Det må du gjøre. *spent*
Rocketrollet.2009.
![]()
Bøllefrøet. 2011.
Lille musen er ventet i September 2013.
Jeg har vært på farten i hele dag og kjenner kroppen verke skikkelig nå!
Jeg som skal jobbe i morgen
Men det går nok greit, får bare ta det pent.
Spraystart 29.04 | ICSI juni 2013
Prøver siden 2007
Småbarnsavdeling i barnehage.
Prøver siden 2007
Hvordan er det med FM? Går det greit?
Jeg jobber stort sett mellom 2 ganger i måneden til 50%. (Får ikke lov å jobbe mer)
Går helt greit, hvis jeg tar det pent dagen før og slapper av dagen etter.
Men stortrives blant barna![]()
Prøver siden 2007
Jeg jobbet i bhg før, men kroppen min tåler det rett og slett ikke. Trist.
Rocketrollet.2009.
![]()
Bøllefrøet. 2011.
Var hos ny behandler igår. Lover godt! Igår begynte vi med å gjennomgå kroppen og han begynte med muskel-stretching..i hel...så vondt! Eksempel: Å grave hendene inn i armhulene mine og trykke musklene åt H.. Kan vel beskrives som å barbere seg under armenen med et rivjern..hehe.. (ikke at jeg har prøvd det altså..hehe..) Jeg var jo forberedt på nåler, men det skjedde ikke denne timen. Spennende å se hva som kommer i neste time![]()
Det holder liksom ikke med prolapser an mass og FM, nå er tilleggsdiagnose kommet og..hypermobile ledd..
Menfor ny behandler og behandling og rosa 'lykkepiller' til de verste dagene..
![]()
Spent på hvordan det blir videre da.![]()
Rocketrollet.2009.
![]()
Bøllefrøet. 2011.
Det er nå snakk om at FM er en nevroimmun og autoimmun sykdom.
I know!
Rocketrollet.2009.
![]()
Bøllefrøet. 2011.
Autoimmune sykdommer er en gruppe sykdommer hvor immunforsvaret til en organisme antas å oppfatte komponenter i egen organisme som fremmede, og dermed forårsake en immunreaksjon overfor organismens egne celler og vev. Autoimmune sykdommer antas å oppstå som følge av at kroppen starter å produsere antistoff mot bestemte deler av kroppens eget vev. Når kroppen utsettes for fremmede stoffer kan antigenene som kroppen produserer mot disse også angripe kroppens egne strukturer fordi de egne strukturene ligner på det fremmede stoffet. Eksempel på dette er streptokokk type A som forårsaker produksjon av et antistoff som også angriper en hinne i Bowmans kapsel i nyrene og forårsaker glomerulonefritt. Det finnes en rekke sykdommer som er av autoimmun karakter. Klassiske eksempler på autoimmune sykdommer er multippel sklerose (MS), systemisk lupus erytematosus (SLE), Sjögrens syndrom og revmatoid artritt (RA).
Nevroimmun er sykdom i nervene.
Jeg vil fyre liv i denne tråden igjen, kjenner jeg "trenger" den.
Håper dere har en god sommer jenter, selv om været er så som så.
Jeg er tilbake i full jobb, altså 100% stilling. Har hatt diagnosen fibromyalgi i 7 år nå, men plagene har jeg hatt i 15 år.
Etter to uker i arbeid kjenner jeg at kroppen oppfører seg "normalt". Det er en kontorstilling, så jeg kan bevege meg litt som jeg selv vil og sånn.
Kjenner at jeg tåler nok ikke en så stor stilling på vinteren, sommeren er min ultimate tid.
Noen flere som jobber 100%?
Ellers så har jeg holdt meg unna alt med svinekjøtt i seg en stund, og spiste spareribs igår. Det er bare så godt, men jeg har lidd i hele dag. Har så grusomt vondt i beina at jeg tror jeg kreperer. Merker at viss det går lang tid mellom jeg spiser det, så blir symptomene veldig mye verre.
Ellers, så holder jeg meg unna en del light produkter, spesielt det med aspartam i. Det funker også.
Sånn ellers så har jeg de enkle triksene mange andre bruker, varm dusj om morningen, strekke litt på her og der.
Ha en videre god uke jenter!
Rocketrollet.2009.
![]()
Bøllefrøet. 2011.
Registrere meg i dag, så en ganske så ny debattant her. Flott at du setter fokus på dette temaet. I det hele så har man også hvordan det er for oss andre i familien å leve med personer som har muskel/smerter/fm osv (og da er jeg IKKE ute etter sympati og: "å,så synd det er på ham som lever sammen med...osv". Hjemme hos oss så får vi hverdagen til å gå opp, og vi støtter hverandre 100%. Min kjære sliter med akkurat de samme symptomer og er "Bare hjemme" (som alle andre sier): "Å, hun er bare hjemme hun ja"... Jeg ser ved selvsyn hvordan hun ikke greier å stå opp/komme seg ut av sengen, hvordan hun av og til trenger hjelp for å komme seg opp av sofaen, hvordan beina og hendene hovner opp. For de som er interessert, så kan dere lese et av hennes blogg-innlegg her: http://www.smuleskogen.com/blogg/2013_02_05.htm Hint: Jeg vet at hun hadde blitt svært glad for noen kommentarer fra dere som besøker siden.
Kjempeflott!
(og takk for velkomst ;-)
Velkommen hit!
Rocketrollet.2009.
![]()
Bøllefrøet. 2011.
Og her har madammen lagt ut del 2 av bloggen kalt: Fortsatt bare hjemme - er det egentlig noen god grunn for at enkelte bare er hjemme
http://www.smuleskogen.com/blogg/2013_02_10.htm
Dette var en bra tråd, som jeg sikkert kommer innpå innimellom. Godt å ha likesinnede som man kan snakke med, og dele erfaringer man har.![]()
20022005
Velkommen skal du være!![]()
Fakta om laktoseintoleranse
Hva er egentlig laktoseintoleranse? Hvilke meieriprodukter kan jeg spise? Få gode tips og råd!
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)