Side 2 av 30 FørstFørst 123412 ... SistSist
Viser resultatene 26 til 50 av 728
    Innmeldt
    Jun 2011
    Hvor
    vestlandet
    Poengstyrke
    2

Sv: Skravletråden #1

Kjekt at det e litt liv her inne ja

Så vis det går greit, kan jeg spørre?; var det svangerskapet som var tøft for deg ca_zzy? Eller prøvingen?
    Her tok prøvingen litt lengre tid en ventet. Hva svangerskapet bringer vet eg ikke. Så lang går det bra

Men med sterkt redusert helse, og avhengig av div hjelpemidler tenker eg ett barn. Så har jeg frisk samboer da

Har egentlig alltid ønsket å adoptere. Men det er det ingen mulighet for.

Innmeldt
    Jul 2010
    Hvor
    Ringerike
    Alder
    27
    Poengstyrke
    500

Her var det vel egentlig alt...
    Tok prøverørsprossessen ganske tungt for jeg reagerte så på medisinene...
    Og da vi ble gravide var vi i syvendehimmel i ca 2 uker før jeg fikk det forbanna svangerskapskvalmen! Kastet opp fra start til slutt og var konstant kvalm...
    Og da det endelig var over å vi fikk gutten vår så fikk jeg ikke til amming å måtte gi opp det også... også rett før dåpen våknet jeg opp å bare begynte å gråte ukontrolert og det var starten på fødselsdepresjon...

Så jeg har ikke lyst på fler barn rett og slett... føler jeg kunne gjordt det igjen for Max, men ikke for en baby jeg ikke kjenner enda... ja...

Hvorfor får dere ikke adoptere?

Innmeldt
    Jun 2011
    Hvor
    vestlandet
    Poengstyrke
    2

Høres ut som en tung prosess for å bli gravid ja.

Det er vanskelig å få adoptere, og med helseproblemer umulig. Man kan være frisk som en fisk, men bruker man rullestol så..
    Nå er ikke jeg frisk som en fisk...

Vi vurderte prøverør. Men var ikke helt sikker på hva som var rett.
    Så langt går graviditeten veldig bra. De første månedene var litt slitsomme. Null energi og konstant kvalm. Men Etter uke 15 har jeg vært bedre enn jeg har vært på åresvis...

Om dere får lyst på flere barn kansje adopsjon er noe for dere..?

Innmeldt
    Jul 2010
    Hvor
    Ringerike
    Alder
    27
    Poengstyrke
    500

Så godt at du føler deg bra nå
    Ja det er en mulighet, men det blir en veldig økonomisk belastning også med adopsjon, så vi vurderer å bli fosterhjem istedet på et senere tidspunkt

Og dette tullet folk kommer med ang at enebarn ikke har det bra, det er bare bullshit! Ikke sikkert folk tør si noe til deg i din situasjon, men jeg får virkelig gjennomgå med jevne mellomrom (og sønnen min er bare 6 mnd!)... det blir det man gjør det til mener jeg

Innmeldt
    Jun 2011
    Hvor
    vestlandet
    Poengstyrke
    2

folk har så mange fordommer gitt.

Ofte de som tror de har minst fordommer som er verst.

lest nettopp ett sted at guttebarn har best av å være alene barn til de er fire. Jenter kan klare seg med litt mindre.

Hvor ideen om at ene barn blir bortskjemte, ufordragelige og ensome kommer fra et jeg ikke. Syns det er latterlige at foreldre som har ett barn , enten selv valgt eller ikke, skal få pes for dette.

Kjenner til flere barn/voksne med søsken som passer til den beskrivelsen enn ene barn

Mer redd for at barnet mitt skal bli utsatt for voksnes uvettige tale. Jeg har hørt voksne fortelle enebarn at det er det ikke bra å være. Hallooo..

Nå venter jeg bare på at den lille skal sparke litt i dag. Blir klarere og klarere at det er spark for vær dag nå

ha en riktig god dag alle få her inne

Innmeldt
    Jan 2011
    Hvor
    Bergen
    Poengstyrke
    8

Om unger blir bortskjemte avhenger jo helt og holdent på foreldrene mener jeg da. En kan være like så bortskjemt om en er enebarn som å ha 4 søsken. Nå er det nok enklere å skjemme bort et barn, siden en har bedre økonomi og det barnet slipper å dele foreldrene med søsken...men det er ingenting som tilsier at enebarn blir bortskjemte bare fordi de er enebarn vel?

