Vi skal reise førstkommende Onsdag til oslo med fly. Vi skulle egentlig ikke ta med oss bilsete, men ser oss nødt til det da busstilbudet var verre enn vi trodde. Har sett rundt på nettet, men det er ingen som sier hva man faktisk skal/kan pakke et slikt sete inn i...
Vi har et maxicosi cabriofix bilsete med isofix base.
Det står kun at man skal pakke bilsetet i en "hard forpakning" Men finner ikke noe lignende prampack til bilsete, så nå aner vi ikke hva vi skal pakke setet i. Vi kan nok ikke ta det med som håndbagasje fordi det aldri i livet får plass i "hattehyllene" i flyet. Spesielt ikke med basen. Jeg som "hysterisk" mor nekter å bruke setet uten basen fordi det har vist seg å være usikkert...
Håper noen kan svare på hvordan dere har sendt deres bilseter. På forhånd takk![]()
20.02.2011
Har du en solid pappeske du kan bruke?
Ellers er det også mulig å leie barnesete når dere kommer til Bergen.
Vi skal til oslo, problemet er at vi skal bli plukket opp på flyplassen av en som skal på jobb med en gang han har kjørt oss hjem. Vi lander også på Rygge, ikke Gardermoen, så de har ikke så mange fasiliteter for å si det sånn...![]()
20.02.2011
Du kan jo kanskje spørre flyselskapet hva de anbefaler? De må vel ha vært borti det tidligere?
Vet forresten at f.eks. IF Reiseforsikring leier ut bilseter, det kan jo være et alternativ hvis du kan få han som henter dere til å ordne det før dere lander.
Hos noen flyselskaper kan man ha med bilstol som håndbagasje.
Ellers så sender du bilstolen som spesialbagasje sammen med barnevognen. Grunnen til at det står at du må pakke i "hard forpakning" er at flyselskapet kun dekker eventuell skade på bilsetet hvis dere har pakket det slik. De gangene jeg har sendt bilstol med fly, har jeg kun pakket det inn med plast, og det har gått bra.
Vet alt dette, lurte egentlig på erfaringer om hvordan andre hadde pakket bilstolen og om det var noen som hadde tips å komme med. Vi ringte flyselskapet og de sa de kunne teipe og pakke inn bilstolen i plast på flyplassen, men dette føler vi ikke er nok. Vi var litt oppfinnsomme og klarte til slutt å pakke bilstolen, basen og vognen inni prampackenSå det ordner seg nok. Ellers, det med leie, så er vi studenter så vi har ikke så mye penger til å leie bilsete desverre
. Men ellers var det et godt forslag
Takk for svar![]()
20.02.2011
Er lett for det ;p
20.02.2011
Kan man spise ost i svangerskapet?
De fleste oster er trygge å spise når du er gravid, mens andre bør du unngå. Vi gir deg svaret.
Frokosttips!
Hvor mye bør jeg spise til frokost? Det finnes anbefalinger på nettopp det. Les rådene her.
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)