Side 2 av 3 FørstFørst 123 SistSist
Viser resultatene 26 til 50 av 75
    Innmeldt
    Apr 2005
    Hvor
    Solkysten;)
    Alder
    30
    Poengstyrke
    9

Sv: dømmer dere modne mammaer oss unge?

Sitat Opprinnelig lagt inn av anakonda
    Jeg synes det høres litt trist ut å tolke blikk i retning av at den som ser, ser ned på en eller er nedlatende. Jeg sier som Alex i Madagaskar, "It's all in your head!". Ikke tenk så mye på hva andre skulle tro eller mene, det kan dere ikke gjøre noe med uansett.
    Akkurat det jeg skulle skrive. Eller ikke akkurat det, men poenget jeg ville frem var det samme
    Selvom folk kikker trenger det ikke være verken nedlatende eller stygge blikk. Derimot vet jeg at det er lett å tro det. Da jeg fikk førstemann var jeg 20 år og enslig. Klart jeg tenkte endel over situasjonen min og hva andre måtte mene om den. Siden jeg var så opptatt av andres meninger om mitt valg, tolket jeg også de fleste blikk som stygge. Noe de sikkert ikke var

Jeg er fortsatt ung mor, tobarnsmor nå. Nå bryr jeg meg ikke den døyt om hva andre mener, og nå har jeg heller aldri tenkt over om noen kikker stygt eller ikke :idk:
    Lille N *høst -03* :ttd:
    Filippa *vår -06*

Innmeldt
    Mar 2006
    Poengstyrke
    8

Smile Sv: dømmer dere modne mammaer oss unge?

Heisann

jeg bryr meg i grunn ikke lenger nå hva folk mener jeg er like god mor fordet om jeg bare er 21 . 20 da jeg fikk shnuppa mi.....
    jeg har det jo veldig fint,dattera mi er nå 9 mnd og jeg er sammen med pappan til jenta mi. vi var ikke lenge sammen før jeg ble gravid,det var ikke helt planlagt å få barn enda da eller,men den dagen i dag så vet jeg ikke hva jeg sku gjort uten jenta mi.......
    vi er begge kjempe glade for at hu kom til verden.....

klemmer

Innmeldt
    May 2006
    Hvor
    Lund, Kristiansand
    Alder
    26
    Poengstyrke
    0

Hei!
    Jeg er 19 år og gravid i 32. uke...Vi hadde akkurat forlovet oss og planlagt bryllup et år frem i tid da jeg ble gravid. Vi ble kjempe glade begge to, vi hadde ønsket oss det lenge! Men før jeg ble gravid snakket jeg alltid til folk om at jeg ønsket meg så en baby, - og ALLE advarte meg mot det. Som om et barn skulle være slutten på livet...

Det var da jeg ble gravid at jeg følte livet begynte! Alt falt på plass og jeg gleder meg forferdelig! Jeg skammer meg ikke over å være gravid! Jeg opplever aldri stygge blikk, - mange smiler til meg når de ser magen min...

Tror det er mange som kikker på veldig unge mødre ned i 15-16 års alderen, - ikke fordi de dømmer dem men fordi det er spennende. Det er jo ikke så ofte. Når jeg ser en skikkelig ung mor ser jeg ofte selv fordi jeg synes det er spennende, - har alltid ønsket meg barn selv! Og nå som jeg er gravid kikker jeg enda mer fordi jeg er i samme situasjon!

Jeg opplevde noe jeg bare syns var morsomt i begynnelsen av svangerskapet: En slektning som hadde hørt rykter om graviditeten vår kom til meg for å gi meg et godt råd: "Du Mirjam, - nå er det veldig viktig at du ikke drikker alkohol, - det kan være skadelig for barnet!" Det var nesten så hun satte seg på huk forran meg...Som om jeg var helt LOST! Hehe...

Selvfølgelig må man gi opp en del når man får barn, men det veier ikke opp mot alt det man får!! Jeg tror det er viktig å være bevisst på hva man vil, - og hvis man velger å få barn må man gi 100% for å gi det en best mulig barndom!!

Klem

Innmeldt
    Mar 2006
    Poengstyrke
    8

så hyggelig da gratulerer med barnet som kommer, blir mye gleder da skal jeg si deg
    hadde lenge ønsket meg barn jeg oxo før jeg ble på vei,å tulla mye med det, dermed så ble jeg gravid....
    helt rart,sku jo vente egentlig da med å få barn til jeg var ferdig med utdannelsen min men det gikk visst i litt andre retninger,men helt greit for jeg ville ikke ta bort babyen min i magen. aldri i livet.....
    det er det beste som har skjedd meg,å jeg følte oxo at mye falt på plass i livet mitt.....

sandra shnuppa er nå 10 mnd å det er nå det begynner å bli skikkelig morro,noe nytt hver dag....
    jeg jobber nå for å bli ferdig med utdannelsen min, å det er noe jeg ser frem til, vil prøve å bli ferdig med utdannelsen til neste unge kommer nå oxo

neste sommer begynner vi å bygge huset vårt å det er noe jeg gleder meg veldig til

klemmer

Ronja Gjest

Sv: dømmer dere modne mammaer oss unge?

