Viser resultatene 1 til 9 av 9
    Innmeldt
    Nov 2010
    Poengstyrke
    0

Han brekker seg av smokk!

Vi sliter med å få gutten til å ta smokk! Han brekker seg og spyr av smokken... Vi har prøvd avent, nuk og mam. Vi har fått tips om tommee tippee prematur smokk, men vet ikke hvor vi kan få kjøpt dem... Noen andre som har råd om hva vi eventuelt kan gjøre for å få han til å ta smokk? Han er 5 uker. Er det for sent å få han til å ta smokken?

Innmeldt
    Feb 2010
    Hvor
    Et kvitt hus i Møre og Romsdal
    Poengstyrke
    29

Sv: Han brekker seg av smokk!

Det finnes unger som ikke tar smokk, uansett hvilken smokk det er eller når den introduseres. Det er ikke for sent å få ham til å ta smokk - spør på apotek etter prematur-smokk.

Innmeldt
    May 2007
    Alder
    33
    Poengstyrke
    0

Jeg har samme problem med min lille jente på 7 uker.. Hun brekker seg og spyr/gulper også noen ganger. Faren var visst lik da han var liten.. Jeg har desverre ikke noen gode råd. Men hvis det skulle dukke opp noen på denne tråden tar jeg gjerne i mot.. Mitt første barn tok smokken helt fint da han var fire dager gammel. Det virker som hun her ikke skjønner helt sugeteknikken smokk/flaske vs pupp, for hun er ikke særlig begeistret for flaske heller..
    Har en sønn født februar 2008
    og en datter født juni 2011

Innmeldt
    Jan 2010
    Hvor
    Vestfold
    Poengstyrke
    25

Noen barn tar aldri smokk
    Mamma til verdens beste 1 åring!

Innmeldt
    Feb 2010
    Hvor
    Et kvitt hus i Møre og Romsdal
    Poengstyrke
    29

Ungen til ei venninne av meg tok ikke smokk, ikke flaske, ikke tutkopp, ikke skje før han var nærmere 15 mnd og ble tvangsavvent fra puppen fordi mora ikke maktet å fullamme lengre.

Innmeldt
    Apr 2009
    Hvor
    Trondheim
    Alder
    39
    Poengstyrke
    6

Min jente på 2 måneder er heller ikke spesielt glad i smokken. Hun tolererer den noen ganger, men det blir lengre og lengre imellom hun vil ha den. Så vi prøver forsiktig om hun vil ha den, og hvis ikke så tar vi den bare bort. For som flere skriver så er det ikke alle som vil ta smokk.
    Vi har prøvd om hun vil ha koseklut eller sutteklut, hun liker visst ikke det heller. Men hun liker å sutte på hendene sine. Så kanskje hun en dag oppdager totten...
    Jeg kunne tenke meg å finne noe hun kunne roe seg med, men smokken er en tvilsom kandidat. Håper det kommer flere innspill her, med gode tips og råd
    Sladrer med Swimzy og emilie20

Innmeldt
    Mar 2005
    Alder
    30
    Poengstyrke
    134

Vi måtte lenge bruke sånne små mamsmokker med sugedel i silikon, de i gummi var mykere og da brakk hun seg bare.
    B. 12/99 C. 07/04 A. 02.03.09
    ~

Innmeldt
    Sep 2011
    Hvor
    Trondheim
    Poengstyrke
    0

må man bruke smokk da? vil dem ikke ikke så vil dem ikke.

jeg spytta bare smokken ut og ville ikke ta den, klarte meg bra føler jeg

Innmeldt
    Sep 2011
    Hvor
    Tromsø
    Alder
    22
    Poengstyrke
    0

Hei. Når mi var 6 uker hadde jeg ennå ikke klart å få henne til å ta smokk. Fikk et tips om trøst sine runde smokker, og hun tok de med en gang. Hurra! Prøv trøst sine

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Stikkord for denne tråden

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •