Uff jeg får så vondt av dere! Kan ikke være lett å lide av noe som dominerer såpass masse, og i tillegg ikke er så mye kunnskap om!
:grukle: styrkeklemmer herfra!
Jeg hadde sofadag i går, etter en aktiv lørdag med mye ståing og gåing
Kjennes enda. Enda jeg har mye på planen i dag også.
Spraystart 29.04 | ICSI juni 2013
Prøver siden 2007
Fant dette på nettet, en ok forklaring til dem rundt oss
Dear Miserable Human Being,
Hi, my name is Fibromyalgia, and I‘m an invisible chronic illness. I am now 'velcroed' to you for life. Others around you can‘t see me or hear me, but YOUR body feels me. I can attack you anywhere and anyway I please. I can cause severe pain, or if I am in a good mood, I can just cause you to ache all over.
Remember when you and Energy ran around together and had fun? I took Energy from you and gave you Exhaustion. Just try to have fun now! I also took Good Sleep from you and in its place gave you Fibro Fog (a.k.a.) Brain Fog. I can make you tremble internally or make you feel cold or hot when everyone else feels normal. Oh yeah, I can make you feel anxious or depressed, too. If you have something planned, or are looking forward to a great day, I can take that away too. You didn‘t ask for me. I chose you for various reasons: that virus you had that you never quite recovered from, or that car accident, or childbirth, the death of a loved one, or maybe it was those years of abuse and trauma. Well, anyway, I‘m here to stay! I hear you‘re going to see a doctor who can get rid of me. I‘m ‗ROFL‘ (rolling on the floor laughing)! Just try! You will have to go to many, many doctors until you find one who can help you effectively. In fact, you‘ll see many doctors who tell you 'it‘s all in your head' (or some version of that). If you do find a doctor willing to treat this ‗non-disease‘, you will be put on pain pills, sleeping pills, and energy pills. You will be told you are suffering from anxiety or depression, given a TENS unit, told if you just sleep and exercise properly, I will go away. You‘ll be told to think posi-tively, poked, prodded, and most of all, you will not be taken seriously when you cry to the doctor how debilitating life is for you every single day!
Your family, friends, and coworkers will all listen to you until they just get tired of hearing about how I make you feel, and that I‘m a debilitating dis-ease. Some of them will say things like ―Oh, you‘re just having a bad day‖, or ―Well, remember, you can‘t expect to do the things you used to do 20 years ago,‖ not hearing that you said ―20 DAYS ago‖! Some will just start talking behind your back, while you slowly feel that you are losing your dig-nity, trying to make them understand, especially when you are in the mid-dle of a conversation with a 'normal' person, and can‘t remember what you were going to say next!
In closing, you‘ve probably figured out that the ONLY place you will get any real support and understanding in dealing with me is with Other People with Fibromyalgia! They are the only ones that will understand your com-plaints of unrelenting pain, insomnia, fibro fog, the inability to perform the everyday tasks that 'normal people' take for granted.
Remember, I‘m stuck to you like Velcro – and I expect we‘ll be together for the rest of your life.
Have a nice day!! (ROFL),
Fibro![]()
Nailed it er alt jeg har å si.
Rocketrollet.2009.
![]()
Bøllefrøet. 2011.
Lille musen er ventet i September 2013.
HATER det nå, når det er blitt ned mot null. Har så vondt i beina at jeg får ikke sove om natta.![]()
Rocketrollet.2009.
![]()
Bøllefrøet. 2011.
Får du B-12 injeksjoner?
Ikke nå, men har fått i svangerskapene.
Rocketrollet.2009.
![]()
Bøllefrøet. 2011.
For de sier at det skal hjelpe FM'ere.. selv om lagrene er tilfredstillende. Jeg skal mase på legen min om å få, selv om alle prøver er fine.. bedre å prøve enn ikke og det er jo ikke farlig å få "for mye" B-12..
Åhh, da vil jeg også prøve. For de tablettene jeg får hjelper jo ikke en dritt.
Rocketrollet.2009.
![]()
Bøllefrøet. 2011.
Jeg kommer ikke til å gi meg.. dette skal prøves! Jaffal når så mange har god effekt av det og da er det for lett for legene å si at jamen, lagrene dine er helt fine de.. Basta!![]()
Legen min er en dust, så jeg må ta med mannen og smøre tykt på....
Rocketrollet.2009.
![]()
Bøllefrøet. 2011.
Skal se om jeg finner linkene til deg, så kan du skrive dem ut og ta med til legen. Det skal jeg, slev om legen min kjenner til det![]()
Så snilt.![]()
Min lege tror ikke på fm, men han godtar at jeg har det.![]()
Rocketrollet.2009.
![]()
Bøllefrøet. 2011.
Finn ny lege!
Jeg kan ta ut resten av min resept, gi dem til dere, og så "miste" den, og få ny av legen
PS: Det er ikke mulig å ta overdose B12, så mas det dere kan på legen. Det er ikke bevist noen som helst bivirkninger av det. Eneste som skjer dersom det ikke virker er at kroppen kvitter seg med det.
Sist endret av Ninny; 17-11-11 kl 20:58.
Setter du sprøyter selv?
Rocketrollet.2009.
![]()
Bøllefrøet. 2011.
Jeg fikk sprøyter i svangerskapene, men ikke nå. Men da måtte jeg på legekontoret en gang i uken og få de satt der.
Får ta med mannen da, så får han få opplæring. For dumt å betale 60 kr i uka i tillegg til sprøytene. Hvor ofte tar du nå da?
Rocketrollet.2009.
![]()
Bøllefrøet. 2011.
Ok, får google litt sånn at jeg har med meg "håndfast" bevis til legen.![]()
Rocketrollet.2009.
![]()
Bøllefrøet. 2011.
Det er vel ikke bevist at det er arvelig, men det er vist at ofte er det flere i samme familie som har sykdommen, så man kan jo undres. Ifølge forskning fra USA så "smitter" FM som ved HIV/AIDS. Hos har både mormor, mor og jeg FM, pappa, min søster og tante er dårlig, men har ingen diagnose enda. Men det meste tyder på at det er et de har.
Du bør kanskje be om utredning hos lege. Slik at om så skulle være, så kan du komme igang med tiltak for å bedre formen.![]()
De sies vel at det ikke er arvelig, men min mor har det. Vi har så og si aldri bodd på samme sted eller hatt særlig kontakt. Så det er ikke miljøet som er skyldig hos oss iallefall.
Jeg hadde bedt om utredning rett og slett.
Rocketrollet.2009.
![]()
Bøllefrøet. 2011.
Rocketrollet.2009.
![]()
Bøllefrøet. 2011.
Noe annet er det ikke å si...
På onsdag skal jeg årøve IMS-behandling for første gang.. *spennende*
Skal avgi full rapport etterpå!![]()
Fakta om laktoseintoleranse
Hva er egentlig laktoseintoleranse? Hvilke meieriprodukter kan jeg spise? Få gode tips og råd!
Dropp ikke frokosten!
Få gode tips og råd om hvordan du kan få en god frokostrutine, og les hvorfor det er viktig!
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)