Sitat Opprinnelig lagt inn av mamma`n til Pluggen
    Nei jeg ser ikke ned på unge mødre.

Jeg ser vel egentlig ikke på mødre i begynnelsen av 20-årene som unge mødre heller, men det er en annen sak...

Ikke jeg heller..
    Var 18 da jeg ble gravid første gang,og tenkte faktisk ikke på meg selv som veldig ung
    Nå er jo det snart 10 år siden( hvor har årene blitt av,nærmer meg 30-års krise hjelp!!)

Innmeldt
    Jun 2006
    Hvor
    løvenstad
    Alder
    26
    Poengstyrke
    8

Frustrert

littt inne stengt frustrasjon : jeg er bare så luta lei av stygge blikk og følelsen at jeg alltid må bevise at heg klarer å ta vare på datteren min, bare pga alderer min. har også opplevd noen ekle komentarer, men det er kun et par tre ganger!
    selv om jeg er ung, betyr det ikke at jeg er uansvarlig, eller ikke vet hvem faren er! det gjelder oftest eldre og utenlandske jenter (ingen diskriminering) ! andre som har opplevd dette!?

NATHALIE KJETIL

Innmeldt
    Nov 2003
    Hvor
    Vikersund
    Alder
    29
    Poengstyrke
    88

Sv: Frustrert

Jeg føler ikke at noen ser på meg på den måten. Og om de skulle føle for å tenkte noe for seg selv, så synd for dem. Da er det dem som er barnslige, det er det samme som å si at du er over 30, så du er for gammel til å få barn. ja kansje noen er for unge når de er 20 og noen for gamle når de er 30, men alle er forskjellige, heldigvis
    nesten alle gamle mennesker jeg møter kommer bort og syns det er koselig at vi er ute å triller og koser oss Men så klart er det vel noen som har sine meninger, men det er det jo noen som har om alt. Det kunne like gjerne vært: "se på det brune håret der a, det var ikke noe fint"
    Så hev deg over dem og tenk for deg selv at jeg er verdens beste mamma for mitt/mine barn
    Man kan det man vil, om man ikke vil mer enn man kan.
    *mamma'n til Emilie født 19.03.04 og Jennie født 20.03.06*
    DAGBOK

Innmeldt
    Jul 2006
    Hvor
    Akershus
    Alder
    27
    Poengstyrke
    38

hev deg over det! er selv snart 21 og prøver for harde livet! blir jeg gravid og får et barn skal ingen få ødelegge det for mrg!

Innmeldt
    Jun 2006
    Hvor
    løvenstad
    Alder
    26
    Poengstyrke
    8

jeg nyter tiden med henne i fulle drag , og lar ingen ødelegge, langt ifra! møter også mange hyggelige mennesker som hilser på og snakker med frøkna! jeg lar meg ikke påvirke, men synes bare det er dårlig gjort! og det hjelper nok ikke at jeg kan se litt yngere ut enn det jeg er

NATHALIE KJETIL

Innmeldt
    Jun 2006
    Hvor
    løvenstad
    Alder
    26
    Poengstyrke
    8

Sitat Opprinnelig lagt inn av jinta85
    hev deg over det! er selv snart 21 og prøver for harde livet! blir jeg gravid og får et barn skal ingen få ødelegge det for mrg!
    lykketil forresten for dere!

NATHALIE KJETIL

Innmeldt
    Jul 2006
    Hvor
    Akershus
    Alder
    27
    Poengstyrke
    38

Dt er bra! Mange som har fordommeer mot mye rart vett! er ikke greit det der! Kos deg masse du, og unngå mennesker som ikke vil deg godt!

Innmeldt
    Jul 2006
    Hvor
    Akershus
    Alder
    27
    Poengstyrke
    38

Takk for lykkeønskninger!! Utrolig søt ei du har!