Innmeldt
    Jul 2010
    Hvor
    Ringerike
    Alder
    27
    Poengstyrke
    500

tror det henger i fra gammelt av... vet ikke helt hvorfor, men jeg har fått mye meninger rundt det så nå holder jeg for det meste munn og om noen spør om det blir søsken så sier jeg bare at vi får se

Innmeldt
    Jan 2011
    Hvor
    Bergen
    Poengstyrke
    8

Da slipper du dumme spørsmål i det minste

Folk har begynt å mase på meg om en til her...jeg er ferdig. Storebror er ikke min, så jeg har jo strengt tatt bare en, men slik skal det være, og slik hadde det vært uansett. Det er ikke alle det passer å ha flere barn for Om det er pga det ene eller det andre

Innmeldt
    Jul 2010
    Hvor
    Ringerike
    Alder
    27
    Poengstyrke
    500

ikke sant... så enig med deg

Innmeldt
    Sep 2010
    Hvor
    Bergen
    Poengstyrke
    38

Barna blir vel slik som foreldrene oppdrar dem til å bli, enebarn eller ikke Selv ville mannen absolutt ikke ha flere enn V, men nå har vi blitt enig om å prøve på en liten til Jeg gikk til en behandler for en tid tilbake og vi snakket mye om det å være enebarn. Hun er enebarn og sa hun ikke hadde lidd noen nød eller blitt noe mer bortskjemt av den grunn. Det eneste negative, eller triste vil jeg heller si, hun kunne si var at nå som foreldrene hennes var blitt gamle og syke, så skulle hun ønske hun hadde søsken som kunne være der for dem med henne..

Barnedagbok#1 Sladrer med Hardanger, Solveig_, Nenne og Chakka

Innmeldt
    Jan 2011
    Hvor
    Bergen
    Poengstyrke
    8

Hvordan går det med dere idag jenter? Det nærmer seg helg, noen som har lagt planer?

Innmeldt
    Jul 2010
    Hvor
    Ringerike
    Alder
    27
    Poengstyrke
    500

Jeg skal prøve å driste meg på 10 års reunion med klassen... kjenner jeg gruer meg litt, men tar en dag av gangen og nå har jeg hatt to dager helt angstfrie

Innmeldt
    Jan 2011
    Hvor
    Bergen
    Poengstyrke
    8

Så gøy da cazzy Jeg var på 10års reunion for en måned siden, artig å se hvordan folk har forandret seg

Flott med to dager uten angst! Håper det kommer mange flere av dem

Innmeldt
    Jul 2010
    Hvor
    Ringerike
    Alder
    27
    Poengstyrke
    500

Kjenner jeg gruer meg litt for selvtilliten er ikke på topp etter å akkurat fått en baby...magen har ikke trukket seg sammen noe særlig så jeg føler meg som en bolle :Knegg: men skal bli moro uansett

Innmeldt
    Jun 2011
    Hvor
    vestlandet
    Poengstyrke
    2

hei hei

Håper reunionen gikk supert. Jeg var på en mange år siden. Gruet meg som bare, men ble gøyere enn forventet.

Lillemor, jupp som ene barn er man alene om foreldrene når de blir gamle. Men man er alene om arven og (vis det er noe).

Har selv sett flere ganger at ofte byrden faller på ett av barna når det gjelder foreldrene uansett.

Men det at familien blir liten er noe jeg tenker litt på. Håper å få til en litt utvidet familie med fettere og kusiner og slikt...

Håper alle har hatt en fin helg

Innmeldt
    Jul 2010
    Hvor
    Ringerike
    Alder
    27
    Poengstyrke
    500

Ble ikke noe på meg igår gitt...
    Rart hvordan livet forandrer seg etter barn...
    Man orker ikke lengre ta på et happy face når man er sliten
    M driver med tenner og mannen min er borte i helgen (bare hjemme å sover)..
    Dvs at mammaen er bare SLITEN!

