
It's hard to wait around for something you know might not happen, but it's even harder to give up, when you know it's everything you want.
~*~Prøvedagbok~*~
Da har jeg laget meg knekkebrødVeldig greit å ha det å kunne spise også!
Var gode når jeg fikk noe saftig pålegg på!
Jeg har foresten laget meg dagbok her inne på slanketråden, håper noen vil gi meg gode tips der inne, og sjekke over hva jeg har spist, og gi meg tips ut fra det og... nemlig redd det blir for lite fett på meg![]()
I morgen drar jeg til Drammen på ledermøte så jeg tar med meg knekkebrød dit..heheEller sså skal jeg sove med et søskenbarn to av nettene og jeg advarte om lavkarbo, og DET kunne vist hun
Så det kunne jo ikke passet bedre.
Ho skulle leage en god middag til meg i morgen
Så da er det fredag og lørdag som er utfordringen.
Hvis du spiser ute er det som regel lett å få til en "ganske lavkarbo" middag, altså. Bare be om å få grønnsaker eller salat istedet for poteter/pasta/ris/whatever. Vi spiste på Big Horn (i Drammen ja) i helga som var, vi
Diiiiger biff, med løkringer og gartinert spinat (sistnevnte var helt sinnnsykt godt), og et glass tørr hvitvin ved siden av. Nyyyydelig. Ikke 100% hardcore lavkarbo, pga. løkringer og ikke-lavkarbo-bearnaise, men det var jo langt ifra det verste vi kunne fått i oss. Også var det helt nyyyydelig godt. Hehe.
~*~Prøvedagbok~*~
,,oooO,,,,,,,,,,,,,,,, Many people will walk
,,,(,,,,),,,,,Oooo,,,,, in and out of your life,
,,,,\,,(,,,,,,,(,,,,),,,,, but only Real True Friends,
,,,,,\_),,,,,,,),,/,,,,,, Will leave Footprints in your Heart ♥
,,,,,,,,,,,,,,,(_/,,,,,,,, Min dagbok
Har lurt på noe... Har hørt at man kan bli litt svimmel - event dårlig i starten av denne 'dietten'...Er det noe man kan spise som forhindrer at man blir svimmel ?
![]()
Dagens middag var denne nydelige gryten her:
Fiskegryte:
4 porsjoner:
Ingredienser:
500 g fiskefilèt av laks (eller torsk, sei eller ørret)
200 g reker
1 paprika, hakket
1/2 purre, hakket
2 fedd hvitløk, finhakket
3 dl fløte
1 beger snøfrisk
1 ts salt
2 ts pepper
litt sitronsaft
1 liten brokkoli i halve buketter
Fremgangsmåte:
Fres paprika, purre og hvitløk i smør i en gryte/panne.
Ha i fløte, snøfrisk, salt, pepper og sitronsaft og rør til alt er godt blandet.
Skjær fisken i biter og ha den i gryta sammen med brokkoli.
La gryta trekke i ca 10 minutter.
Rør inn rekene rett før servering.
Denen var også veldig god, hadde den til middag igår:
Gratinert kjøttdeiggryte
Av og til har en ikke noe mat eller noe som er en selskreven rett. Kjøleskapet er egentlig godt oppfylt men kun med litt av hvert. Det hender det trengs en liten opprydding da og så er det å få satt alt sammen til en rett. Jeg har gjort noe lignende før, men denne gangens oppryddings rett ble som følger :
2 pakker kjøttdeig
1 purre
1/2 orange paprika
1/2 grønn paprika
sopp
soltørkete tomater
1/2 boks naturel kremost
ca 2 ss pesto
1/2 glass salsa
3/4 boks med creme fraiche
revet ost
Begynn med å kutte grønsakene opp i passe biter.
Stek kjøttdeigen, den trenger ikke være helt gjennomstekt. Tilsett pestoen og rør det hele godt sammen før grønsakene haes oppi gryten.
Stek litt videre. Tilsett creme fraiche og salsa og rør det hele godt sammen.
La surre litt i gryten før det hele helles i en smurt ildfast form. Revet ost over det hele -ike bruk alt med en gang men jobb første delen litt nede kjøttbalndingen med en sleiv eller slikkepott. Ha resten av osten på toppen. Gratiner i ovn ved 225 til stek er gylden.
Server med litt rømme evt mer salsa eller bare som den er.
Kjøpte lavkarbobrød-blanding på helsekosten i dag, og har med på jobb ferdigbakt. Smakete veldig godt, men er dessverre pittelite så blei dyrt i forhold til mengden; Kosta 49 kr og fulgte med pittelita brødform i pakken
Har skjært det i tynne skiver og lagt i kjøleskap utenom dei 3 skivene eg tok med på jobb i natt
Blir nok ikkje så ofte eg kjøper derfra, men måtte nesten prøve når eg fann! ca 1 gram karbohydrater per 40 gram (husker ikkje per 100 gram) Veide ikkje skivene mine, men brødet blei kjempetungt i forhold til størrelsen!!![]()
Nå har Møllerens også kommet med et 1-2-3 lavkarbobrød, det er sikkert en del billigere enn de på helsekosten.![]()
Har hørt at det brødet er godt, at det ikke smaker egg som så mange andre, og så inneholder det ikke soya
(soya inneholder østrogenlignende stoffer, og noen reagerer veldig på det, mister syklus etc. Jeg tar ikke sjangsen nå!)
Dropp ikke frokosten!
Få gode tips og råd om hvordan du kan få en god frokostrutine, og les hvorfor det er viktig!
Fakta om laktoseintoleranse
Hva er egentlig laktoseintoleranse? Hvilke meieriprodukter kan jeg spise? Få gode tips og råd!
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)