Innmeldt
    Jun 2006
    Hvor
    løvenstad
    Alder
    26
    Poengstyrke
    8

takk for det nå sover hun søtt i sengen sin, jeg hører hun prater litt isøvne (akkurat som pappaen ) håper dere får det til! de er jo så nydelige alle disse små :rort:

NATHALIE KJETIL

Innmeldt
    Jun 2008
    Alder
    24
    Poengstyrke
    5

ikke bry deg om de du
    er 19 å venter min første i desember, venner og familie er her for meg, og alle er positive å synes det er kjempekosli, er ikke alderen de kommer an på uansett, ser vi jo vær dag, så ikke vits i å bry seg om, alle har jo sine meninger, men du har dine

Innmeldt
    Dec 2004
    Poengstyrke
    131

Sitat Opprinnelig lagt inn av martepijja89 Se innlegg
    ikke bry deg om de du
    er 19 å venter min første i desember, venner og familie er her for meg, og alle er positive å synes det er kjempekosli, er ikke alderen de kommer an på uansett, ser vi jo vær dag, så ikke vits i å bry seg om, alle har jo sine meninger, men du har dine
    Tråden er fra 2006.
    Tap er ikke når du faller, men når du nekter å reise deg igjen.

Innmeldt
    Apr 2008
    Hvor
    Trondheim
    Alder
    22
    Poengstyrke
    9

Reaksjoner?

De fleste får vel en eller annen reaksjon når de er en ung mamma (på gata,av venner, familie osv).
    Det jeg rett og slett lurer på er om du har opplevd noe?

Selv har jeg aldri opplevd noe ubehagelig, eneste under graviditeten at jeg fikk noen blikk.
    - Jennifer 12. Desember - 2006

Innmeldt
    Oct 2008
    Alder
    28
    Poengstyrke
    21

Sv: Reaksjoner?

Jeg opplevde litt himling med øynene fra besteforeldrene mine da jeg annonserte graviditeten, men det gikk heldigvis fort over. Og svigermor var ikke begeistret, men det gikk også over.
    Ellers ikke en eneste negativ reaksjon.

Innmeldt
    Sep 2008
    Hvor
    I Noregs vakre natur
    Poengstyrke
    5

Min første graviditet (19 år) så fikk jeg høre denne: "bruker du ikke prevansjon du da...virka det ikke"

Man spør bare ikke om sånne ting, det er en privatsak.
    Greit hadde jeg vært 16 så kunne foreldre etc blanda seg, men som 19 åring er man myndig.
    Det er også en privatsak om de er planlagt eller ikke, man spør ikke hvem som helst om det.

Innmeldt
    Apr 2008
    Hvor
    Trondheim
    Alder
    22
    Poengstyrke
    9

Ja den vet jeg er flere som har fått "slengt i tryne", synes det er veldig lite relevant å spørre om slike ting, for det er jo en privatsak som du sier. Men ikke nok med det, når de faktisk spørr så er det så mange av dem som er helt uviten på at prevansjon er ikke 100% sikkert. Det er et faktum som irriterer meg noe grenseløst.
    - Jennifer 12. Desember - 2006

Innmeldt
    Dec 2007
    Hvor
    Lillehammer
    Alder
    24
    Poengstyrke
    7

Har fått mange stygge blikk når jeg har gått alene- har jeg hatt med meg sambo (som er 8 år eldre) har folk smilt og vært veldig happyhappy. Folk er rare.

Hadde en samtale med en kollega rett etter jeg annonserte graviditeten. Var ca 20 uker på vei. Skulle sitte på med henne hjem fra jobb, og hu er vel ca20 år eldre enn meg.

Først så legger hun ut om hvor hardt det er å være mor, og så kommer det frem at hun fikk barn som 18åring og at hun angret veldig på det den dag i dag. For hun fikk jo aldri tid til å leve livet, og blablabla. Holdt på lenge altså, mens jeg bare sitter det og tenker "herregud"

tilslutt sier hun "ja, var det planlagt da?"

"Ja, det var det"

Stille ble det

Innmeldt
    Jul 2006
    Poengstyrke
    32

Opplevde bare positive reaksjoner når jeg ble gravid med førstemann som 19-åring. Men da vi annonserte at nr.2 var på vei, mente folk vi var gale?!
    Mamma til Kidden f. juli 06 og Lillebror f. mars 09.

Innmeldt
    Nov 2008
    Hvor
    Trondheim
    Alder
    24
    Poengstyrke
    6

Sitat Opprinnelig lagt inn av Valley Se innlegg
    tilslutt sier hun "ja, var det planlagt da?"