Innmeldt
    Jan 2011
    Hvor
    Bergen
    Poengstyrke
    8

Det var jo kjipt da cazzy, men hvis du er sliten er det nok like greit at du ikke gikk. En blir jo ikke mindre sliten av slike tilstelninger

Her har vi hatt navnefest idag, og jeg er supersliten! Burde egentlig gått å lagt meg, for jeg har gått på høygir alt for lenge...men jeg klarer ikke, hehe Må ha litt alenetid først Og imorgen skal vi kjøre til østlandet, alle 4...jeg har skole på tirsdag, og eksamen på onsdag. På torsdag må alt ryddes etter festen idag (gaver og slikt) og på fredag så skal jeg trekke pusten igjen Men jeg kjenner at jeg må finne frem det lille fine lyset mitt nå, trenger all den ekstra energien jeg kan få Og snuppa reagerer når jeg drikker for mye koffein, så den kaffen jeg kunne jukse meg til litt ekstra energi med før - den er strøket av lista

Hvordan har deres helg vært?

Innmeldt
    Jul 2010
    Hvor
    Ringerike
    Alder
    27
    Poengstyrke
    500

Jeg har hatt en litt slitsom helg.. M driver med tenner og mannen min har kjørt billøp og bare vært hjemme å sovet...
    Så det har bare vært meg med baby... kjenner det er veldig uvant og fy så slitsomt!
    Men ellers har jeg hatt en fin helg hjemme egentlig... tror det var greit å ikke stresse ellers hadde jeg kanskje blitt enda mer sliten osv...
    Ser lysere på uka
    Mannen min jobber bare man-ons kvelden for han har pappaperm på torsdager og kveldsuka er fri fredager... og da har jeg litt planer om både besøk og litt shopping bare meg og M for aller første gang... Har aldri dratt til byen bare oss to, men det skal jeg klare nå

Innmeldt
    Jun 2011
    Hvor
    vestlandet
    Poengstyrke
    2

håper du får en fin bytur da=)

Innmeldt
    Jul 2010
    Hvor
    Ringerike
    Alder
    27
    Poengstyrke
    500

Var i byen igår helt alene bare meg og Max... jeg koste meg ikke, men syns det er godt å se hva jeg kan klare selv på en dårlig dag
    Har fler dager som jeg føler meg som før nå, men også da fler dager som er dårlige... men det er vel det som skal til for at jeg skal bli bra igjen

Innmeldt
    Jan 2011
    Hvor
    Bergen
    Poengstyrke
    8

Det er godt du holder optimismen oppe og ser fremover cazzy Det er beste måten å finne fortest mulig tilbake til seg selv igjen Syns du er kjempeflink jeg

Innmeldt
    Jul 2010
    Hvor
    Ringerike
    Alder
    27
    Poengstyrke
    500

Dere damene driver med om dagen da?

Innmeldt
    Jun 2011
    Hvor
    vestlandet
    Poengstyrke
    2

Jeg har tilbrakt en uke på sofaen. Musklene i mage og rygg streiket litt:. Men i dag skal jeg på første baby utstyr tur... Blir vel bare titting i dag. Men lyst til å se vogner og senger og slikt. Er ikke like lett å dømme ut ifra bilder på nett

Håper alle får en herlig helg

Innmeldt
    Jul 2010
    Hvor
    Ringerike
    Alder
    27
    Poengstyrke
    500

Du må få deg en sånn ticker bittefrø så vi får fulgt med hvor langt på vei du er
    Så kos med baby shopping

Innmeldt
    Sep 2010
    Hvor
    Bergen
    Poengstyrke
    38

Hei Jenter

Har dere hatt en fin helg?
    Her kjenner jeg at kulden er på vei..kroppen streiker fullstendig..men må bite tenna sammen og gå på jobb og knuse-kose på jenten min resten av tiden
    Vondtene må bare komme, bare å se smilet til vesla hjelper på det aller aller meste!

Håper dere får en god start på uken!

Barnedagbok#1 Sladrer med Hardanger, Solveig_, Nenne og Chakka

Side 2 av 30 FørstFørst 123412 ... SistSist

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •