Vi sliter med å få gutten til å ta smokk! Han brekker seg og spyr av smokken... Vi har prøvd avent, nuk og mam. Vi har fått tips om tommee tippee prematur smokk, men vet ikke hvor vi kan få kjøpt dem... Noen andre som har råd om hva vi eventuelt kan gjøre for å få han til å ta smokk? Han er 5 uker. Er det for sent å få han til å ta smokken?
Jeg har samme problem med min lille jente på 7 uker.. Hun brekker seg og spyr/gulper også noen ganger. Faren var visst lik da han var liten.. Jeg har desverre ikke noen gode råd. Men hvis det skulle dukke opp noen på denne tråden tar jeg gjerne i mot.. Mitt første barn tok smokken helt fint da han var fire dager gammel. Det virker som hun her ikke skjønner helt sugeteknikken smokk/flaske vs pupp, for hun er ikke særlig begeistret for flaske heller..
Har en sønn født februar 2008
og en datter født juni 2011
Noen barn tar aldri smokk![]()
Mamma til verdens beste 1 åring!
Min jente på 2 måneder er heller ikke spesielt glad i smokken. Hun tolererer den noen ganger, men det blir lengre og lengre imellom hun vil ha den. Så vi prøver forsiktig om hun vil ha den, og hvis ikke så tar vi den bare bort. For som flere skriver så er det ikke alle som vil ta smokk.
Vi har prøvd om hun vil ha koseklut eller sutteklut, hun liker visst ikke det heller. Men hun liker å sutte på hendene sine. Så kanskje hun en dag oppdager totten...
Jeg kunne tenke meg å finne noe hun kunne roe seg med, men smokken er en tvilsom kandidat. Håper det kommer flere innspill her, med gode tips og råd![]()
Vi måtte lenge bruke sånne små mamsmokker med sugedel i silikon, de i gummi var mykere og da brakk hun seg bare.
må man bruke smokk da? vil dem ikke ikke så vil dem ikke.
jeg spytta bare smokken ut og ville ikke ta den, klarte meg bra føler jeg![]()
Hei. Når mi var 6 uker hadde jeg ennå ikke klart å få henne til å ta smokk. Fikk et tips om trøst sine runde smokker, og hun tok de med en gang. Hurra! Prøv trøst sine![]()
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)