"Ja, det var det"

Stille ble det

Sitat Opprinnelig lagt inn av miano Se innlegg
    Min første graviditet (19 år) så fikk jeg høre denne: "bruker du ikke prevansjon du da...virka det ikke"

Man spør bare ikke om sånne ting, det er en privatsak.
    Greit hadde jeg vært 16 så kunne foreldre etc blanda seg, men som 19 åring er man myndig.
    Det er også en privatsak om de er planlagt eller ikke, man spør ikke hvem som helst om det.
    Hva folk får seg til å spørre om
    Men jeg må innrømme at jeg lurer jo litt jeg og da, når jeg hører om folk som har fått barn tidlig

Og jeg tenker at det sier ganske mye om samfunnet jeg, at det nok er de færreste som vil komme på å spørre en 30 åring om det samme, selv om det jo kan være like uplanlagt og overaskende da, som for en på 20.

Selv har jeg tenkt det noen ganger, at folk kanskje opplever det som at jeg ser rart på dem, men jeg gjør jo ikke det egentlig.
    Noen ganger kan jeg tenke at "hærregud, kan hun være mor? hun er jo såå ung", men ofte så er det nok mest misunnelse ja
    Ikke bare på besøk lenger
    Blogg Datascrapping

Bakovervendt er best - til barnet er minst 5 år
    Se her. Les her.
    MNs bakovervendtgalleri
    MNs beltestolgalleri

Innmeldt
    Sep 2008
    Hvor
    I Noregs vakre natur
    Poengstyrke
    5

Sitat Opprinnelig lagt inn av Isaa Se innlegg

Hva folk får seg til å spørre om
    Men jeg må innrømme at jeg lurer jo litt jeg og da, når jeg hører om folk som har fått barn tidlig

Og jeg tenker at det sier ganske mye om samfunnet jeg, at det nok er de færreste som vil komme på å spørre en 30 åring om det samme, selv om det jo kan være like uplanlagt og overaskende da, som for en på 20.

Selv har jeg tenkt det noen ganger, at folk kanskje opplever det som at jeg ser rart på dem, men jeg gjør jo ikke det egentlig.
    Noen ganger kan jeg tenke at "hærregud, kan hun være mor? hun er jo såå ung", men ofte så er det nok mest misunnelse ja

Det hender jeg å tenker det, men jeg tenker det jo ikke høyt da

Innmeldt
    Nov 2008
    Hvor
    Trondheim
    Alder
    24
    Poengstyrke
    6

Nei, det er noe med det da
    Ikke bare på besøk lenger
    Blogg Datascrapping

Bakovervendt er best - til barnet er minst 5 år
    Se her. Les her.
    MNs bakovervendtgalleri
    MNs beltestolgalleri

Innmeldt
    May 2007
    Hvor
    Østfold
    Poengstyrke
    7

Fikk en del reaksjoner ja når jeg sa at jeg var gravid som akkurat fylt 19 åring... Mamma var bekymret for utdannelsen min, ettersom jeg akkurat hadde begynt å studere på den tiden.... Og hun var nok sikkert bekymret for hvordan resten av familien kom til å reagere når hun fortalte det. Syns litt synd på henne... hehe... Alle i familien min har bra utdannelse, gode jobber og ingen har fått barn før de har nærmet seg 30. MEN, etterhvert som tiden gikk og magen vokste, så ble hun mer og mer positiv og gledet seg veldig til å bli mormor... Og når snuppa kom er vel hun den som har vært mest opptatt av henne, og begeistret til tusen Hun elskerå være mommo og maser om å få være barnevakt. Og hun skryter av meg og oss hele tiden, hvor flinke vi er! Svigerfamilien tok det helt greit, der er det mange som har fått barn relativt tidlig så... Visste det ikke kom til å være noe problem. Av venninder så har det vært en del kommentarer og bemerkninger...De fleste fokuserer på utdannelse og festing... Til og med helt nylig, av ei jeg har blitt kjent med; Hun lurte på hvordan jg hadde tatt det når jeg fant ut at jeg var gravid. Jeg sa jo at jeg hadde blitt glad selvfølgelig. Og hun bare "javel" akkurat som om hun ikke trodde på meg...Så sa jeg; det var jo planlagt. Nå elsker jeg å si det, før turte jeg nesten ikke. Virker som om mange synes det er dumt og ansvarsløst og få barn når man ikke har hus ( det går jo ikke an å få barn uten et hus! leilighet duger bare ikke altså)og økonomien helt i orden ennå. Men det ordner seg jo. Er jo ikke alle 30 åringer som har alt "figured out" heller. Men, selvfølgelig er det kjempemange som har støttet meg også!! Og jeg har det helt topp som ung mor!!!
    Men; er det noen av dere som har fått kommentarer/bekymringer rundt at pappaen var ung? Legen min var nemlig litt opptatt av det. Sambo var 22 år når han ble pappa...hun sa at gutter som regel var litt mer umodne og bla bla bla...hehe...

Side 2 av 3 FørstFørst 123 SistSist

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Stikkord for denne tråden

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •